عمومی

آیا روش نگهداری از ریش تراش برقی را می دانید؟

آیا روش نگهداری از ریش تراش برقی را می دانید؟ - بلاران
  • برای آنکه بتوانید سال ها از ماشین اصلاح خود استفاده کنید، باید روش نگهداری از ریش تراش را بدانید و ضمن کاربرد درست آن، به شکل صحیحی هم از آن مراقبت و نگهداری کنید.

    در این مطلب می خواهیم در مورد شیوه های مراقبت از این وسیله آرایشی صحبت کنیم، که قطعاً خیلی از نکات آن فقط بخاطر یادآوری خدمت شما عزیزان ارائه می شود.

    اما شاید برخی از نکات را هم برای اولین بار است که می شنوید، به هر حال امیدواریم که بتوانیم از این طریق به آموخته ها و دانش شما نکته ای هر چند کوچک، بیفزاییم و خواندن این پست برایتان مفید باشد.

    آیا روش نگهداری از ریش تراش برقی را می دانید؟ - بلاران

    نکات کاربردی در مورد نگهداری از ریش تراش

    در مطلب قبلی عنوان کردیم که این مراقبت ها به دو بخش کلی، مراقبت قبل از اصلاح و مراقبت بعد از اصلاح تقسیم می شود، که در مورد مواظبت های قبل و در حین انجام اصلاح، (جهت طولانی تر کردن عمر دستگاه) توضیحات مفصلی را عنوان کردیم.

    در باره مراقبت و مواظبت بعد از اصلاح باید به موارد زیر توجه ویژه ای داشته باشید.

    آیا روش نگهداری از ریش تراش برقی را می دانید؟ - بلاران

    از کیف محافظ خودِ دستگاه استفاده کنید

    اکثر شرکت های تولید کننده ریش تراش های برقی، این ابزار را از بهترین مواد و با بدنه محکمی تهیه می کنند که در مقابل هر ضربه ای به آسانی آسیب ندیده و نمی شکنند.

    اما قسمت حساس و آسیب پذیر این دستگاه ها تیغه هایی است که بر روی آن ها قرار دارد، چون ممکن است با وارد شدن کوچکترین ضربه و بخصوص ضربه های مکانیکی، کج و معوج شده و عملکرد صحیح خود را از دست بدهند.

    پس هنگام کار با آن ها و مخصوصاً در هنگام تمیز کردن تیغه ها، از روش های تند و خشن و یا کوبیدن آن ها به در و دیوار! اجتناب کرده و با آرامی و صبر کار کنید.

    هنگامی که از ریش تراش استفاده نمی کنید، حتماً روی آن را با سَری محافظ مخصوص که برای پوشاندن تیغه ها تهیه شده و به همراه ریش تراش درون کیف مخصوص قرار دارد، بپوشانید و سپس درون کیف محافظ و نگهدارنده بگذارید تا همواره از آسیب های احتمالی در امان باشند.

    پس وقتی که از دستگاه استفاده نمی کنید، همواره از کیف محافظ مخصوص برای نگهداری از ریش تراش خود استفاده کنید و ماشین اصلاح خود را با بی دقتی، اینور و آنور رها نکنید.

    آیا روش نگهداری از ریش تراش برقی را می دانید؟ - بلاران

    دستگاه ریش تراش را به موقع روغن کاری کنید

    برخی از شرکت های سازنده مانند پاناسونیک و یا براون به همراه ریش تراش و در داخل جعبه آن یک روغن مخصوص و مناسب برای روغن کاری دستگاه قرار داده اند.

    اما اگر ریش تراش شما حاوی اینگونه روغن ها نیست، به راحتی می توانید از روغن چرخ خیاطی برای روغن کاری ماشین اصلاح خود استفاده کرده و یا حتی روغن سبک و مناسبی را از بازار خریداری کنید.

    برای این کار کافیست تا فقط یک قطره از روغن سبک و مخصوص را بر روی هر فویل و یا هر تیغه بریزید و با افزایش کارایی دستگاه، تا مدت ها بدون نگرانی از آن استفاده کرده و طول عمر دستگاه را هم بدین وسیله افزایش دهید.

    اصطکاک بین تیغه های دستگاه ریش تراش سبب سایش بیشتر قطعات و استهلاک زود هنگام آن ها خواهد شد، این مسئله علاوه بر اینکه باعث خرابی دستگاه می شود، گرمایی تولید می کند که این گرمای بیش از حد، باعث تحریک پوست و ناراحتی های ناشی از آن هم خواهد شد.

    روغن ها می توانند موجب نگهداری از ریش تراش و روان شدن تیغه های آن شوند و خواص ضد خوردگی آن هم، سطوح قطعات فلزی را صاف و بدون زنگ زدگی و بدون عیب و نقص در کنار هم نگه خواهد داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *