عمومی

فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ - بلاران
  • فوم اصلاح هم مانند کرم و یا به اصطلاح قدیم آن خمیر ریش، یکی از موادی است که در هنگام شیو کردن، برای آسان تر و روان تر کردن عمل اصلاح، بر روی پوست استفاده می شود.

    در این مطلب قرار است تا با مزایا و معایب استفاده از فوم های اصلاح بیشتر آگاه شویم و با دانش بیشتری نسبت به استفاده یا عدم استفاده از آن اقدام کنیم.

    فومِ اصلاح چیست؟

    در واقع باید بگوییم که بطور کلی تمامی روان کننده ها برای ایجاد یک اصلاح روان، صاف و بدون زحمت و برای جلوگیری از ایجاد زخم، خراشیدگی و بریدگی بکار برده می شوند.

    فوم های اصلاح هم با ایجاد کف و یک لایه نازک بین تیغ و پوست، از اصطکاک بیش از حد بین این دو جلوگیری می کنند و با قرار گرفتن یکدست خود بر روی پوست صورت، باعث می شوند تا با سُر و لیز شدن پوست، تیغ به راحتی بر روی پوست حرکت کرده و عمل شیو کردن با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

    مشخصاً وقتی که نیروی کمتری برای اصلاح تک تک موها لازم باشد، اصلاح با راحتی و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

    فوم های اصلاح خطر سوزش تیغ و ایجاد قرمزی بر روی پوست و احتمال بریدگی در حین اصلاح را بسیار کاهش داده و در ضمن بعد از اصلاح هم، پوستی نرم و لطیف را ایجاد خواهند کرد.

    همچنین اگر این فوم های مورد مصرف، دارای عصاره گیاهان طبیعی ماند آلوئه ورا و یا حاوی ویتامین های مناسب پوست باشند، پوست را ترمیم کرده و اگر خراشیدگی مختصری هم بر روی پوست ایجاد شود، آن را التیام خواهند بخشید.

    فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ - بلاران

    روش استفاده از فوم های اصلاح

    بهتر است قبل از شیو کردن صورت، پوست خود را برای انجام این کار آماده کنید، پس ابتدا یک حوله مرطوب و گرم را به مدت یک دقیقه بر روی صورت بگذارید.

    با انجام این کار موها کمی نرم تر و ملایم تر خواهند شد.

    فوم اصلاح را روی تمامی نقاط پوست صورت مالیده و آن را بخوبی پخش کنید تا همه موها به کف آغشته شوند.

    حالا تیغ را در جهت مخالف رویش موها بکشید، تا موهای صورت بخوبی زدوده شده و صورتی صاف و عاری از موهای اضافی داشته باشید.

    مزایای استفاده از فوم ها یا کف های اصلاح

    آبرسانی پوست

    حتماً این نکته را می دانید که پوست شما در هنگام شیو کردن، نسبتاً مقدار آب زیادی را از دست می دهد و دچار کم آبی خواهد شد، برای رفع این معضل، می توانید از فوم های اصلاح که خاصیت آبرسانی به پوست را هم دارند استفاده کنید.

    محافظت بیشتر از پوست

    فوم ها به عنوان یک لایه محافظ عمل می کنند و از ایجاد زخم و بریدگی و خشکی پوست و سایر آسیب های پوستی که در هنگام اصلاح تقریباً اجتناب ناپذیر هستند، جلوگیری بعمل خواهند آورد.

    فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ - بلاران

    سهولت و آسانی هنگام شیو کردن

    با بکار بردن این محصولات بر روی پوست و بخصوص فوم ها که نسبت به خمیر ریش، کف کمتری را هم بر روی صورت ایجاد خواهند کرد، کار شیو کردن بسیار راحت و بدون دغدغه انجام خواهد شد.

    شست و شوی آسان

    فوم ها چون به نسبت کرم ها و خمیر های اصلاح، دارای کف کمتری هستند، بنابراین از شست و شوی راحتی هم برخوردارند.

    لذت در حین انجام اصلاح

    با استفاده از فوم اصلاح در هنگام شیو صورت، چون کار با سهولت، سرعت، آسانی، با دقت و روان انجام می شود، در پایان پوستی صاف و نرم و درخشان خواهید داشت، اصلاح با آن ها بسیار لذتبخش هم خواهد بود.

    پس بطور خلاصه می توان مزایای استفاده از فوم ها را اینگونه عنوان کرد:

    • آبرسانی به پوست
    • اصلاحی تمیز و یکدست
    • اصلاحی سریع و دقیق
    • سهولت در انجام اصلاح
    • سازگاری فوم با پوست صورت
    • لطافت پوست بعد از شیو صورت
    • درخشندگی و شفافیت پوست
    • شست و شوی آسان پوست
    • حاوی ویتامین های لازم برای پوست
    • جلوگیری از بروز حساسیت
    • جلوگیری از ایجاد جوش و آکنه
    • جلوگیری از خشکی پوست

    فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ - بلاران

    اما باید گفت با تمامی مزایایی که فوم های اصلاح دارند، دارای معایبی هم می باشند و مهمترین عیب آن ها در استفاده پی در پی و دراز مدت، پیری زود رس پوست خواهد بود.

    چون ترکیبات بکار برده شده در فوم ها شیمیایی هستند، ممکن است بر روی پوست ایجاد سوزش کنند، که اگر پس از قرار دادن فوم ها بر روی پوست احساس سوزش کردید، باید از استفاده مجدد آن خود داری کنید، زیرا که نشان دهنده عدم سازگاری آن ها با پوست شما خواهد بود.

    البته امروزه شرکت های معتبر این محصولات را به همراه ویتامین ها و عصاره های گیاهی مختلف و با رایحه های گوناگونی تولید می کنند تا به ارگانیک بودن و سازگاری بیشتر آن با پوست بیفزایند.

    همچنین فوم اصلاح برای انواع پوست ها و با تفکیک فوم مخصوص بانوان و آقایان به بازار عرضه شده است، که در هنگام خرید باید به این نکات دقت نمایید.

    مهمترین مسئله ای که باید به آن دقت داشته باشید، خرید و استفاده از فوم های باکیفیت و استاندارد از برندهای معتبری است که در دنیا شهرت دارند، پس پیشنهاد می کنیم بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    یک نظر در “فوم اصلاح چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *