عمومی

چگونگی نگهداری از ماشین اصلاح و روش های مراقبت از آن

چگونگی نگهداری از ماشین اصلاح و روش های مراقبت از آن - بلاران
  • مراقبت و نگهداری از ماشین اصلاح و استفاده صحیح از آن، سبب می شود که این دستگاه سال های سال کار کرده و شما را از خرید مجدد نجات دهد.

    وقتی که می خواهید با استفاده از ریش تراش ها صورت خود را اصلاح کرده و یا موهای ریش خود را مرتب کنید، باید به یک سری نکات دقت داشته و آن ها را قبل و بعد از اصلاح بکار بندید.

    همه نکاتی که در این رابطه گفته می شود، برای انجام یک اصلاح تروتمیز و یکدست و همینطور آسیب ندیدن پوست شما در هنگام اصلاح و پس از آن است.

    برخی از این موارد را در پست های قبلی متذکر شدیم و بخشی از آن را در این مطلب یادآوری خواهیم کرد.

    چگونگی نگهداری از ماشین اصلاح و روش های مراقبت از آن - بلاران

    روش های نگهداری از ماشین اصلاح

    روش های زیادی برای مراقبت و محافظت از این ابزار آرایشی و در نتیجه طول عمر بیشتر دستگاه ریش تراش وجود دارد که برخی از آن ها را در پست های قبلی عنوان کردیم، اما بعضی از شیوه های دیگر در این رابطه عبارتند از:

    تیغه های ریش تراش را تعویض نمایید

    تیغه های ماشین اصلاح به مرور و بر اثر زدودن موهای ضخیم و مجاورت با رطوبت، کُند می شوند و کارایی اولیه خود را از دست خواهند داد.

    البته با روی کار آمدن نسل جدید ریش تراش ها، علاوه بر مزایا و امکانات دیگر، بسیاری از آن ها مجهز به ویژگی تیز شدن خودکار تیغه ها هم هستند، ولی با این وجود ممکن است با گذشت زمان کُند شوند و کم کم کارایی خود را از دست بدهند.

    در هنگام اصلاح برای زدودن و یا مرتب کردن موهای صورت، بر روی چنین تیغه هایی فشار وارد خواهد شد و بدین ترتیب بر روی موتور هم فشار مضاعفی وارد خواهد آمد.

    برای عملکرد بهتر دستگاه و نجات موتور از چنین فشاری، لازم است تا تیغه های را اگر از نوع قابل تعویض هستند، هر 12 تا 18 ماه یکبار، با تیغه های جدید عوض کنید، تا دستگاه عملکرد قبلی خود را باز یابد و کارکرد خوب و راحتی داشته باشد.

    این کار برای نگهداری از ماشین اصلاح بسیار ضروری است.

    چگونگی نگهداری از ماشین اصلاح و روش های مراقبت از آن - بلاران

    مراقب باتری ریش تراش باشید

    ابتدا لازم است تا برای نگهداری بیشتر از ماشین ریش تراش و آگاهی بیشتر از چگونگی عملکرد باتری دستگاه، راهنمای آن را بویژه در این مورد، با دقت مطالعه کنید.

    اما در مجموع همیشه باید صبر کنید تا باتری دستگاه خالی شده و آن را کاملاً شارژ کرده و سپس از آن استفاده نمایید.

    هیچگاه ماشین اصلاح خود را در سرمای بیش از حد و یا گرمای بیش از اندازه قرار ندهید، زیرا هر دوی آن ها بر عملکرد مثبت و طول عمر دستگاه تأثیر منفی گذاشته و به باتری آسیب وارد خواهند کرد.

    همواره سعی کنید تا سطح شارژ باتری را بین حداقل 30 درصد و حداکثر 80 درصد نگهداری کنید، تا حین کار کردن فشار زیادی به دستگاه ریش تراش وارد نکرده باشید.

    در ماشین های ریش تراش شارژی نباید بطور همزمان از برق و باتری استفاده کنید، چون این کار سبب آسیب رسیدن به باتری و کاهش عمر آن خواهد شد.

    برای نگهداری از ماشین اصلاح و افزایش عمر مفید باتری بهتر است هر 6 ماه یکبار شارژ اولیه دستگاه را بطور مجدد انجام دهید.

    چگونگی نگهداری از ماشین اصلاح و روش های مراقبت از آن - بلاران

    ریش تراش را به موقع تعمیر کنید

    اگر احساس کردید که یکی از قطعات ماشین اصلاح شما فرسوده شده و نیاز به جایگزین دارد و یا اینکه قسمتی از آن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، برای تعمیر کردن آن امروز و فردا نکنید.

    زیرا با تعمیر به موقع و یا تعویض و جایگزینی قسمت ها و قطعات فرسوده و آسیب دیده، به قسمت های دیگر و همچنین موتور دستگاه فشار و آسیب وارد نخواهد شد.

    اکثر ریش تراش هایی که در بازار موجود هستند، دارای قطعات یدکی هستند که به آسانی و سادگی قابل جایگزینی می باشند، تا کارایی آن ها را افزایش دهند.

    به هر حال تمام وسایل برقی و الکترونیکی که استفاده می کنید، در اثر استفاده های مکرر و در دراز مدت فرسوده شده و آسیب خواهند دید، اما تعویض و تعمیر به موقع قطعات آن، آن ها را تا سال ها برای ما، قابل استفاده خواهند کرد.

    پس با انجام کارهایی که برشمردیم و شیوه ی درست نگهداری از ماشین اصلاح هم عملکرد دستگاه را بهتر کنید و هم طول عمر استفاده از آن را با رعایت تمامی نکته هایی که گفته شد، افزایش دهید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *