عمومی

چگونه با استفاده از ریش تراش های برقی صورت خود را برق بیندازیم؟! (قسمت دوم)

چگونه با استفاده از ریش تراش های برقی صورت خود را برق بیندازیم؟! (قسمت دوم) - بلاران
  • امروزه با تولید و ساخت انبوهی از ریش تراش های برقی پیشرفته و مدرن دیگر نیازی به استفاده از تیغ ها و یا ریش تراش های قدیمی، که کار کردن با آن ها بعضاً سخت هم بود و مشکلاتی را بر روی پوست ایجاد می کرد، نیست.

    اما به هر حال با هر کدام از ریش تراش ها که بخواهید اصلاح صورت خود را انجام دهید، در خیلی از دستورات و مراحل انجام اصلاح تفاوتی بوجود نخواهد آمد و باید یک به یک آن ها را برای یک اصلاح خوب و بی نقص عملی کنید.

    در این مطلب و در ادامه مطلب قبلی به توضیح نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت، پس لطفاً بقیه مراحل اصلاح با ماشین های اصلاح برقی  را با ما دنبال کنید.

    چگونه با استفاده از ریش تراش های برقی صورت خود را برق بیندازیم؟! (قسمت دوم) - بلاران

    استفاده از ریش تراش های برقی

    ریش تراش های تولید شده مدرن امروزی هر کدام دارای مزایا و ویژگی های منحصر به فردی است و با قابلیت هایی که در هر کدام از آن ها تعبیه شده است، انسان را در انتخاب حیران و مردد می کند.

    یکی دارای سیستم لرزاننده است و دیگری در بر دارنده لایه هایی از مواد لغزنده که حرکت ریش تراش را بر روی پوست آسان تر کرده و مواد استفاده شده در آن هم برای پوست بسیار مفید خواهد بود.

    حتی برخی از انواع ریش تراش را می توانید به راحتی زیر دوش برده و بدون نگرانی از خراب شدن و سوختن آن در هنگام دوش گرفتن، اصلاح صورت خود را هم بدون هیچ نگرانی انجام دهید.

    اما با توجه به امکاناتی که ریش تراش انتخابی ما در بر دارد و با در نظر گرفتن فویلی و یا چرخشی بودن آن، باید آن را در جهت درست بکار گرفته و آن را به صورت دایره ای و یا در جهت رفت و برگشتی برای انجام اصلاح موهای صورت قرار دهیم.

    چگونه با استفاده از ریش تراش های برقی صورت خود را برق بیندازیم؟! (قسمت دوم) - بلاران

    مراحل انجام اصلاح صورت

    در این مرحله از کرم ها و یا ژل های مخصوص قبل از اصلاح، که دارای الکل هستند برای ضد عفونی کردن و تمیز کردن بیشتر پوست کمک بگیرید.

    استفاده از این ژل ها موجب می شود تا چربی سطح پوست پاک شده و اصلاح راحت تر انجام گیرد، همچنین این ژل موها را در حالت ایستاده نگه می دارد که به اصلاح بهتر و تمیزتر صورت شما کمک خواهد کرد.

    حالا می توانید برای اصلاح با ریش تراش های برقی ابتدا با دست کشیدن به صورت، جهت رویش موها را بخوبی تشخیص دهید، پس با یک دست پوست صورت خود را کمی بکشید و با دست دیگر ماشین اصلاح را در خلاف جهت رویش مو هدایت کنید.

    البته در صورتی که ماشین اصلاح شما از انواع فویلی باشد، در غیر این صورت باید ماشین ریش تراش را بصورت دایره ای بر روی پوست حرکت دهید.

    کشیدن پوست صورت با دست مخالف، امکان یک اصلاح بهتر و تمیزتر را فراهم خواهد کرد و به شما در این مورد کمک می کند.

    باید با دقت دستی که پوست را می کشد و دستی که با ماشین اصلاح می کند را با هم هماهنگ کنید، تا اصلاح روان تری داشته باشید.

    بهتر است اصلاح را از ناحیه زیر گردن شروع کنید و سپس به سمت بالای صورت اصلاح را ادامه دهید.

    در طول زمان اصلاح سعی کنید ماشین ریش تراش را به آرامی و بدون فشار بر روی پوست صورت و در جهت خلاف رویش مو بکشید.

    سرعت کم دستگاه و آرامش شما در حین کار سبب می شود تا موها راحت وارد دستگاه شده و با کمک تیغه های آن، همه موها ریشه کن شده و مویی در این بین از قلم نیفتد.

    اما فشار بیش از حد به ماشین ریش تراش، موجب التهاب و سوزش پوست شده و به پوست آسیب وارد خواهد کرد.

    تذکر این نکته ضروریست که هر قدر موها کوتاه تر باشد، اصلاح صورت با ریش تراش های برقی با راحتی بیشتری انجام خواهد شد.

    حالا به دقت تمام نقاط صورت را بررسی کنید که جایی از صورت مویی باقی نمانده باشد.

    در پایان کار و بعد از اصلاح کامل صورت، از لوسیون و یا افترشیو مناسب پوست خود استفاده کنید، بخصوص اگر پوست خشکی دارید و یا اینکه از الکل قبل از اصلاح صورت استفاده کرده اید، این کار ضروری تر به نظر می رسد.

    چگونه با استفاده از ریش تراش های برقی صورت خود را برق بیندازیم؟! (قسمت دوم) - بلاران

    در مرحله آخر، از تمیز کردن ریش تراش بوسیله برس های مخصوصی که همراه خودِ دستگاه است، فراموش نکنید.

    در برخی از مدل های ریش تراش امکان  برداشتن سر دستگاه و یا شستن آن با آب وجود دارد، پس از این ویژگی استفاده کرده و اگر لازم است همه دستگاه و یا سر آن را بشویید.

    در پایان روغن کاری تیغه ها و صفحات فلزی را هم انجام داده و تا استفاده بعد آن را در پوشش خود (کاور مخصوص دستگاه) قرار داده و در جای مناسبی و دور از رطوبت نگهداری کنید.

    لطفاً به این نکته توجه داشته باشید، که اگر تا به حال از ماشین ریش تراش استفاده نکرده اید، بین 2 تا 4 هفته طول می کشد تا پوست صورت شما به اصلاح با ماشین برقی عادت کند.

    پس برای اصلاح بهتر و راحت تر، در این بین به هیچ عنوان از روش های دیگر مانند اصلاح با تیغ یا هر وسیله دیگری استفاده نکنید، تا پوست کاملاً به شیو کردن با ریش تراش های برقی عادت کند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *