عمومی

با انواع ماشین ریش تراش برقی بیشتر آشنا شویم

  • استفاده از انواع ماشین ریش تراش به منظور آراستگی صورت و یک اصلاح بدون عیب و نقص، در بین آقایان و حتی برخی از خانم ها رواج دارد.!

    استفاده از روش های قدیمی مانند شیو کردن با تیغ اصلاح، می تواند سبب ایجاد بریدگی و زخم در صورت شده و اصلاح پوست را با سختی مواجه کند.

    از این رو اکثر افراد امروزه با خرید ماشین های اصلاح و هزینه کردن یکجا، به جای هزینه های هنگفت دراز مدت، از روشی کارآمد و بسیار آسان برای اصلاح روزانه صورت استفاده می کنند.

    اما اینکه در موقع خرید کدام یک از ماشین های اصلاح با توجه به امکاناتی که دارند، می توانند مناسب باشند؟ سؤالی است که شاید تا حدودی به آن در این مطلب پاسخ داده شود.

    اما بهتر است که برای بدست آوردن جواب درخور سؤال، پست های بعدی ما را هم مطالعه کنید تا به ویژگی های یک ماشین اصلاح خوب هم دست یافته و گزینشی مطلوب از این وسیله آرایشی داشته باشید.

    با انواع ماشین ریش تراش برقی بیشتر آشنا شویم - بلاران

    معرفی کلی انواع ماشین ریش تراش

    برای یک انتخاب خوب و مناسب از هر وسیله ای ابتدا باید اطلاعات کافی و درستی از آن بدست آورید و بعد با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

    اما بطور کلی ماشین های اصلاح برقی دارای دو نوع هستند یا بهتر است بگوییم تیغه های آن ها دارای دو مدل است:

    • ماشین های اصلاح ورقه ای یا فویلی
    • ماشین های اصلاح دوار یا چرخشی

    ماشین اصلاح ورقه ای یا فویلی

    اینگونه از ریش تراش ها عموماً به شکل مستطیل ساخته می شوند و دارای تیغه هایی هستند که با سرعت زیاد در جهت جلو و عقب و در یک راستا حرکت می کنند.

    ریش تراش فویلی دارای تیغه های متعددی در پشت فویل های فلزی هستند، که می توانند برای اصلاح موهای کوتاه بکار گرفته شوند، اما اگر موهای صورت شما بلند شده باشند، این ماشین برای اصلاح آن ها مناسب نخواهد بود.

    در این ریش تراش ها یک تا 5 تیغه بسیار تیز و برنده بکار برده شده است که هر چه تعداد تیغه ها بیشتر باشد، صورت را سریع تر و بهتر اصلاح خواهد کرد.

    با وجود تیغه های متعدد، این دستگاه وزن نسبتاً کمی داشته و فقط مشکل این است که در هنگام کار صدای زیادی را تولید می کنند.

    تیغه های ریش تراش فویلی که یکی از انواع ماشین ریش تراش محسوب می شود، زیر یک فویل محافظ قرار گرفته و به جای اینکه حالت چرخشی داشته باشند، دارای حرکت رفت و برگشتی هستند و قادر به چرخیدن نیستند.

    بدین جهت در هنگام شیو کردن صورت، برای یک اصلاح خوب و بی عیب و نقص، دست شما به جای حرکت چرخشی باید حرکت رفت و برگشتی داشته باشد.

    با انواع ماشین ریش تراش برقی بیشتر آشنا شویم - بلاران

    علت قرار گیری فویل بر روی تیغه ها

    گفتیم که ریش تراش های فویلی دارای یک فویل فلزی هستند که تیغه های دستگاه در زیر آن قرار گرفته اند و در واقع این لایه نازک از فویل یا تور، تیغه ها را پوشانده است و در درون خود محافظت می کند، که باید گفت طراحی بسیار خلاقانه ای در آن صورت گرفته است.

    دو هدف از ایجاد این ویژگی مد نظر بوده است، اول اینکه این تور یا همان فویل در هنگام اصلاح، مانع از تماس مستقیم تیغ ریش تراش با پوست شده و همین ویژگی از بریدگی و یا خراشیدگی و همین طور تحریک پوست شما جلوگیری خواهد کرد.

    دوم اینکه با کمک این تور موها از سطح پوست بلند شده و راحت تر و دقیق تر تراشیده خواهند شد و با این روش اصلاح تمیزتر و بی نقص تری خواهید داشت.

    پس اگر پوست حساسی دارید و می خواهید اصلاح صورت خود را بطور روزانه انجام دهید، ماشین های فویلی برای شما انتخاب بهتری خواهند بود.

    ریش تراش های فویلی که از انواع ماشین ریش تراش هستند، بیشتر مناسب صورت های پُر و گوشتی هم هستند و می توانند سطح بیشتری از پوست را تحت پوشش قرار داده و به راحتی بر روی آن حرکت کنند.

    این نوع ماشین اصلاح این امکان را برای شما فراهم می کند که با صرف کمترین زمان، تمیزترین اصلاح را داشته و پوستی صاف و یکدست را بر روی صورت ایجاد کنید.

    بهتر است این نکته را هم بدانید که در حال حاضر، معتبرترین تولیدکنندگان ریش تراش های فویلی شرکت پاناسونیک و براون هستند.

    با انواع ماشین ریش تراش برقی بیشتر آشنا شویم - بلاران

    معایب ریش تراش های فویلی

    اما معایب این ریش تراش ها این است که انعطاف پذیر نیستند و اگر دارای صورت به اصطلاح زاویه داری هستید، ممکن است قسمت های زاویه دار را بخوبی اصلاح نکند.

    عملکرد درست این ماشین اصلاح زمانی است که با حرکت مستقیم استفاده شود و اگر بصورت دایره ای آن را بر روی صورت حرکت دهید، اصلاح مناسب و دقیقی نخواهید داشت.

    پس کسانی که عادت دارند که همواره در هنگام اصلاح صورت، ریش تراش را در جهت دایره ای حرکت دهند، اینگونه ریش تراش ها گزینه مناسبی برای آن ها نخواهند بود و در آغاز کار با آن ها مشکل خواهند داشت.

    در پست بعدی با یکی دیگر از انواع ماشین ریش تراش آشنا خواهیم شد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *