پوست

از شیوه های طبیعی برای درمان جوش های بعد اصلاح کمک بگیرید

از شیوه های طبیعی برای درمان جوش های بعد اصلاح کمک بگیرید - بلاران
  • شیوه های طبیعی و مواد ارگانیک و یا به اصطلاح روش های خانگی و در دسترس می توانند کمک بسیار خوب و مؤثری در درمان و کاهش عوارض پس از اصلاح صورت و بخصوص جوش های پس از اصلاح باشند.

    برخی افراد دارای پوست های حساسی هستند که با هر روشی که به شیو کردن موهای خود می پردازند، باز هم دچار جوش ها و التهابات پوستی بعد از اصلاح می شوند، که بسیار ناخوشایند و آزار دهنده است.

    اغلب این افراد راه های مختلفی را برای از بین بردن و کاستن عوارض و مشکلات پس از اصلاح تست کرده اند و نتایج رضایت بخشی را بدست نیاورده اند.

    پیشنهاد ما این است که این بار با صبر و بردباری و با دقت و توجه ویژه تمامی نکات *درمان جوش های بعد اصلاح* را بکار برده و از مواد طبیعی که برای این منظور معرفی می شوند استفاده کنید.

    امیدواریم که این روش ها کمک قابل توجه و مؤثری برای شما عزیزان باشد.

    معرفی شیوه های طبیعی برای درمان جوش بعد اصلاح

    در مطلب قبلی هم چند نمونه از این مواد طبیعی و مناسب برای کاهش جوش های بعد اصلاح را معرفی کردیم و در ادامه و در این مطلب هم مواردی دیگر را از این دست، با توجه به خواص فراوانی که برای پوست دارند، معرفی خواهیم کرد.

    استفاده از جوش شیرین

    برای استفاده از جوش شیرین باید جانب احتیاط را رعایت کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید، پس از اصلاح یک قاشق غذاخوری از جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و جوش شیرین را درون آب کاملاً حل کنید.

    حالا از یک تکه پنبه استریل و بهداشتی کمک گرفته و محلول را به آرامی بر روی پوست زده و پس از گذشت 5 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید، جوش شیرین با خاصیت ضد التهابی خود در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

    از شیوه های طبیعی برای درمان جوش های بعد اصلاح کمک بگیرید - بلاران

    استفاده از عسل طبیعی

    برای این مورد می توانید عسل را به چندین روش استفاده کنید، اول اینکه خودِ عسل را به تنهایی بر روی پوست بمالید و کمی ماساژ دهید و پس از گذشت 20 تا 30 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.

    مخلوط عسل و لیمو ترش تازه هم می تواند یکی از شیوه های طبیعی و کمک بسیار مؤثری برای درمان و یا حداقل کاهش عوارض باشد، پس در این مورد چند قطره آبلیموی تازه را به عسل اضافه کرده و بعد از مخلوط کردن، آن را بر روی پوست بمالید.

    یا اینکه عسل را با کمی شیر مخلوط کرده و ترکیب را با کمک انگشتان تمیز خود و یا به وسیله تکه پنبه ای تمیز و استریل، بر روی پوست بمالید و پس از گذشت 20تا 30 دقیقه مواد را با آب سرد از روی پوست پاک کنید.

    می دانید که عسل خواص درمانی بی نظیر و فراوانی دارد و در این زمینه می تواند عفونت و التهاب پوست را ازبین ببرد.

    همچنین استفاده از شیر و یا لیموترش می تواند به خنک شدن پوست کمک کرده و در پاکسازی پوست هم به شما کمک کند.

    آبلیموی تازه و طبیعی

    برای استفاده از آبلیمو بهتر است آب یک لیموی تازه را گرفته و آن را با کمک پنبه تمیز بر روی پوست صورت به آرامی ماساژ دهید، حتی می توانید لیموی تازه را خوب شسته و از وسط به دو قسمت کنید و پس از در آوردن هسته های آن، لیمو را بر روی پوست ماساژ دهید.

    هر چند که استفاده از آبلیمو بلافاصله پس از اصلاح می تواند سبب سوزش پوست شود، اما خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کنندگی آن می تواند عوامل میکروبی که باعث جوش و التهاب می شوند را از بین ببرد، علاوه بر این آبلیمو می تواند چربی اضافه روی پوست را که خود می تواند عامل جوش باشد، را کاهش داده و در دراز مدت از بین ببرد.

    از شیوه های طبیعی برای درمان جوش های بعد اصلاح کمک بگیرید - بلاران

    استفاده از روغن درخت چای

    استفاده از روغن درخت چای هم یکی از روش های درمانی خوب و مؤثر در این زمینه است، چون این روغن دارای خواص ضد التهابی و ضدعفونی کنندگی بالایی است و حتی می تواند برای پوست های چرب هم بسیار مفید باشد.

    استفاده از سرکه سیب

    از جمله شیوه های طبیعی بسیار مؤثر برای درمان جوش های صورت می توان استفاده از سرکه طبیعی سیب را نام برد.

    بطور مساوی مقداری از سرکه سیب و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با کمک پنبه آن را بر روی پوست خود به آرامی ماساژ داده و پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه صورت را با آب سرد آبکشی نمایید.

    استفاده از سرکه سیب به بهبود جوش ها و کاهش تورم و التهاب پوست کمک کرده و باعث تنظیم PH پوست هم خواهد شد.

    از شیوه های طبیعی برای درمان جوش های بعد اصلاح کمک بگیرید - بلاران

    استفاده از کمپرس یخ

    بلاخره آسان ترین و در دسترس ترین راه برای کم کردن التهابات و قرمزی و حتی جوش های پس از اصلاح می تواند استفاده از کمپرس یخ باشد.

    برای این منظور بهتر است تا تعدادی تکه یخ را درون یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و آن را به آرامی بر روی پوست قرار دهید، دقت داشته باشید که زمان استفاده از کمپرس یخ را نباید طولانی کنید و اگر لازم است کمی به پوست استراحت داده و دوباره کیسه یخ را بر روی صورت بگذارید.

    با بکار بستن این شیوه های طبیعی در دسترس و البته با کمی صبر و بردباری یقیناً موفق خواهید شد که از شر این جوش های مزاحم خلاص شوید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *