عمومی

نحوه ی درست نگهداری از ژیلت ها و نکاتی در باره آن

نحوه ی درست نگهداری از ژیلت ها و نکاتی در باره آن - بلاران
  • نگهداری از ژیلت ها و یا همان خود تراش ها که ممکن است لازم باشد تا در طول هفته چندین بار از آن ها استفاده کنیم، نیاز به دانستن نکاتی دارد که سبب می شود تا پوستی سالم تر و تیغ تیزتری داشته باشیم.!

    البته با شناخت و تهیه بهترین خود تراش های زنانه و یا مردانه هم می توانید به این امر کمک بیشتری بکنید، اماعلاوه بر موارد گفته شده نگهداری صحیح از این ابزار به ظاهر ساده، ولی بسیار کاربردی، می تواند به لحاظ اقتصادی هم کمک مؤثری باشد.

    در این مطلب نکاتی را در باره نحوه نگهداری اینگونه از خود تراش ها عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم آن ها را بیش از پیش رعایت کرده و بدین طریق اهمیت بیشتری برای سلامتی خودتان قائل شوید.

    نحوه ی درست نگهداری از ژیلت ها و نکاتی در باره آن - بلاران

    روش صحیح نگهداری از ژیلت ها

    تیغ های اصلاح از ابزارهایی است که در طرح ها و مدل های مختلفی در بازار موجود است که باید با توجه به نیاز خود آن را خریداری کرده و تلاش کنید که در این رابطه با توجه به قدرت مالی، از بهترین خود تراش ها کمک بگیرید.

    برخی از این تیغ های اصلاح یکبار مصرف بوده و برخی دیگر قابلیت چند بار مصرف را دارا هستند و عموماً هم از کیفیت های خوبی برخوردارند و در انواع زنانه و مردانه به فروش می رسند.

    می دانید که تیغه های خود تراش بهترین مکان برای رشد باکتری ها و پناهگاه امنی برای آن ها محسوب می شوند، پس اگر آن ها را بخوبی تمیز و نگهداری نکنید، بهترین محل برای زندگی آن ها و انتقال انواع بیماری ها به ما خواهند شد.

    پس مهمترین نکته این است که اگر از ژیلت و تیغ یکبار مصرف استفاده می کنید، پس از استفاده آن را دور بیندازید و اگر قرار است آن را دوباره به مصرف برسانید، باید آن را بعد از استفاده بخوبی تمیز و پاکیزه کنید تا کیفیت تیغ نیز حفظ شود.

    پس در اولین گام برای نگهداری از ژیلت ها و بهتر ماندن آن ها، پس از اصلاح موهای لابلای تیغ ها را خارج کرده و خودتراش را بصورت کامل بشویید.

    برای خارج کردن موها و جرم از لابلای تیغ هرگز آن ها را نکشید و یا با شدت موها را به کمک ابزار تیز از لای تیغه ها خارج نکنید، زیرا این کار تراز موازی بین تیغه ها را برهم زده و ساختار ان را سست می کند و آن ها را از حالت استاندارد خارج خواهد کرد.

    بهترین کار استفاده از یک مسواک نرم غیر قابل استفاده و تمیز و یا یک براش نرم است که به آرامی با کمک آن، موها را از لای تیغه ها بخوبی خارج کنید و سپس تیغ را بصورت کامل آبکشی نمایید.

    بخاطر داشته باشید که مسواک و یا براش را در جهت رو به پایین بر روی ژیلت بکشید، تا تیغ ژیلت موهای مسواک را نبریده و باعث گیر کردن موهای مسواک در بین تیغه های ژیلت نشوند.

    نحوه ی درست نگهداری از ژیلت ها و نکاتی در باره آن - بلاران

    به یاد داشته باشید در صورتی که تیغه ها بخوبی شسته و تمیز نشوند، ذرات بسیار کوچکی که روی تیغه تشکیل می شوند و قابل مشاهده هم نیستند، موجب خوردگی لبه تیغ و کند شدن آن خواهد شد.

    پس از شست و شوی کامل از حوله و یا دستمال برای خشک کردن ژیلت ها استفاده نکنید، چون در این صورت علاوه بر، بر هم زدن درستی تراز تیغه ها، طول عمر ژیلت ها هم کم خواهد شد.

    بعد از شستن خود تراش ضد عفونی کردن تیغه ها با الکل، برای نگهداری از ژیلت ها و از بین بردن الودگی های روی تیغ ، بهترین کار است، بشرطی که خودتراش را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا بخوبی خشک شود، که البته خشک کردن و قرار دادن تیغ در هوای آزاد بهترین راه خشک کردن ژیلت ها خواهد بود.

    پس از اینکه اطمینان یافتید که خود تراش بطور کامل خشک شده است، در پوش محافظ آن را به سبب امنیت و ایمنی بیشتر بر روی تیغه ها قرار دهید و هرگز ژیلت را بدون درپوش در جایی نگذارید.

    ژیلت را برای استفاده مجدد در معرض رطوبت و آب قرار ندهید و هرگز آن را در داخل حمام و یا سرویس بهداشتی نگهداری نکنید، چون رطوبت موجود در این مکان ها سبب آلودگی و کند شدن تیغه ها و یا در صورت بی کیفیت بودن، باعث زنگ زدگی تیغه ها خواهد شد.

    پس از اینکه از خشک شدن ژیلت اطمینان حاصل کردید می توانید آن را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و تا استفاده بعدی در محل خشکی نگهداری کنید.

    نحوه ی درست نگهداری از ژیلت ها و نکاتی در باره آن - بلاران

    شاید باور نکنید، اما برای اینکه تیغه ژیلت را تیزتر کنید، کافیست که 5 تا 6 ساعت قبل از اصلاح خود تراش خود را داخل کیسه فریزر قرار دهید و سر آن را بخوبی گره بزنید و نایلون را در داخل فریزر و یا جایخی یخچال قرار دهید، بعد از این مدت خواهید دید که تیغه ها کاملاً تیز شده اند.!

    بنابراین همیشه از خود تراش های با کیفیت و استاندارد با برند معتبر استفاده کنید تا دچار کندی زود هنگام تیغ و علاوه بر آن مشکلات پوستی نشوید، که با انتخاب درست نگهداری از ژیلت ها هم آسان تر خواهد بود.

    و آخرین نکته بهداشتی بسیار مهم این است که هرگز و هرگز تیغ اصلاح را بصورت مشارکتی استفاده نکنید، نه تیغ خود را به دیگران قرض دهید و نه از تیغ دیگران استفاده کنید، این خطرناک ترین کاریست که با یک خود تراش می توان انجام داد.!!!

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *