آرایش

اشتباهات آرایشی که سبب می شوند مسن تر به نظر برسیم

اشتباهات آرایشی که سبب می شوند مسن تر به نظر برسیم - بلاران
  • گاهی اشتباهات آرایشی که معمولاً ندانسته صورت می گیرند، باعث می شوند تا از آنچه که هستیم مسن تر و پیرتر به نظر برسیم، در صورتی که ما آرایش کردن را برای زیباتر شدن و جوان تر به نظر آمدن انجام می دهیم!، یا لااقل بخشی از هدف ما برای آرایش کردن همین است.

    در این مطلب می خواهیم شما را با برخی از این موارد آشنا کنیم، که اگر تا به حال آن را نمی دانسته اید به آن واقف شده و از این پس با یک میکاپ درست و صحیح به جای پیر نشان دادن چهره! خود را جوان تر و شاداب تر نشان دهید.

    اشتباهات آرایشی که سبب می شوند مسن تر به نظر برسیم  - بلاران

    شناخت اشتباهات آرایشی

    برای اینکه در میانسالی هم چهره جوان تر و بانشاط تری داشته باشیم و بتوانیم پوست خوبی را با یک میکاپ جذاب به نمایش بگذاریم، لازم است که از برخی اشتباهاتی که در هنگام میکاپ انجام می داده ایم، پرهیز کنیم.

    آرایش های سنگین و غلیظ

    بهتر است که از آرایش های غلیظ و سنگین بر روی پوست صورت خود داری کنیم، چون اینگونه آرایش ها علاوه بر بالا بردن سن ما سبب می شوند تا پوست تنفس لازم را نداشته باشد و برروی پوست ایجاد جوش و آکنه کند.

    همچنین وجود این همه مواد ارایشی رنگارنگ غلیظ، بخصوص اگر بخواهیم از آن بصورت دائمی و همیشگی استفاده کنیم، پوست را دچار خشکی و حساسیت کرده و ما را به بیماری های گوناگون پوستی دچار خواهند کرد و به جای اینکه با این آرایش های سنگین زیباتر به نظر آییم، متآسفانه پیرتر و زشت تر خواهیم شد.

    بهتر است با بالا رفتن سن، از آرایش های ملایم و لایت کمک بگیریم که چهره ما را جذاب تر و با طراوت تر نشان خواهند داد.

    اشتباهات آرایشی که سبب می شوند مسن تر به نظر برسیم  - بلاران

    استفاده از برس ها و لوازم آرایشی قدیمی

    این مسئله بدان معنی نیست که لوازم آرایش های قدیمی بد بوده اند! بلکه منظور این است که از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و یا برس های آرایشی که بارها و بارها از آن استفاده کرده ایم، بخاطر سلامت و بهداشت فردی استفاده نکنیم که این مسئله خود یکی از اشتباهات آرایشی ما خواهد بود.

    زیرا این برس ها و مواد آرایشی منبع آلودگی هستند وبه سادگی می توانند ما را با مشکلات پوستی مواجه کنند و باعث ایجاد حساسیت، جوش، آکنه و التهابات پوستی شوند، این وسایل نه تنها در یک آرایش خوب و مناسب به ما کمک نخواهند کرد، بلکه ما را بیشتر به دردسر انداخته و برای پوست ما مضر خواهند بود، بخصوص اگر این برس های آرایشی را مطابق اصول بهداشتی بعد از هر بار مصرف نشسته باشیم.

    پاک کردن غلط آرایش

    یکی از کارهای اشتباه ما یا پاک نکردن آرایش است و یا پاک کردن به شیوه غلط آن است که با یک لیف و یا یک دستمال مرطوب به جان پوست صورت افتاده و با خشونت هرچه تمامتر می خواهیم مواد ارایشی را از روی صورت پاک کنیم!.

    پوست یکی از حساس ترین قسمت های بدن ماست، که به هیچ عنوان نباید با خشونت و شدت با آن رفتار کنید و فقط کافیست تا با کمک یک دستمال مرطوب، با ملایمت و به آرامی مواد آرایشی را از روی پوست بزدایید.

    بویژه اگر می خواهید آرایش چشم خود را پاک کنید و پاک کننده ها با پوست دور چشم در تماس هستند باید بسیار مراقب باشید، زیرا که پوست دور چشم بسیار ظریف تر و حساس تر از بقیه قسمت های بدن است و سعی کنید یکی از اشتباهات آرایشی را که به ضرر شماست، انجام ندهید.

    اگر می خواهید چین و چروک و خطوط زیر چشم تان را بپوشانید، مراقب باشید که با استفاده بیش از اندازه از مواد و کرم های زیر چشم، چروک های اطراف آن را بیشتر نمایان نکنید.

    برای اینکه پوست دور چشم زودتر از موعد دچار چین و چروک نشود به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه از کرم های دور چشم مناسب استفاده کنید و بعد از پاک کردن آرایش هم از ژل دور چشم کمک بگیرید تا سبب پیری زودرس پوست دور چشم نشود.

    اشتباهات آرایشی که سبب می شوند مسن تر به نظر برسیم  - بلاران

    برداشتن ابروها به شکل نازک و باریک

    ابروهای نازک سن شما را حتی بیشتر از آنچه که هست نشان خواهند داد، پس اگر ابروهای پرپشت و خوبی دارید آن ها را نازک نکنید، چون معمولا، اغلب خانم های مسن ابروهای خود را باریک می کنند و فکر می کنند که بدین صورت چهره آن ها جوان تر دیده خواهد شد.

    ولی اگر ابروهای شما بطور طبیعی نازک و کم پشت است، سعی کنید که با استفاده از یک مداد ابروی مناسب و مرغوب، لای آن ها را پرتر و ضخیم تر کنید و ابروها را کلفت تر نشان دهید تا چهره شما چندین سال جوان تر به نظر آید.

    اشتباهات آرایشی ما که به بالا بردن سن مان می انجامد، به همین موارد ختم نمی شود و در مطلب آینده به دیگر نکات اشاره خواهیم داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *