لوازم آرایش

آیا لوازم آرایش چشم را می شناسید؟

آیا لوازم آرایش چشم را می شناسید؟ - بلاران
  • لوازم آرایش چشم انواع متعدد و گوناگونی دارد که همه برای زیباتر نشان دادن چشم و در نهایت زیبایی صورت بکار برده می شوند.

    در این مطلب شما را با لوازمی که برای آرایش چشم بیشتر کاربرد دارد آشنا خواهیم کرد.

    برای آگاهی بیشتر در این زمینه، با ما همراه باشید.

    معرفی لوازم آرایش چشم

    قبل از اینکه به معرفی لوازم آرایش چشم بپردازیم این نکته مهم را یادآوری می کنیم؛ همانطور که می دانید چشم از اعضاء مهم و بسیار حساس در بدن است؛ از این رو باید در انتخاب لوازم آرایش مخصوص چشم و نحوه ی بکارگیری آن دقت و توجه زیاد و لازم را داشته باشیم.

    مواد آرایشی چشم، چون ارتباط مستقیم و نزدیکی با چشمان ما دارند؛ در خرید نوع، چگونگی استفاده از آن و زمان استفاده از این لوازم یعنی تاریخ مصرف محصول، چون بسیار مهم هستند؛ باید دقت کرده در مورد آن وسواس به خرج دهیم.

    دوباره تاکید می کنیم صرف ارزان بودن محصول و یا تبلیغات زیاد در مورد آن، نباید دلیلی برای خرید شما از یک برند و یا نوع خاص از لوازم آرایش باشد؛ بلکه باید در مورد سلامت و مرغوبیت آن اطمینان کامل داشته باشید.

    آیا لوازم آرایش چشم را می شناسید؟ - بلاران

    خط و مداد چشم

    خط چشم که در انواع پودری، ژلی، مایع و مدادی وجود دارد؛ برای فرم بخشی به حالت چشم و بزرگتر و در کل زیباتر نشان دادن چشم از آن استفاده می شود.

    درست است که کشیدن خط چشم مخصوصاً برای افراد تازه کار و مبتدی کمی دشوار است و معمولاً در ابتدا کج و معوج و نادرست از کار در می آید؛ اما در اثر تمرین و تکرار به مهارت لازم دست پیدا خواهید کرد.

    به شما پیشنهاد می کنیم که اگر به ویژه جزو تازه کاران این حرفه هستید؛ حتماً از نوع مدادی خط چشم کمک بگیرید که کار کردن با آن بسیار راحت تر خواهد بود.

    مداد چشم هم مانند خط چشم عمل می کند و برای زیباتر نشان دادن چشم به کار می رود؛ با این تفاوت که استفاده از آن خیلی راحت تر است ولی در مقایسه با آن، ماندگاری خط چشم بسیار بیشتر خواهد بود.

    به هر حال با توجه به مهارتی که دارید می توانید از انواع خط چشم استفاده کرده و با کشیدن یک خط ساده، زیبایی و جذابیت چشمانتان را چند برابر کنید.

    آیا لوازم آرایش چشم را می شناسید؟ - بلاران

    سایه چشم

    سایه که از لوازم آرایش چشم به شمار می آید؛ عموماً بر روی پلک بالا و در زیر ابرو به کار برده می شود که به کمک یک برس می توان آن را به راحتی بر روی پلک کشید.

    این محصول برای برجسته کردن و برجسته نشان دادن برخی قسمت های اطراف چشم به کار برده می شود و می تواند زیبایی و جذابیت چشم را چند برابر کند.

    تنوع رنگی بسیاری در سایه های چشم وجود دارد و این محصول آرایشی را در طیف وسیعی از رنگ ها از کم رنگ ترین تا پر رنگ ترین آن ها می توانید تهیه کنید.

    امروزه سایه چشم در انواع مختلفی از جمله مدادی، مایع، کرمی و پودری و در دو نوع ساده و اکلیلی به بازار عرضه می شوند که البته سایه ی پودری، مصرف بیشتر و رایج تری را در بین بانوان دارد.

    با استفاده از سایه چشم می توان به هر یک از چشم ها عمق و بعد خاصی را داد و حتی چشمان ریز را با سایه چشم می توان درشت تر نشان داد و چشمان درشت هم با کمک گرفتن از سایه جذاب تر و گیراتر به نظر می آیند.

    آیا لوازم آرایش چشم را می شناسید؟ - بلاران

    ریمل مژه

    ریمل یکی از لوازم آرایش چشم است که در واقع حالت دهنده ی مژه است و در رنگ های مختلف و به صورت مایع وجود دارد که البته رنگ مشکی آن نسبت به دیگر رنگ ها پر مصرف تر است.

    اما این محصول را می توان در رنگ های مختلفی مانند:

    قهوه ای، آبی، بنفش، صورتی و…هم در بازار مشاهده کرد.

    استفاده از ریمل باعث می شود تا مژه های شما تیره تر، ضخیم تر، بلندتر و حجیم تر به نظر آیند.

    ریمل را با کمک برسی که درون آن قرار دارد می توانید به آرامی و با دقت بر روی مژه ها بکشید.

    برخی افراد نسبت به کشیدن ریمل بر روی مژه ها حساسیت دارند و در هنگام استفاده از ریمل، دچار ریزش اشک خواهند شد و به طبع ریمل ریزش پیدا کرده و اغلب آرایش صورت را هم خراب خواهد کرد؛ اما برای این افراد استفاده از ریمل هایی با فرمول ضد آب آن را توصیه می کنیم.

    انواع دیگری  از ریمل ها به صورت ریمل تقویت کننده مژه هم به بازار عرضه شده اند

    در مطلب آینده هم در مورد دیگر لوازم آرایش چشم با شما عزیزان صحبت خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *