عمومی

ماشین ریش تراش صورت و اطلاعاتی درباره ی آن

ماشین ریش تراش صورت و اطلاعاتی در باره ی آن - بلاران
  • ماشین ریش تراش صورت جزو ابزاری است که بسیاری از آقایان بصورت روزانه از آن برای شیو کردن موهای صورت خود استفاده می کنند.

    شاید بتوان گفت که بهترین راه زدودن موهای صورت استفاده از ریش تراش های برقی است که به شدت مورد توجه و استقبال قرار گرفته و از آن به شکل گسترده ای استفاده می شود.

    در این مطلب قرار است اطلاعات بیشتری را در زمینه شناخت  این دستگاه برقی به شما عزیزان بدهیم، که امیدواریم مفید بوده و به آگاهی شما در این مورد بیفزاید و شما را در انتخابی بهتر، یاری دهد.

    شناخت ماشین ریش تراش صورت

    ریش تراش برقی وسیله ای است که هر مردی برای شیو کردن و یا مرتب کردن موهای صورت خود از این وسیله استفاده می کند، البته باید بگوییم که امروزه دیگر این ابزار مختص آقایان نیست و برای خانم ها هم وسایلی مشابه به آن، توسط شرکت های مربوطه طراحی و ساخته شده است.

    برخی از افراد به دلیل مشغله های فراوان و یا مسائلی از این دست نمی توانند به آرایشگاه بروند، پس با داشتن یک ماشین اصلاح مناسب سر و صورت می توانند خودشان دست به کار شوند.

    از مزیت های ماشین اصلاح سر و صورت این است که می توانید بسیار سریع و راحت و در هر زمان و هر مکانی و طی مدت زمان کوتاهی، موهای خود را اصلاح و مرتب کنید.

    از سوی دیگر استفاده از این وسیله حساسیت های پوستی را کاهش داده و درد و سوزشی بر روی پوست ایجاد نخواهد کرد و آسیب رسیدن به پوست را بسیار کاهش خواهد داد.

    چون در حال حاضر استفاده از ماشین های اصلاح بسیار پُرطرفدار است و شرکت های زیادی دست به ساخت اینگونه ماشین ها زده اند، باید قبل از خرید یکی از انواع آن، اطلاعاتی را در این زمینه بدست آورید.

    عدم آشنایی با نحوه استفاده درست و انتخاب مناسب از ماشین ریش تراش صورت نه تنها باعث می شود که نتیجه دلخواه را نگیرید، بلکه می تواند صدماتی را به این دستگاه وارد کند.

    پس در ابتدا بهتر است با قطعات مهمی که این دستگاه را می سازند بطور خیلی مختصر آشنا شوید.

    ماشین ریش تراش صورت و اطلاعاتی در باره ی آن - بلاران

    نوع تیغه های ماشین اصلاح

    باید بدانید که تیغه ها در این دستگاه قسمت اصلی ماشین اصلاح را تشکیل می دهند و به دو نوع تیغه های ثابت و تیغه های متحرک تقسیم می شوند.

    همه ماشین های اصلاح دارای تیغه ثابت یا همان تیغه زیری هستند، جنس عموم تیغه های ثابت در ماشین های اصلاح از فولاد است، اما جنس تیغه های متحرک از سرامیک ساخته می شود.

    هر کدام از تیغه ها نسبت به نوع دیگر از مزایا و معایبی برخوردارند، مثلاً تیغه های سرامیکی نسبت به تیغه های فولادی، تیزتر و بُرنده تر بوده و کُند نخواهند شد، همچنین از دوام و طول عمر بالایی هم  برخوردار هستند.

    اما عیب آن ها در این است که بسیار حساس هستند و با کمترین بی دقتی آسیب خواهند دید و کیفیت کار اولیه را نداشته و امکان شکستگی در آن ها وجود دارد، از این رو باید به موقع و حداقل هر دو سالی یکبار تیغه ها را تعویض کنید.

    توجه داشته باشید که تعویض به موقع تیغه ها در ماشین ریش تراش صورت سبب حفظ سلامت پوست و همین طور طول عمر بیشتر دستگاه و سالم ماندن آن خواهد شد و فشار کمتری به آن وارد خواهد آورد.

    ماشین ریش تراش صورت و اطلاعاتی در باره ی آن - بلاران

    انواع باتری های استفاده شده در ماشین های ریش تراش

    قسمت مهم دیگر در ماشین های ریش تراش باتری آن است، که  کلاً به دو نوع تقسیم می شوند:

    • باتری نیکلی
    • باتری لیتیومی

    باتریی های نیکلی

    این باتری ها همانطور که از اسمشان پیداست، از جنس نیکل ساخته شده و تا 8 ساعت قابل شارژ شدن هستند.

    باتری های لیتیومی

    این باتری ها قابلیت شارژ سریع و در کمتر از یک ساعت را دارا می باشند و کلاً طول عمر بالایی دارند.

    باتری های لیتیومی برای شارژ به مدارهای پیشرفته ای نیاز دارند که  سبب قیمت بالای آن ها خواهد شد.

    باتری ها علاوه بر تفاوت قیمتی که در ماشین اصلاح ایجاد می کنند، در عملکرد و کارکرد خود هم دارای اختلافاتی هستند که باعث این تفاوت قیمت می شوند.

    امروزه بسیاری از ماشین های اصلاح دارای منبع تغذیه با باتری قابل شارژ هستند و کاربران می توانند از این نوع باتری ها بیش از یک ساعت، پس از شارژ کامل استفاده کنند.

    اما یکی از امکانات مهم برای ماشین های ریش تراش صورت این است که علاوه بر امکان شارژ با باتری، از قابلیت استفاده مستقیم با نیروی برق هم برخوردار باشند.

    به هر حال استفاده از ماشین های اصلاح به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه است، اگر چه که در نگاه اول قیمت تیغ های اصلاح پایین تر به نظر می رسد، اما به دلیل اینکه آن ها یکبار مصرف هستند، باید پس از هر بار مصرف آن ها را دور بریزید.

    همین علت سبب خواهد شد تا در فواصل زمانی کوتاه، تعداد تیغ های زیادی را خریداری کنید که در دراز مدت مبلغ بسیار هنگفتی خواهد شد، در صورتی که با خرید یک بار ماشین اصلاح با جنس مرغوب و نگهداری درست آن، تا سال ها نیاز به خرید این محصول نخواهید داشت.

    ضمن اینکه با استفاده از ماشین های اصلاح به محیط زیست هم کمک بیشتری کرده و آسیب کمتری نسبت به استفاده از تیغ به آن وارد خواهد شد.

    ماشین ریش تراش صورت و اطلاعاتی در باره ی آن - بلاران

    بزرگترین شرکت های تولید کننده ماشین های ریش تراش

    خوب است بدانید که در حال حاضر بیشترین ریش تراش های برقی توسط سه شرکت مشهور و بزرگ در دنیا یعنی شرکت فیلیپس، پاناسونیک و براون تولید می شوند.

    بطوری که این سه شرکت در مجموع بیشتر از 60 درصد تولید ماشین های ریش تراش صورت مخصوص آقایان و خانم ها را تأمین کرده و روانه بازار می کنند.

    در پست های بعدی در مورد انواع ریش تراش صحبت خواهیم کرد، پس برای آگاهی بیشتر همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *