عمومی

استفاده از خمیر اصلاح یا ژل اصلاح یا فوم اصلاح کدام بهتر است؟

استفاده از خمیر اصلاح یا ژل اصلاح یا فوم اصلاح کدام بهتر است؟ - بلاران
  • استفاده از خمیر اصلاح یا همان خمیر ریش و یا موادی مشابه آن قبل از شیو کردن یک امر لازم و ضروری است، چرا که نمی توانید بدون کمک گرفتن از این ابزارها اصلاح نرم، صاف و یکدستی را داشته باشید.

    از همه مهمتر سلامتی و شفافیت پوست شما بعد از اصلاح صورت است، این مسئله بویژه برای آقایانی که اصلاح صورت را بصورت روزانه و یا روز در میان انجام می دهند، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

    در این مطلب و مطالب بعدی، در باره هر کدام از این مواد استفاده شده در هنگام اصلاح و تفاوت آن ها با یکدیگر صحبت خواهیم کرد، تا آشنایی بیشتری با هر یک از آن ها پیدا کنید.

    همچنان همراهی شما عزیزان در سایت پر مخاطب بلاران، باعث مباهات ما خواهد بود.

    استفاده از خمیر اصلاح یا ژل اصلاح یا فوم اصلاح کدام بهتر است؟ - بلاران

    استفاده از خمیر اصلاح برای شیو کردن صورت

    یکی از موادی که در هنگام اصلاح و تراشیدن موهای ریش و سبیل آقایان بسیار کاربردی است، استفاده از انواع به اصطلاح خمیر ریش، ژل اصلاح و یا فوم اصلاح است که هر کدام دارای ویژگی هایی مخصوص به خود است.

    سابق بر این بیشتر آقایان برای روان کردن و راحت تر کردن اصلاح از صابون استفاده می کردند و با کمک آب و صابون ماده ی لغزنده ای را بر روی صورت ایجاد می کردند که علاوه بر سُر کردن پوست، باعث کار کردن راحت تر تیغه ها بر روی صورت و کند نشدن زود به زود تیغ هم می شد.

    اما باید بدانید که بکار بردن صابون بر روی صورت در موقع اصلاح، بخصوص اگر این کار بصورت روزانه و زود به زود انجام شود، سبب بروز خشکی زیاد بر روی پوست و بروز حساسیت های پوستی در فرد خواهد شد.

    زیرا که صابون حاوی مواد شیمیایی و مخصوص شست و شو است و با از بین بردن چربی پوست، ممکن است سبب چروکیدگی زود هنگام پوست شده و اگر پوست حساسی داشته باشید، باعث ایجاد مشکلات پوستی هم خواهد شد و اساساً صابون مختص اصلاح تهیه نشده است.

    البته باید گفت که استفاده از خمیر اصلاح و محصولاتی شبیه به آن، فقط مختص آقایان نیست و امروزه عده ای از خانم ها هم برای شیو کردن صورت خود، برخی از انواع این محصولات آرایشی و بهداشتی را استفاده می کنند.

    استفاده از خمیر اصلاح یا ژل اصلاح یا فوم اصلاح کدام بهتر است؟ - بلاران

    اما موادی که بطور اختصاصی برای اصلاح صورت و شیو کردن صورت تهیه می گردند به 4 دسته کلی تقسیم می شوند:

    • کرم های اصلاح یا خمیر ریش
    • فوم اصلاح یا کف اصلاح
    • ژل اصلاح
    • روغن اصلاح

    خمیر اصلاح

    استفاده از خمیر اصلاح یا همان خمیر ریش که حالت سنتی تر دارد از قدیم الایام مرسوم بوده است ومورد استفاده کسانی بوده که اغلب بصورت روزانه موی ریش و صورت خود را شیو می کرده اند.

    اما باید گفت که استفاده از خمیر ریش که حالتی صابونی دارد، بسیار وقت گیر است و برای کمک گرفتن از این وسیله باید زمان زیادی را صرف کنید، خمیر ریش دارای غلظت بالایی است و عموماً از رایحه های غلیظ و سنگین در تولید و ساخت آن استفاده شده است.

    معمولاً کرم های اصلاح را درون ظرفی می ریزند و آن را با کمی آب ترکیب می کنند تا کف زیادی ایجاد کرده و سپس ان را به کمک فرچه مخصوص اصلاح، بصورت یک روکش سفید و غلیظ بر روی صورت یا گاهی هم بدن قرار می دهند تا با روان کردن تیغ و کم حس کردن پوست، فرایند شیو کردن صورت را به کمک این خمیر به راحتی انجام دهند.

    امروزه با جایگزین شدن فوم ها و ژل های اصلاح، کاربرد  کرم ها و خمیر ریش ها کمتر شده است، اما چون استفاده از فوم اصلاح آسان تر بوده و در یک قوطی آماده، در دسترس شماست و نیاز به هیچگونه افزودنی و آماده سازی ندارد، جایگزین خوبی برای خمیر ریش است.

    البته دقت داشته باشید که اگر پوست حساسی دارید، از فوم ها نباید استفاده کنید، چون در ساخت آن ها از مواد شیمیای گوناگونی استفاده شده است، که ممکن است با پوست شما ناسازگار نباشند.

    استفاده از ژل اصلاح می تواند یکی از راه حل ها در این زمینه باشد، زیرا که این مواد به لحاظ ساختار بین خمیر ریش و فوم قرار می گیرند و شما با کمک گرفتن از آن ها می توانید اصلاحی آسان و راحت داشته باشید.

    استفاده از خمیر اصلاح یا ژل اصلاح یا فوم اصلاح کدام بهتر است؟ - بلاران

    به هر حال شما می توانید با مطالعه پست بعدی که در مورد فوم های اصلاح است، با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید و در پست های آینده هم مطالبی در باره ژل اصلاح بدانید، که در این صورت انتخاب از بین آن ها، یعنی خمیر اصلاح، فوم و یا ژل اصلاح، برای شما راحت تر خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *