پوست

آیا می خواهید روش های طبیعی را برای درمان جوش های بعد از اصلاح امتحان کنید؟

آیا می خواهید روش های طبیعی را برای درمان جوش های بعد از اصلاح امتحان کنید؟ - بلاران
  • روش های طبیعی زیادی وجود دارند که برای درمان جوش های پس از اصلاح صورت مؤثر واقع می شوند، که بهتر است به عنوان اولین راه های درمانی آن ها را امتحان کنید.

    استفاده از این مواد طبیعی نه تنها برای از بین بردن جوش ها مؤثر خواهد بود، بلکه با موادی که هر یک در ساختار خود دارند، پوست شما را تغذیه کرده و باعث تقویت و مقاومت بیشتر آن خواهند شد.

    در این مطلب برخی از موادی را که برای این منظور و بهبود جوش های پوست کاربرد دارند به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

    معرفی روش های طبیعی برای درمان جوش پس از اصلاح

    بهترین و در دسترس ترین راه برای کم کردن و از بین بردن جوش های بعد از اصلاح و پدید نیامدن آن ها، استفاده از مواد طبیعی است که اکثر آن ها را می توانید به راحتی در منزل هم پیدا کنید.

    استفاده از سفیده تخم مرغ:

    بعد از اصلاح، بخصوص اصلاح با بند، می توانید یک عدد سفیده تخم مرغ را بخوبی هم بزنید تا یکدست و سفید شود و سپس آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

    سفیده تخم مرغ با پروتئینی که در خود ذخیره دارد سبب سفت شدن و سفید شدن پوست شده و علاوه بر آن در از بین بردن و جلوگیری از جوش های بعد از اصلاح می تواند مؤثر باشد.

    آیا می خواهید روش های طبیعی را برای درمان جوش های بعد از اصلاح امتحان کنید؟ - بلاران

    استفاده از خیار:

    یک عدد خیار را رنده کرده و یا آن را با چند برگ نعنا که حالت سردی و خنکی به پوست می دهد درون مخلوط کن بریزید تا خمیر یک دستی حاصل شود و سپس آن را بلافاصله پس از اصلاح، بر روی پوست قرار دهید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بر روی صورت باقی بماند و پس از این مدت صورت خود را با آب سرد بشویید.

    این ماسک یکی از روش های طبیعی و بسیار مفید برای پوست، مخصوصاً بعد از شیو صورت می باشد و سبب کاهش جوش ها و التهابات پوست خواهد شد.

    آیا می خواهید روش های طبیعی را برای درمان جوش های بعد از اصلاح امتحان کنید؟ - بلاران

    استفاده از ژل آلوئه ورا:

    ژل آلوئه ورای تازه و طبیعی را پس از اصلاح بر روی صورت قرار داده و بگذارید تا به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند، حتی می توانید بعد از گذشت این مدت و با جذب ماده لزج آن توسط پوست، اصلاً صورت خود را هم نشویید.

    اما اگر بودن مواد ژل مانند بر روی صورت برایتان ناخوشایند است، می توانید با کمک آب سرد آن ها را شستشو دهید.

    آلوئه ورا گیاه بی نظیری است که با خواص فراوانی که دارد، در بیشتر صنایع از آن بهره می برند، مخصوصاً در تهیه مواد آرایشی و بهداشتی به شکل گسترده ای از اثرات فوق العاده آن بر روی پوست استفاده می شود.

    در این موردِ بخصوص، می توان از خاصیت ضد التهابی، تسکین درد، آرامش دهندگی این گیاه سرشار از خاصیت استفاده کرده و تأثیر آن را شاهد باشید.

    برای استفاده از آلوئه ورای تازه کافیست تا خود گیاه را خریداری کرده و برگ را تکه تکه کرده و مایع ژل مانند آن را بر روی پوست قرار دهید و می توانید این ماده بسیار مفید را در تمام طول شب هم بر روی پوست نگه دارید و با کمک همین روش های طبیعی پوست را تسکین دهید.

    اگر هم آلوئه ورای تازه در اختیار نداشتید، می توانید از انواع کرم، ژل، پماد و اشکال گوناگون این محصول که در بازار موجود هستند کمک بگیرید و آن را بر روی جوش ها و یا قرمزی پوست قرار دهید.

    آیا می خواهید روش های طبیعی را برای درمان جوش های بعد از اصلاح امتحان کنید؟ - بلاران

    استفاده از جو دوسر:

    برای استفاده بیشتر از جو دوسر، بهتر است تا پودر آن را با مقدار مساوی ماست ترکیب کرده و آن ها را خوب با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود و خمیر را به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت بر روی پوست اصلاح شده قرار دهید.

    با این روش می توانید از شر جوش های ناشی از اصلاح روزانه خلاص شوید، چرا که خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی و کاهش سوزش پوست جو دوسر، سبب خواهد شد تا درمانی برای جوش های بعد از اصلاح داشته باشید.

    حتی می توانید برای اثربخشی بهتر ماسک، جو دوسر را با کمی عسل مخلوط کرده و آن را بصورت خمیری یکدست و صاف در آورده و آن را بر روی پوست امتحان کنید.

    این ماسک ها را می توانید تا چند روز بعد اصلاح هم بر روی پوست گذاشته و از خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی و همچنین کاهش سوزش و قرمزی پوست استفاده کنید.

    روش های طبیعی دیگری هم هستند که به شما در این رابطه کمک خواهند کرد که در پست بعدی به این موارد هم خواهیم پرداخت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *