عمومی

چگونه رژلب مناسب برای خودم انتخاب کنم؟

چگونه رژلب مناسب برای خودم انتخاب کنم؟ - بلاران
  • رژلب مناسب برای لب من کدوم رنگه؟ قهوه ای، قرمز، بنفش، نارنجی…روشن یا تیره؟ مات یا براق؟ و انبوهی از این سوالاتی که خانم ها معمولاً در موقع رفتن به مهمانی ها و مجالس از خود می پرسند.

    با اینکه اغلب خانم ها مجموعه ای از انواع رنگ های رژلب با فرم ها و مدل های گوناگون درون کیف لوازم آرایش خود دارند، اما باز هم در انتخاب دو دل و سرگردان می مانند.

    در مطلب قبلی در مورد انتخاب رژ هماهنگ با رنگ پوست و چشم صحبت کردیم، در این مطلب قصد داریم تا فاکتورهای دیگری را که در این انتخاب دخالت دارند، بیان کنیم، پس با ما بمانید تا آن ها را با هم بیاموزییم.

    چگونه رژلب مناسب برای خودم انتخاب کنم؟ - بلاران

    انتخاب رژلب مناسب با رنگ مو

    البته رنگ موهای مختلف و گوناگونی در بازار موجود هستند که ما نمی توانیم بر اساس تمامی آن ها رنگ رژ مناسبی را پیشنهاد دهیم، اما کلاً آن ها را به چهار گروه تقسیم می کنیم تا رنگ رژلب مناسب خود را از بین آن ها بیابید.

    موی تیره با پوست تیره

    اگر موهایی تیره و پوست تیره دارید، ترجیح این است که از رنگ هایی مانند، قرمز مایل به قهوه ای، طیف رنگ های برنزی، بژ طلایی، خاکی و… را برای داشتن لب هایی زیبا کمک بگیرند.

    اگر موهایی تیره ولی پوستی روشن دارید، بهتر است تا رنگ هایی از قبیل، صورتی روشن، آلبالویی، طیف رنگ های قرمز و یا قرمز مایل به نارنجی و آلویی استفاده کنید، آنگاه خواهید دید که رنگ مو و رژلب شما با هم همخوانی دارد.

    اگر موهایی روشن و یا تقریباً بلوند دارید و از پوست زیبا و روشنی هم برخوردارید، پیشنهاد ما به شما رنگ هایی مانند، صورتی مایل به بنفش، صورتی کثیف و کلاً طیف رنگ های صورتی است و رنگ هایی با طیف قرمز هم برای این افراد گزینه خوبی محسوب می شوند.

    اما اگر جزو کسانی هستید که موهایی با رنگ روشن و یا بلوند با پوست تیره دارید، باید از رژلب هایی با رنگ، کاراملی، خاکی، صورتی کم رنگ و رنگ هایی مشابه این رنگ ها را استفاده کنید.

    هماهنگی رژ با رنگ لباس

    انتخاب رنگ رژ لب مناسب به عوامل دیگری هم بستگی دارد که مهمترین آن ها رنگ لباس و هماهنگ کردن آن با رژ لب است که بطور کلی برای لباس هایی با رنگ های گرم بهتر است که از رنگ های روشن رژ لب کمک بگیرید.

    در صورتی که از رنگ های سرد در انتخاب لباس تان استفاده می کنید، پس ترجیحاً از رنگ های تیره رژلب برای زیبایی و درخشیدن لبانتان کمک بگیرید.

    کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که به ترکیب رنگ هایی که در لباس تان وجود دارد نگاه کنید و حتی الامکان رنگی را برگزینید که با رنگ های لباس شما ست شده و هماهنگی داشته باشند و اینگونه رژلب مناسب با لباس تان را بپوشید.

    چگونه رژلب مناسب برای خودم انتخاب کنم؟ - بلاران

    انتخاب بر حسب نیاز و موقعیت

    برای رفتن به میهمانی ها یا مجالس و یا مراسم خاص و یا محل کار، این شما هستید که با سنجش موقعیت مکان و زمان، به انتخاب فرم میکاپ خود و بخصوص تعیین رنگ رژلب، می پردازید، چون هر کدام از این جاها برای خود شرایط خاصی داشته و آرایش ویژه ای را نیز می طلبند.

    مثلاً برای رفتن به میهمانی های دوستانه، از رنگ های روشن رژلب استفاده کنید بهتر است، ولی وقتی در محیط کاری قرار دارید شایسته است که از رنگ های کم رنگی مثل بژ، گلبهی کم رنگ، صورتی کم رنگ استفاده کنید.

    از رنگ های براق و روشن در مراسم و مهمانی های شبانه و از رنگ های ملایم رژلب هم در طول روز استفاده کنید.

    به عنوان مثال رفتن به یک مهمانی و دورهمی کاری با رفتن به یک مهمانی

    خویشاوندی و یا دوستانه بسیار متفاوت است و هر کدام آرایش مناسب خود و رنگ رژلب مناسب خود را می طلبد، که در این موارد فرد باید با شناختی که از موقعیت دارد، در واقع خودش تصمیم گیری کرده و با سنجش شرایط، میکاپ خود و رنگ رژلب، که در آرایش صورت از همه نمایان تر است را انتخاب کند.

     

    چگونه رژلب مناسب برای خودم انتخاب کنم؟ - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *