عمومی

تفاوت ژل های اصلاح با فوم های اصلاح در چیست؟

تفاوت ژل های اصلاح با فوم های اصلاح در چیست؟ - بلاران
  • اگر تفاوت بین ژل های اصلاح و فوم ها را بدانید، انتخاب مناسب تر و بهتری از هر یک از آن ها خواهید داشت، که البته هر دو از مواد لازم و با کیفیت بالا، برای انجام یک شیو عالی و فوق العاده محسوب می شوند.

    شناخت تفاوت ژل های اصلاح با فوم ها

    خمیر ریش هایی که در انجام اصلاح از قدیم الایام مرسوم بوده اند و حالتی سنتی دارند، امروزه به نسبت ژل و فوم کمتر مورد استفاده هستند چون استفاده از آن ها بسیاروقت گیر است و نیاز به صرف زمان زیادی دارد و همینطور چون حالت صابونی دارند، استفاده زیاد و مکرر از آن سبب خشکی بیشتر پوست خواهد شد.

    با اینکه ژل اصلاح و فوم، این دو محصول آرایشی بر روی پوست یک عمل را انجام می دهند، اما دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند که بهتر است آن ها را بدانید.

    تفاوت ژل های اصلاح با فوم های اصلاح در چیست؟ - بلاران

    در تهیه و تولید فوم های اصلاح از مقداری اسید لاکتیک و ستیل الکل و چند مواد شیمیایی دیگر، به همراه رایحه های سنگین استفاده شده است، که در برخی افراد که پوست های حساس و مساعد اکنه و جوش دارند، سبب التهابات و جوش های پوستی خواهد شد، بخصوص اگر از انواع غیر استاندارد و بی کیفیت و ارزان آن تهیه کنید،! این مشکل بیشتر خواهد شد.

    پس توصیه می شود افرادی که پوست حساس و ظریفی دارند، به جای فوم ، از ژل های اصلاح استفاده کرده و متناسب با نوع پوست خود آن ها را خریداری کنند.

    اگر قرار باشد که از یک محصول قوی تر برای اصلاح کمک بگیرید، بهتر است که از بین روان کننده های اصلاح، یکی از انواع ژل ها را انتخاب کنید.

    دیگر تفاوت ژل های اصلاح با فوم ها در این است، کسانی که در ریش و سبیل خود دارای موهای ضخیمی هستند، ادعا می کنند که ژل اصلاح برای از بین بردن موهای ضخیم نسبت به فوم ها و خمیر ریش، بهتر عمل خواهد کرد و به همین جهت این محصول در بین افرادی که دارای موهای پرپشت و ضخیمی هستند، طرفداران بیشتری دارد.

    ژل ها نسبت به فوم ها کف کمتری می کنند و به همین جهت در هنگام شیو کردن به راحتی می توانید کیفیت کار را نظاره کنید و یا اینکه اگر قرار است به ریش خود مدل خاصی بدهید، با استفاده از ژل ها این کار راحت تر انجام خواهد گرفت.

    تفاوت ژل های اصلاح با فوم های اصلاح در چیست؟ - بلاران

    استفاده از ژل سبب می شود تا اصلاح سریع تر انجام شود، زیرا طرفداران آن مدعی هستند که ژل اصلاح برعکس فوم اصلاح بسرعت خشک نمی شود و نیازی نیست که دوباره آن را بر روی صورت بزنید، در صورتی که با استفاده از کف اصلاح، چون زودتر خشک می شوند، احتمالاً نیاز است تا دوباره کمی از آن را بر روی صورت تجدید کنید.

    اگر موها را به میزان مساوی تصور کنید، برای شیو کردن آن باید از مقدار زیادتری از کف یا فوم اصلاح استفاده کنید، در صورتی که مقدار خیلی کمتری از ژل برای شیو کردن همان موها لازم است و این از تفاوت ژل های اصلاح با فوم هاست.

    به علت بافتی که ژل های اصلاح در مقایسه با فوم ها دارند، هنگام استفاده از تیغ های ژیلت و انواع خود تراش های جدید، امکان مسدود شدن بین تیغ ها با ژل بسیار افزایش یافته طوری که باید به دفعات آن ها را بشویید تا بتوانید اصلاح تمیزی را انجام دهید، اما در صورتی که از خود تراش های قدیمی استفاده کنید، فرقی نمی کند که از ژل ها استفاده کنید یا فوم ها.

    ژل ها در مقایسه با فوم ها، به دلیل قوامی که دارند کم آب تر هستند و رطوبت بیشتری را از پوست خواهند گرفت و پوست با مصرف این محصولات احساس خشکی بیشتری خواهد کرد.

    به همین علت کسانی که پوست های خشک و حساسی دارند به علت خشکی و تحریک پذیری بیشتر پوست، بهتر است حتی المقدور به جای استفاده از ژل ها با تمام مزایایی که دارند از نمونه های دیگر اینگونه محصولات استفاده کنند.

    اکثر ژل های اصلاح در مقایسه با فوم ها و کرم ها، از قیمت بالاتری برخوردار هستند، اما یک نکته قابل توجه این است که در هنگام استفاده، از مقدار ژل کمتری نسبت به روان کننده های دیگر اصلاح استفاده می شود و باید گفت که عملاً تفاوت ژل اصلاح و فوم اصلاح در این زمینه زیاد نخواهند بود.

    تفاوت ژل های اصلاح با فوم های اصلاح در چیست؟ - بلاران

    می دانید که شرکت های بسیاری اقدام به تهیه این محصولات با برندهای مختلف نموده اند، اما بهتر است هنگام خرید این محصول آرایشی و بهداشتی، ابتدا میزان هزینه ای را که می خواهید بابت آن بپردازید مشخص کرده و سپس اقدام به خرید آن نمایید.

    بخاطر داشته باشید که اصالت کالا و کیفیت ان و استاندارد بودن محصول، در این میان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هیچگاه نباید کیفیت و استاندارد بودن محصول و از همه مهمتر سلامتی پوست را، فدای ارزانی کالا و پرداخت هزینه کمتر کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *