عمومی

تفاوت ژیلت ها یا تیغ های اصلاح مردانه و زنانه از یکدیگر

تفاوت ژیلت ها یا تیغ های اصلاح مردانه و زنانه از یکدیگر - بلاران
  • تفاوت ژیلت ها یا همان تیغ های اصلاح زنانه و مردانه سبب شده تا انتخاب انواع خود تراش ها، چه برای آقایان و چه برای خانم ها، نیازمند شناخت دقیق از هر یک از انواع محصولات موجود در بازار باشد.

    دوباره یادآوری می کنیم که صرف بکار بردن کلمه ژیلت، بخاطر مصطلح شدن این واژه برای این نوع ابزار آرایشی است، والا ژیلت تنها معرف برندی بنام و معتبر برای یکی از انواع تیغ های اصلاح است.

    در این پست و پست های آینده شما را با تفاوت و ویژگی برخی از ژیلت هایی که بیشتر مورد استفاده هستند و  انواعی از بهترین و با کیفیت ترین آن ها آشنا خواهیم کرد.

    شناخت تفاوت ژیلت ها برای خانم ها و آقایان

    به صورت کلی تعداد تیغ های ژیلت در هر یک از ژیلت های مردانه و زنانه می تواند یکسان باشد و تعداد مشابهی از تیغه را می توانید در هر نوع از ژیلت ها بیابید.

    تفاوت ژیلت ها یا تیغ های اصلاح مردانه و زنانه از یکدیگر - بلاران

    میزان تیزی تیغه ها

    اما اولین تفاوت این است که میزان تیزی تیغ در ژیلت های مردانه و زنانه یکسان نیست و خود تراش های مردانه، عملاً تیغ های تیزتری برای زدودن مو دارند و علت آن هم کاملاً واضح است.

    زیرا که موهای مردانه ضخیم  و متراکم هستند، ولی موهای زنان از ظرافت بیشتر و تراکم کمتری برخوردار است و نیاز به تیغ های تیز، البته در حد تیغ های اصلاح آقایان نخواهند داشت.

    در ضمن این نکته را بخاطر داشته باشید که استفاده از ژیلت های آقایان برای خانم ها تا حدی خطرناک هم خواهد بود و ممکن است سبب آسیب دیدگی در آنان شود.

    تفاوت در دسته ژیلت

    قبلاً هم گفتیم که برای راحت انجام دادن و عملکرد آسان تر در هنگام اصلاح، تیغ های گوناگونی برای نواحی مختلف بدن، با توجه به فیزیک بدن و صورت خانم ها و آقایان طراحی و ساخته شده است که حتی تفاوت در دسته ی آن ها نیز لحاظ شده است و فرم دسته برای خانم ها و آقایان کاملاً متفاوت است.

    دسته ژیلت های زنانه عموماً شکل گردی دارد که باعث راحت چرخاندن آن در زوایای مختلف بدن و زدودن موهای زائد نقاط مربوطه خواهد شد.

    تفاوت ژیلت ها یا تیغ های اصلاح مردانه و زنانه از یکدیگر - بلاران

    تفاوت در زاویه تراش تیغ

    یکی از مهمترین تفاوت ژیلت ها بین بانوان و آقایان، زاویه تراش در بین آن هاست، در تیغ های اصلاح مخصوص مردانه به دلیل سفتی و ضخامت بیشتر موهای مردان، زاویه تراش تیغ بیشتر از زاویه تراش ژیلت خانم هاست.

    دلیل این امر این است که موهای نقاط مختلف بدن خانم ها عموماً کمتر و لطیف تر از مردان است، مثلا موهای پا و زیر بغل در خانم ها بسیار کمتر و کم پشت تر از آقایان است و باید زاویه تراش تیغ متفاوت باشد.

    همچنین کاهش زاویه تیغ بانوان سبب کاهش حساسیت در پوست و کاهش احتمال بریدگی در هنگام اصلاح صورت و بدن خواهد شد.

    تفاوت در سری ژیلت ها

    سری تیغ های مردانه عموماً کوچک تر از تیغ های زنانه است، حتی قسمت سر در ژیلت های زنانه گردتر و یا بیضی تر است و کمک می کند تا شخص اصلاح موهای منطقه وسیعی را مثل نقاطی مانند پشت پا و زیر بغل را به راحتی انجام دهد.

    در حالی که سر ژیلت های مردانه، اغلب مربعی و چهار گوش است و مخصوصاً برای اصلاح صورت آقایان بسیار خوب عمل خواهد کرد.

    داشتن ژل یا صابون

    دیگر تفاوت ژیلت ها در این است که در اکثر ژیلت هایی که برای خانم ها طراحی شده است، نوارهایی از ژل و یا لوسیونی در اطراف تیغه ها تعبیه شده است، که در اکثر خودتراش های آقایان چنین چیزی وجود ندارد.

    این مدل از ژیلت های زنانه با قرار گرفتن بر روی بدن، مانع از تماس و اصطکاک زیاد پوست و تیغ شده و همچنین مانع از بریده شدن پوست حساس بانوان، با تیغ خواهند شد.

    تفاوت ژیلت ها یا تیغ های اصلاح مردانه و زنانه از یکدیگر - بلاران

    رنگ متفاوت

    نکته آخر تفاوت رنگی است که در اغلب ژیلت های خانم ها و آقایان وجود دارد، معمولاً شرکت های سازنده رنگ های روشن تر و ملایم تری مانند صورتی، بنفش، قرمز، آبی روشن و… را برای ژیلت خانم ها و رنگ های مشکی، سورمه ای، نقره ای، آبی تیره و… را برای ژیلت اقایان در نظر می گیرند.

    قیمت متفاوت

    اختلاف دیگر ژیلت های زنانه نسبت به مردانه، با شرایط یکسان و داشتن تیغه های مساوی، این است که تیغ های اصلاح زنانه، از قیمت بالاتری نسبت به خود تراش های آقایان برخوردار است و برای تهیه انواع آن باید هزینه بیشتری صرف کرد.

    یک نکته بسیار مهم که نباید آن را از نظر دور داشته باشیم، این است که چون آقایان به مراتب بیشتر از خانم ها اقدام به اصلاح، بخصوص تراشیدن صورت خود می کنند و حتی برخی این کار را بطور روزانه و مداوم انجام می دهند، باعث می شود تا اصلاح ماهرانه تر، دقیق تر و سریع تری را داشته باشند.

    از این رو به نظر برخی افراد تفاوت در ژیلت ها و خود تراش ها نیست که موجب می شود تا آقایان در اصلاح کمتر دچار بریدگی، خراشیدگی و اتفاقاتی مشابه و یا آسیب های پوستی شوند، بلکه مهارت در شیوه اصلاح کردن آن ها است.!

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *