عمومی

نکاتی که در هنگام خرید رژلب باید به آن ها دقت کنید چیست؟

نکاتی که در هنگام خرید رژلب باید به آن ها دقت کنید چیست؟ - بلاران
  • شاید تصور کنید، خرید رژلب که کاری ندارد، به یک فروشگاه لوازم آرایشی رفته و هر رنگ رژی را که دوست داشته باشیم می خریم و بعد هم از آن استفاده می کنیم.

    اما نه به این راحتی که شما فکر می کنید نیست، زیرا در این دنیای شلوغی محصولات آرایشی و برندهای مختلفی که وجود دارند و هر روز بر تعداد آن ها هم افزوده می شوند، نمی شود به این راحتی محصولات آرایشی را خریداری کرد که کاملاً بی خطر و مرغوب باشند، پس واقعاً چه نکاتی را باید در این مورد مد نظر داشته باشیم؟

    در این مطلب قرار است تا علاوه بر طرح نکاتی در این زمینه، به مسائل دیگری که موقع خریدن و انتخاب رژلب باید بدان دقت بیشتری بکنیم بپردازیم.

    نکاتی که در هنگام خرید رژلب باید به آن ها دقت کنید چیست؟ - بلاران

    خرید رژلب و نکات قابل توجه

    اولین نکته ای که در انتخاب و خرید رژلب باید بسیار دقت کنید این است که چون این محصول را باید بر روی پوست لب بکشید، برای پیشگیری از آسیب های احتمالی باید حتی الامکان از رژلب های طبیعی و ارگانیک استفاده کرده و از برندهای معتبر خریداری کنید.

    زیرا رژلب تنها لوازم آرایشی است که با بزاق دهان در تماس است و از آنجا مستقیماً به دستگاه گوارش وارد می شود، پس اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید از رژلب های به اصطلاح فیک و با مارک های نا معتبر خریداری نکنید، چون در این صورت و با تماس آن با دهان، مواد مضر زیادی در طول روز وارد بدن شما خواهد شد که در دراز مدت باعث ایجاد بیماری خواهد شد.

    بعنوان مثال یکی از مواد مضر که در ساخت برخی رژلب ها از آن استفاده می شود سرب است و همانطور که می دانید این ماده خطرناک عامل ایجاد برخی از سرطان هاست.

    اما در این بین رژلب های زیادی وجود دارند که بدون سرب هستند، در اینگونه رژ لب ها به میزان زیادی رنگدانه های طبیعی وجود دارند که به آن ها اکسید آهن گفته می شود.

    این رنگدانه های طبیعی، بعد از طی فرایند اکسیداسیون کنترل، تمام آلودگی های خود را از دست داده و دیگر هیچ ضرری برای بدن ما نخواهند داشت و در واقع این رژ لب های بدون سرب، از اکسیدهای آهن تشکیل می شوند.

    بسیاری از رژلب های ارگانیک و طبیعی، دارای مواد ویتامینه، روغن های گیاهی و مواد طبیعی سازگار با پوست لب هستند، که استفاده از آن ها موجب برطرف شدن خشکی در لب و از بین بردن پوسته روی لب ها خواهد شد.

    بعد از خرید رژلب برای تست کردن رژلبی که انتخاب کرده اید، بهترین جا سر انگشتان شماست، چون هماهنگی بیشتری با بافت و رنگ لب هایتان دارد، پس رژی را که می خواهید بخرید ابتدا بر روی نوک انگشت تان تست کنید.

    نکاتی که در هنگام خرید رژلب باید به آن ها دقت کنید چیست؟ - بلاران

    هرگز از تستر های درون مغازه که دیگران بر روی لب خود تست کرده اند استفاده نکنید، چون این کار کاملاً غیر بهداشتی است و برای سلامتی شما بسیار خطرآفرین خواهد بود.

    حالا باید یکی از رنگ ها را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما هماهنگی داشته باشد، مثلاً اگر دارای پوستی تیره هستید، حتی الامکان از رژهایی با رنگ، بنفش، زرشکی، جیگری و… خریداری کنید.

    اما اگر پوستی روشن دارید از رنگ هایی مثل، قرمز در طیف های مختلف آن، صورتی، گلبهی، نارنجی و… خریداری کنید و بهتر است تا پست های قبلی را که در این زمینه توضیحات مفصلی داده ایم را مطالعه کنید تا راحت تر بتوانید با توجه به رنگ پوست، رژ لب مناسب خود را خریداری کنید.

    به هر حال در خرید رژلب سلیقه شما مطرح است و شما مختارید تا هر رنگ رژی را که دوست دارید بر روی لبان خود امتحان کنید، اما در این موارد همیشه این نکته را بخاطر بسپارید که با توجه به موقعیت مکانی و زمانی و شرایطی که در آن قرار خواهید گرفت و افرادی را که می خواهید ملاقات کنید و یا نوع مهمانی و مراسمی که به آن دعوت شده اید، رژلب و آرایش خود را انتخاب کنید.

    نکاتی که در هنگام خرید رژلب باید به آن ها دقت کنید چیست؟ - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *