عمومی

چگونه طول عمر دستگاه ریش تراش را افزایش دهیم؟

چگونه طول عمر دستگاه ریش تراش را افزایش دهیم؟ - بلاران
  • برای اینکه طول عمر دستگاه ریش تراش خود را افزایش دهید، لازم است تا نکاتی را در مورد استفاده و همین طور نگهداری آن ها بدانید.

    در پست قبلی هم به نکاتی اشاره کردیم که در موقع تهیه ماشین اصلاح و دقت بیشتر در هنگام خرید، سبب خواهند شد تا بصورت غیر مستقیم اما مؤثر، به افزایش عمر دستگاه و زمان استفاده بیشتر ما، کمک کند.

    در این مطلب هم به مواردی اشاره خواهیم کرد که می توانند سبب شوند تا ما مدت زمان بیشتری از ریش تراش خود استفاده کرده و نیاز به خرید مجدد ریش تراش نداشته باشیم.

    دستگاه ریش تراش و افزایش مدت زمان استفاده

    با اینکه امروزه تقریباً بیشتر آقایان برای اصلاح صورت خود از ماشین اصلاح برقی کمک می گیرند، اما متأسفانه دقتی در نحوه مراقبت و نگهداری از آن و همین طور نکاتی که باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود، ندارند.

    راه ها و روش های زیادی هستند که به ما کمک می کنند تا سال ها نیازی به خرید مجدد ماشین اصلاح نداشته باشیم و با مراقبت های ویژه، از همان ماشین ریش تراشی که قبلاً خریده بودیم، به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

    روش هایی را که عنوان می کنیم می توانند بصورت غیر مستقیم تأثیر بسزایی در افزایش طول عمر و استفاده بیشتر ما داشته باشند، پس لطفاً به آن ها دقت کنید.

    چگونه طول عمر دستگاه ریش تراش را افزایش دهیم؟ - بلاران

    صورت خود را برای اصلاح آماده کنید

    این کار یعنی آماده کردن صورت قبل از اصلاح باعث می شود که به دستگاه فشار وارد نشده و صورت با راحتی بیشتری اصلاح شود.

    پس بهتر است که قبل از اصلاح صورت دوش آب گرم بگیرید و یا اینکه صورت خود را با آب گرم بشویید، اگر هم انجام هیچ کدام از این موارد برایتان امکان ندارد، بهتر است که از یک حوله گرم بر روی صورت خود استفاده کنید.

    این کار سبب می شود تا فولیکول های مو نرم تر شده و منافذ پوست باز شوند و بدین طریق موها از زیر پوست راحت تر خارج شده و با دستگاه ریش تراش بخوبی اصلاح شوند.

    یکی از ویژگی های مهم و بسیار خوب ریش تراش های مدرن و جدید این است که ضد آب بوده و قادرند که در زیر دوش حمام و یا با استفاده از ژل اصلاح و یا با کمک کف، صورت را بخوبی اصلاح کنند.

    اگر از یک کرم یا لوسیون قبل از اصلاح و یا یک ماده ضدعفونی کننده قبل از اصلاح بر روی پوست صورت استفاده کنید بسیار بهتر خواهد بود، زیرا که این مواد چربی اضافه پوست را از بین برده و صورت را برای یک اصلاح نرم و روان آماده می کنند.

    چگونه طول عمر دستگاه ریش تراش را افزایش دهیم؟ - بلاران

    از اسپری ضد عفونی کننده استفاده کنید

    استفاده از اسپری های ضد عفونی کننده بر روی تیغه های دستگاه ریش تراش گرچه خیلی ضروری نیست، اما استفاده از آن سبب اطمینان خاطر شما خواهد شد.

    با اینکه این وسیله یک ابزار کاملاً شخصی و تنها مختص خود فرد است، اما ممکن است در هنگام استفاده از ریش تراش با فشار زیادی که بر روی آن وارد می کنید، پوست تان کمی خراشیده شود.

    در این صورت خیلی از میکرب ها و ویروس ها قادر خواهند بود تا از همین راه وارد بدن شده و شما را بیمار نمایند، اما اگر مقداری از اسپری ضدعفونی کننده را قبل از اصلاح، بر روی تیغه های دستگاه ریش تراش اسپری کرده باشید، اطمینان دارید که هیچگاه چنین خطری شما را تهدید نمی کند.

    احتیاط شرط عقل است پس همیشه جانب احتیاط را نگه دارید.

    چگونه طول عمر دستگاه ریش تراش را افزایش دهیم؟ - بلاران

    روش استفاده از ریش تراش خود را بیاموزید

    هر کدام از ریش تراش ها با توجه به تیغه هایی که در ساخت آن ها بکار رفته است، روش مخصوصی برای اصلاح دارند.

    برخی از آن ها با حرکت های مداوم رفت و برگشتی اصلاح بهتری انجام می دهند، مانند ریش تراش های فویلی و برخی هم با حرکات دورانی و دایره ای شکل موهای صورت را بهتر می تراشند، مانند ریش تراش های چرخشی.

    اما برخی از ماشین های اصلاح مدرن هم هستند که با داشتن تیغه های چند جهته، به راحتی می توانند موهایی را که در جهات مختلف رشد کرده اند و در همه جای صورت قرار گرفته اند را اصلاح کنند.

    هر کس با چندین بار استفاده از دستگاه ریش تراش خود قِلقِ آن را بدست آورده و خواهد دانست که آیا وقتی موهای صورت کوتاه هستند ماشین، اصلاح بهتری انجام می دهد و یا اینکه هنگامی که موی صورت اندکی بلندتر می شود.

    پس تلاش کنید که تکنیک ها و روش استفاده از ماشین ریش تراش خود را و همچنین عادت های پوست خود را بخوبی شناخته و به کمک آن ها اصلاح روان و نرمی داشته باشید و با رعایت نکات لازم طول عمر دستگاه ریش تراش خود را هم افزایش دهید.

    در پست بعدی هم روش های نگهداری از این وسیله برقی را با شما در میان خواهیم گذاشت، همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *