عمومی

داشتن ناخن های زیبا با انجام ندادن برخی از موارد!

داشتن ناخن های زیبا با انجام ندادن برخی از موارد! - بلاران
  • داشتن ناخن های زیبا و بی نقص علاوه بر اینکه نشان دهنده تغذیه مناسب و سلامت این عضو بدن است، باعث زیباتر شدن دست ها هم خواهد شد.

    مراقبت از ناخن و سلامتی آن از جمله کارهایی است که باید به آن بیش از پیش توجه شده و در کنار مراقبت از پوست و مو برای جذابیت و زیبایی بیشتر، انجام گیرد.

    اما در این راستا مواردی وجود دارد که با انجام ندادن آن ها ناخن ها سالم تر مانده و زیبایی خود را حفظ خواهند کرد.!

    در این مطلب به ذکر این موارد خواهیم پرداخت و امیدواریم با مطالعه آن ها به حفاظت و مراقبت بیشتری از ناخن های خود بپردازید.

    داشتن ناخن های زیبا با این نبایدها

    برای اینکه مراقب سلامت ناخن های خود باشید و بتوانید آن ها را زیباتر از قبل نشان دهید، لازم است تا این نکات را در نظر داشته و حتی الامکان آن ها را رعایت کنید.

    داشتن ناخن های زیبا با انجام ندادن برخی از موارد! - بلاران

    ناخن ها را بیش از اندازه بلند نکنید

    شاید داشتن ناخن های بلند و یا بسیار بلند! زیبایی خاص خود را داشته باشد، اما اگر ناخن ها را تا حدی کوتاه نگه دارید، برای سلامت آن ها بهتر خواهد بود.

    چون ناخن های کوتاه کمتر آسیب دیده و احتمال شکنندگی و یا ترک خوردن آن ها هم بسیار کاهش می یابد.

    وقتی که ناخن ها بیش از حد بلند هستند، احتمال اینکه هر لحظه به جایی و یا حتی لباس شما گیر کنند و بشکنند ( که گاهی این شکنندگی از روی گوشت اتفاق می افتد و بسیار دردناک است) بسیار زیاد است.

    در صورتی که کوتاه نگه داشتن ناخن، به حفظ استحکام و جلوگیری از شکنندگی و ریش شدن آن ها، کمک خواهد کرد.

    با انجام این روش می توانید ناخن های سالم تری داشته باشید، پس تا جایی که ممکن است، ناخن های خود را کوتاه نگه دارید.

    از تماس بیش از اندازه ناخن با آب خودداری کنید

    یکی از مواردی که ناخن های زیبا را تحت الشعاع خود قرار داده و باعث شکنندگی بیش از حد آن ها می شود، قرار گرفتن طولانی مدت ناخن در معرض آب است.

    برخی از خانم ها به خاطر شغلی که دارند و یا در محیط خانه، همواره با آب سر و کار دارند، این کار از سلامت و استحکام ناخن ها کاسته و سبب نرم شدن بافت ناخن خواهد شد.

    اگر مجبورید بطور مداوم دست های خود را در معرض آب قرار دهید، برای بهتر ماندن ناخن ها، حتی الامکان از دستکش استفاده کنید.

    داشتن ناخن های زیبا با انجام ندادن برخی از موارد! - بلاران

    از ضد عفونی کردن مکرر دست ها بپرهیزید

    اغلبِ ضد عفونی کننده های پوستی، دارای درصدی الکل هستند که می توانند رطوبت طبیعی دست ها را به مرور کم کرده و حتی ناخن های زیبا و مقاوم را از بین ببرند.

    اگر استفاده کردن از ضد عفونی کننده ها لازم و ضروری است، مانند الان که در زمان شیوع کرونا به سر می بریم و باید در طول روز دست های خود را به دفعات با الکل و مواد ضد عفونی کننده دیگر ضد عفونی کنید، باید بیشتر مراقب دست ها و ناخن های خود باشید.

    به هر حال اگر ضد عفونی کردن دست ها تنها گزینه موجود روی میز است! باید حداقل از تماس این مواد با ناخن ها خودداری کرده و فقط مقدار کمی از آن را به روی دست بزنید.

    بکار بردن شوینده ها بدون دستکش؟!

    تمامی شوینده هایی که در طول شبانه روز با آن ها سروکار داریم، حاوی مواد شیمیایی و مضر هستند که به شدت به پوست دست و ناخن ها آسیب می رسانند.

    شاید در هنگام استفاده از یک شوینده، به ظاهر مشکلی برای پوست و ناخن ایجاد نشود، اما کاربرد دراز مدت این محصولات، حتماً موجب آسیب های پوستی و ناخن های بیمار و شکننده خواهد شد.

    پس سعی کنید تا برای مراقبت بیشتر از پوست و ناخن های خود، بخصوص هنگام استفاده از شوینده ها و سفید کننده ها از دستکش کمک بگیرید، تا ناخن های خود را از صدمات احتمالی در امان نگه دارید.

    داشتن ناخن های زیبا با انجام ندادن برخی از موارد! - بلاران

    از مصرف استون بپرهیزید

    از مصرف برخی محصولات مربوط به ناخن، مانند استون و یا پاک کننده هایی که دارای استون هستند جداً خودداری کنید، تا مصرف آن ها سبب شکنندگی ناخن ها  و از بین رفتن آن ها نشود.

    متأسفانه برخی از خانم ها با مصرف مداوم لاک و پاک کردن آن بوسیله استون و سایر پاک کننده های شیمیایی، باعث از بین رفتن تدریجی دوام و قوام ناخن ها شده و شکنندگی آن ها را افزایش می دهند.

    از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید!

    بعضی از ما عادت داریم که از ناخن خود به عنوان یک ابزار استفاده کنیم و برای باز کردن درب قوطی، درب نوشابه و یا باز کردن برخی پیچ های ساده، به راحتی از ناخن های زیبا و محکم خود کمک می گیریم.!

    در حالی که حتی برای کارهای ساده تری که بیشتر با ناخن و دست سر و کار دارند، ابزارهایی ساخته شده است تا از آسیب احتمالی به آن ها جلوگیری شود، مانند انگشتانه که یکی از ابزارهای خیاطی است و هنگام کار، از فرو رفتن سوزن به داخل انگشت و خراشیدن ناخن جلوگیری می کند.

    پس همیشه از ابزار مربوط به هر کار استفاده کرده و با ناخن اقدام به باز کردن و یا پیچاندن پیچ ها نکنیم.!

    دوست عزیز، پست های بعدی را که در مورد داشتن ناخن های محکم و زیبا هست، را نیز مطالعه فرمایید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *