عمومی

انواع فاندیشن ها را بشناسیم

  • شناخت فاندیشن ها به ما کمک می کند تا انتخاب درستی از این محصول آرایشی داشته باشیم.

    این انتخاب درست هم سبب خواهد شد که یک آرایش بی عیب و نقص و یک صورت، با پوستی شاداب و درخشان را به نمایش بگذاریم.

    در این پست قرار است تا انواع فوندیشن را معرفی کرده و به مطالبی دیگر در این زمینه بپردازیم.

    معرفی انواع فاندیشن ها

    فاندیشن ها نقش پایه آرایش را بر روی صورت دارند و برای یکنواخت کردن رنگ چهره به کار برده می شوند همچنین استفاده از آن ها باعث دوام و ماندگاری بیشتر آرایش خواهند شد.

    پس لازم است که از نوع متناسب با رنگ پوست انتخاب شوند و انواع آن عبارتند از:

    • فوندیشن پودری
    • فوندیشن مایع
    • فوندیشن کفی

    انواع فاندیشن ها را بشناسیم - بلاران

    معمولاً کرم پودرهای مایع سبک ترین نوع فوندیشن است که زودتر از انواع دیگر آن جذب پوست شده و به راحتی بر روی پوست قرار می گیرند و برای پوست های خشک و معمولی مناسب هستند.

    نوع خاصی از فوندیشن هم موجود است که از چربی بالایی برخوردار است که برای ترکیب رنگ و ایجاد سایه روشن در گریم استفاده می شوند و در مدل های مختلفی وجود دارند.

    اما برای انتخاب رنگ آن باید کرم را بر روی پوست تست کنید تا از تناسب آن با رنگ پوستتان اطمینان حاصل کنید.

    دقت داشته باشید که برای تست کردن، کرم را بر روی قسمت پایین صورت کشیده و برای انتخاب کرم پودر و هماهنگی با رنگ پوست هرگز آن را بر روی پوست دست نزنید؛ چرا که پوست دست تفاوت رنگی زیادی با پوست صورت دارد؛ پس برای تست محل مناسبی نیست.

    حالا اگر نتوانستید به هر دلیلی آن را بر روی پوست صورت که برای تست، بهتر است عاری از هر گونه آرایشی باشد امتحان کنید؛ آن را در زیر نور و در روشنی آفتاب نزدیک صورت بگیرید تا از تناسب رنگ آن با پوستتان اطمینان حاصل کنید.

    اگر پوست حساسی دارید از محصولاتی که دارای مواد معدنی هستند کمک بگیرید؛ زیرا این محصولات بدون عطر و رنگ و حتی مواد نگه دارنده هستند و پوست را تحریک نمی کنند.

    اما اگر دارای پوستی خشک هستید از کرم پودری استفاده کنید که برای آبرسانی به پوست ساخته شده و جزو فوندیشن های مرطوب به شمار می رود.

    ولی اگر دارای پوست چربی هستید می توانید از فوندیشن های غیر جذبی و مخصوص این نوع پوست کمک بگیرید.

    انواع فاندیشن ها را بشناسیم - بلاران

    استفاده درست از فاندیشن

    برای بهینه استفاده کردن از هر ابزار و محصولی باید راه های درست و اصولی کار با آن را بدانیم و با کاربرد آن نیز آشنا باشیم.

    ابزار و لوازم آرایشی هم از این قاعده مستثنی نیستند.

    از جمله مصرف فاندیشن ها که باید به اندازه و اصولی صورت گیرد.

    درست است که صاف و شفاف شدن پوست هیجان انگیز است؛ بخصوص اگر پوستی ناصاف و پر ازلکه و جوش داشته باشیم؛ اما مصرف نادرست و زیاده روی کردن در استفاده از فوندیشن یا هر مواد آرایشی دیگر و قرار دادن لایه های مختلف کرم بر روی یکدیگر، راه حل درست و منطقی به نظر نمی رسد و نه تنها چهره فرد را زیبا نمی کند بلکه حالتی بی روح ومصنوعی به فرد خواهد داد.

    اگر قصد دارید که با استفاده زیاد از فاندیشن و کرم پودر، جای زخم ها و لکه های وسیع را بپوشانید بهتر است برای رعایت بهداشت و سلامت پوستتان ابتدا محل مورد نظر را بشوئید و بعد داروهایی که برای درمان لازم است بر روی زخم قرار دهید.

    حالا می توانید با کمک مرطوب کننده روی آن را کرم بزنید و منتظر بمانید تا کمی خشک شود سپس بر روی لکه و یا زخم کمی کانسیلر بزنید و در نهایت از مقدار مناسبی فاندیشن بر روی قسمتی که می خواهید پوشش بیشتری دهید استفاده کنید.

    انواع فاندیشن ها را بشناسیم - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *