عمومی

معرفی دیگر مزایای روغن آرگان برای موها

معرفی دیگر مزایای روغن آرگان برای موها - بلاران
  • مزایای روغن آرگان و داشتن انواع مختلفی از ویتامین و آنتی اکسیدان و همچنین اسیدهای چربی که برای پوست و مو ضروری هستند، باعث شده تا این روغن طبیعی به یکی از مواد مؤثر برای تقویت و سالم نگه داشتن پوست و مو تبدیل شود.

    آلودگی بی اندازه هوا، اشعه های مضر خورشید، استفاده مکرر از مواد شیمیایی بر روی موها، سبک زندگی و رژیم های مختلف غذایی، همه و همه باعث شده است که زیبایی و سلامت پوست و موهای ما به خطر اُفتد.

    استفاده از این روغن بی نظیر اثرات شگرفی را بر روی پوست و موها خواهد گذاشت و ما را در داشتن موهایی سالم، زیبا و درخشان کمک خواهد کرد، از این رو در ادامه پست قبلی در مورد اثرات روغن آرگان بر روی موها صحبت خواهیم کرد.

    به یاد داشته باشید که برای گرفتن اثرات مثبت و مطلوب، لازم است تا علاوه بر استفاده از محصول خوب و با کیفیت، به طور منظم و در دفعات لازم، استفاده از این روغن مفید را تکرار کنیم.

    مزایای روغن آرگان برای موها

    همان طور که این روغن مزایای فراوانی را برای پوست دارد، در سلامت، تقویت و شادابی موها هم نقش عمده ای را ایفا خواهد کرد، که باعث درخشندگی و زیبایی موها هم خواهد شد.

    برای اینکه از تمامی خواص روغن آرگان بهره مند شوید، باید حتماً از روغن اصل استفاده کرده و از بکار بردن روغن های بی کیفیت و نامرغوب به اسم روغن آرگان بپرهیزید.

    برخی از خواص دیگری که این روغن برای موها دارد، عبارتند از:

    نرم کننده طبیعی مو

    روغن آرگان با مواد بسیار غنی و مغذی که در خود ذخیره دارد، می تواند یکی از نرم کننده های بسیار قوی برای مو به شمار آمده و موهای شما را پس از حمام کردن از حالت خشک و وز کرده نجات دهد.

    معرفی دیگر مزایای روغن آرگان برای موها - بلاران

    درخشندگی و شفافیت مو

    برای درخشندگی و شفافیت موها بهتر است تا هفته ای یک تا دو بار مقدار کمی از روغن آرگان را بر روی موها و یا کف دست ریخته و کاملاً ماساژ دهید و پس از چند ساعت موها را بشویید و بکار بردن این روغن از درخشندگی موهای خود لذت ببرید.

    معرفی دیگر مزایای روغن آرگان برای موها - بلاران

    کمک به موهای آسیب دیده

    استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند انواع شامپوها، رنگ مو، دکلره، حالت دهنده ها و… سلامتی و شفافیت موها را تحت الشعاع قرار داده و آن را به خطر خواهد انداخت.

    برای اینکه به موهای آسیب دیده ی خود کمک کنید و سلامتی را دوباره به آن ها باز گردانید، می توانید از مزایای روغن آرگان استفاده کرده و موها را از ریشه تا نوک مو با کمک این روغن بسیارمفید، تغذیه و تقویت کنید.

    معرفی دیگر مزایای روغن آرگان برای موها - بلاران

    مراقبت از مو هنگام شنا کردن

    یکی از آسیب هایی که هنگام شنا کردن متوجه موهای شماست، وجود نمک های محلول در آب و مواد شیمیایی و کُلُری است که برای ضدعفونی کردن آب استخر از آن استفاده می شود.

    پس برای محافظت از موها قبل از شنا، کمی آن ها را خیس کرده و چند قطره روغن آرگان را روی همه قسمت های موی خود بخوبی ماساژ دهید.

    اما تنها این کار برای نجات موهای شما کافی نخواهد بود و لازم است تا پس از شنا موهای خود را شسته و دوباره با استفاده از چند قطره روغن آرگان آن ها را مرطوب کرده و بخصوص نوک موها را از خشکی و موخوره نجات دهید.

    مراقبت از موها - بلاران

    تقویت ابروها

    روغن آرگان یک تقویت کننده فوق العاده و بی نظیر برای فولیکول های موست و از این جهت حتی برای تقویت مژه ها و ابرو هم، ماده بسیار مناسبی به شمار می آید.

    حفظ رطوبت و آبرسانی به ریشه مو در تقویت مژه و ابرو، از موارد بسیار مهم و ضروری است و روغن ارگان به خوبی از پس این مسئولیت بر آمده و رطوبت مورد نیاز را در اختیار ابروها و مژه ها قرار می دهد و از این طریق، موجب تقویت و پُرپشتی ابروها و مژه ها خواهد شد.

    حتی می توانید برای استفاده بیشتر از مزایای روغن آرگان آن را بصورت یک ماسک مو در طول شب بر روی موها قرار دهید، به این طریق که به مدت 10 تا 15 دقیقه این روغن را از کف سر تا نوک موها ماساژ دهید، تا در این مدت مواد مغذی و رطوبت بخوبی جذب موها شوند و سپس با آسودگی بخوابید.

    زیبایی صورت - بلاران

    استفاده از شامپو آرگان

    برای ساخت بسیاری از محصولات آرایشی و همچنین شامپوها از روغن آرگان استفاده می کنند، زیرا که استفاده از این شامپوها می تواند سبب استحکام، درخشندگی، نرمی و تقویت موها شود و از آسیب دیدگی و خشکی موها جلوگیری کند.

    شامپوی آرگان را می توانید مانند شامپوهای دیگر به مصرف رسانده و ویژگی این شامپوها این است که با استفاده از آن ها دیگر نیازی به نرم کننده و حالت دهنده مو هم نخواهید داشت.

    برای اینکه نتیجه مطلوب تری از این شامپو داشته باشید، بهتر است تا در ابتدا شامپو را به اندازه ی حجم مو بر کف دست ریخته و کف دو دست را به هم بمالید، سپس تمام موها را به آن آغشته کنید و آن ها را به کمک این شامپو شستشو دهید.

    بهتر است از این شامپو به صورت یک روز در میان و یا سه بار در هفته استفاده کنید، تا موها بخوبی با کمک آن تغذیه شده و با تقویت موهایتان و استفاده از مزایای روغن آرگان، ظاهری بسیار زیبا و درخشان برای موها فراهم آورید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط