پوست

جوش زدن بعد اصلاح صورت و راه های پیشگیری از آن

جوش زدن بعد اصلاح صورت و راه های پیشگیری از آن - بلاران
  • جوش زدن بعد از اصلاح صورت یکی از مشکلاتی است که گریبان گیر خیلی از خانم ها و آقایانی می شود که پوست حساسی دارند و یا اینکه پوست آن ها به بند، تیغ، کرم و یا ژل اصلاح و … حساسیت دارد و بعد از شیو موهای صورت، دچار جوش های ریز و درشتی بر روی پوست می شوند.

    به هر حال عامل هر چیزی که باشد، در نتیجه نهایی فرقی نکرده و باید راهی برای رهایی از این مشکل پیدا کرد.

    در این مطلب قرار است تا در مورد راه هایی که می تواند، این مشکل را برطرف کرده و یا اینکه آن را به حداقل ممکن برساند صحبت کنیم، امیدواریم که اگر شما هم جزو این افراد هستید، با رعایت و بکارگیری نکات گفته شده از دست این جوش های ناخوشایند خلاص شویید.

    جوش زدن بعد اصلاح صورت و راه های پیشگیری از آن - بلاران

    راه های جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح

    خیلی از افراد بعد از اصلاح صورت و زدودن موهای آن، دچار قرمزی و جوش صورت شده و برای همین هر بار قبل از انجام عمل شیو کردن پوست، دچار نگرانی و استرس می شوند و راهی برای درمان آن و یا پیشگیری از این معضل پوستی سراغ ندارند.

    البته به نظر می رسد که همیشه پیشگیری قبل از درمان است و باید برای بوجود نیامدن این جوش ها بر روی صورت کاری انجام داد.

    ابتدا باید بدانید که زدن این جوش ها بخاطر تحریک شدن پوست و ملتهب شدن آن است و ممکن است این جوش ها به دو روش بر روی پوست ایجاد شوند:

    الف: التهاب پوستی که بر اثر تماس مستقیم یک ماده حساسیت زا و یا یک محرک خارجی با پوست بروز می کند و در اصطلاح به آن درماتیت گفته می شود.

    ب: التهاب و یا عفونت فولیکول های خودِ مو که در اصطلاح به آن فولیکولیت گفته می شود، که هر کدام درمان های خود را دارند.

    در مورد درماتیت همانطور که گفتیم باید پوست با یک محرک خارجی تماس پیدا کند، تا دچار جوش زدن بعد اصلاح صورت شویید، مثلاً اگر در هنگام اپیلاسیون بدن و یا شیو صورت، در اثر تماس با بند اصلاح، شمع و یا موم گرم، پوست تحریک شده و دچار قرمزی، خارش و یا جوش می شوید، ممکن است که پوست شما به مواد و یا داغی موم و یا بند اصلاح حساس است.

    در این صورت لازم است که یا کلاً از روش دیگری برای شیو کردن استفاده کنید و یا از مواد مرغوب تر و یا یک فرد حرفه ای برای این کار کمک بگیرید، تا تمام احتمالات را بررسی و اجرا کرده باشید.

    اما می توانید این روش های ساده را هم امتحان کنید.

    جوش زدن بعد اصلاح صورت و راه های پیشگیری از آن - بلاران

    پوست خود رابا آب سرد بشویید

    برای اینکه پوست دچار جوش نشود، بهترین راه استفاده از آب سرد است و باید بلافاصله بعد از اتمام اصلاح، صورت خود را به آرامی با آب کاملاً سرد بشویید، آب سرد کمک می کند تا پوست حس آرامش پیدا کرده و تسکین یابد.

    کمپرس سرد انجام دهید

    اگر تشخیص دادید که جوش زدن بعد اصلاح در صورت شما در اثر تماس با محرک های خارجی بروز می کند، پس بلافاصله بعد از اصلاح با کمک کمپرس یخ و سرد، می توانید حساسیت پوست را کم کرده و قرمزی و جوش صورت را با آن تسکین دهید.

    حتی می توانید از یک حوله ای که آن را با آب کاملاً سرد مرطوب کرده اید، کمک گرفته و حوله را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید تا پوست تسکین یافته و احساس آرامش کنید و اگر لازم بود و هنوز هم احساس سوزش و یا قرمزی در بر روی پوست دارید، می توانید در طول روز چند بار دیگر این کمپرس را مجدداً تکرار کنید.

    به خاطر داشته باشید که اگر از یخ برای کمپرس سرد استفاده می کنید، نباید مدت زمان استفاده از آن طولانی باشد و بعد از گذشت 15 دقیقه آن را از روی پوست بردارید و اجازه دهید تا پوست صورت و یا بدن به حالت عادی خود برگردد و اگر لازم بود و احساس خوبی داشتید، دوباره این کمپرس را بر روی پوست بگذارید.

    جوش زدن بعد اصلاح صورت و راه های پیشگیری از آن - بلاران

    از شوینده های ملایم کمک بگیرید

    علاوه بر آب سرد می توانید، به یک قاشق آب سرد یک تا دو قاشق جوش شیرین اضافه کرده و آن را به آرامی بر روی صورت قرار دهید و سپس صورت را با آب سرد بشویید.

    همین طور شوینده هایی که حاوی جو دوسر هستند، همه خاصیت ضد التهابی دارند و برای تسکین و جوش زدن بعد اصلاح بر روی پوست های حساس بسیار مفیدند و می توانید به راحتی از ژل های شست و شویی که از عصاره جو دوسر گرفته شده است، کمک گرفته و استفاده کنید.

    البته نکته های گفته شده، روش های بسیار ساده اما مؤثر و کلیدی برای جلوگیری و جوش نزدن پوست صورت، بعد از اصلاح است، که در پست بعدی و در ادامه به موارد دیگری هم اشاره خواهیم کرد، پس برای نتیجه گیری بهتر و بیشتر همچنان در کنار ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *