آرایش

اشتباهات رایج آرایشی که انجام می دهیم سن مان را بیشتر نشان خواهد داد

اشتباهات رایج آرایشی که انجام می دهیم سن مان را بیشتر نشان خواهد داد - بلاران
  • اشتباهات رایج آرایشی که کم هم نیستند، وقتی اتفاق می افتند باعث می شوند که سن خانم ها از آنچه که هست بیشتر به نظر آید، چیزی که هیچکدام از ما آن را دوست نداریم و تمام تلاش خود را بکار می گیریم که این اتفاق نیفتد!.

    چند نمونه از این اشتباهات را در پست قبلی برای شما عزیزان عنوان کردیم و در این پست هم چند مورد دیگر را یادآوری می کنیم.

    پس اگر به این مطلب علاقه مند هستید با ما تا پایان همراه شوید.

    اشتباهات رایج آرایشی که انجام می دهیم سن مان را بیشتر نشان خواهد داد - بلاران

    شناخت بیشتر اشتباهات رایج آرایشی

    رفتارهای آرایشی زیادی هستند که ما را به جای زیباتر و جوان تر نشان دادن، پیرتر و مسن تر نشان خواهند داد که شاید اصلاً آن ها را ندانیم، بر خی از این رفتارها عبارتند از:

    استفاده نکردن از کرم های ضد آفتاب مناسب پوست

    می دانید که مواد و SPF موجود در کرم های ضد آفتاب به عنوان یک محافظ پوست عمل کرده و ما را از خیلی از عوارض پوستی نجات خواهند داد، از جمله از پیری زودرس پوست که در اثر تابش زیاد و شدید آفتاب روی خواهد داد، جلو گیری خواهد کرد.

    اما برای بدست آوردن این خصوصیات باید از کرم های ضد آفتاب متناسب با پوست خود بهره گرفته و بخصوص در فصل گرما و تابستان از آن ها بطور مرتب استفاده کنیم، تا دیرتر دچار پیری و چین و چروک پوست شویم.

    به یاد داشته باشید هنگام استفاده از ضد آفتاب بر روی پوست صورت، آن را بر روی پوست گردن هم بزنید، زیرا پوست گردن، اولین جایی است که با بالارفتن سن بسرعت چروک می شود، پس برای اینکه این سرعت را کاهش دهید، هر زمان که بر روی صورت از کرم ضد آفتاب استفاده می کنید آن را بر روی گردن هم بمالید، تا به دیرتر چروک شدن آن کمک کند و بدین ترتیب از یکی از اشتباهات رایج آرایشی دوری کرده باشید.

    اشتباهات رایج آرایشی که انجام می دهیم سن مان را بیشتر نشان خواهد داد - بلاران

    استفاده بیش از حد از اسکراب ها

    استفاده از اسکراب ها و یا همان لایه برداری از پوست دارای شرایط و مواد خاصی برای این کار است، ضمن اینکه در پست های قبلی هم گفته شد که حتی برای استفاده از اسکراب های طبیعی و خانگی باید همیشه حد اعتدال را نگه داشته و در استفاده از آن ها زیاده روی نکنید، تا چه رسد به لایه بردارهای شیمیایی که استفاده بیش از حد آن ها حتماً برای پوست مضر خواهد بود.

    اسکراب ها سبب می شوند که سلول های مرده پوست از روی آن جدا شده و پوست راحت تر تنفس کند، که در این صورت پوست شفاف تر و شاداب تری خواهیم داشت، به شرط اینکه حتی ازلایه بردارهای طبیعی هم 2 تا 3 بار در هفته بیشتر استفاده نکنیم، زیرا که استفاده بیشتر از ان ها، باعث خشکی و چروکیدگی بیشتر پوست شده و صورت ما را به جای جوان نشان دادن، پیرتر نشان خواهد داد.

    استفاده بیش از حد از کرم پودرها

    استفاده به اندازه و کمک گرفتن از کرم پودر مناسب در جاهایی از صورت که باید رنگ شفاف پوست حفظ شود، لازم خواهد بود، اما مصرف بیش از حد آن یکی از بزرگ ترین اشتباهات رایج آرایشی محسوب می شود.

    علاوه بر اینکه استفاده بیش از حد از کرم پودر آرایش شما را غیر طبیعی و غلیظ نشان خواهد داد؛ استفاده بیش از اندازه از پنکیک پودر یا کرم پودر، باعث جمع شدن این کرم ها در چین و شکن های پوستی شده و بر خلاف تصور آن ها را بیشتر هویدا خواهند کرد.

    همچنین زیاده روی و مصرف زیاد اینگونه کرم ها بر روی صورت به مرور چین و چروک های ریزی را ایجاد خواهد کرد که پوست را پیرتر وما را مسن تر نشان خواهد داد، پس همیشه اندازه نگه دارید که اندازه نکوست!

    اشتباهات رایج آرایشی که انجام می دهیم سن مان را بیشتر نشان خواهد داد - بلاران

    استفاده از لوازم آرایشی نامتناسب با پوست

    این نکته را همواره گوشزد کرده ایم که برای استفاده از لوازم آرایشی باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس اقدام به خرید و کاربرد لوازم آرایشی نمایید.

    در سنین بالا عموماً با پوست های خشک مواجه هستیم که باید از کرم ها، رژها، کرم پودرها و… وسایل و مواد مناسب اینگونه پوست استفاده کنیم، چون در غیر این صورت خیلی زود به پوست مان آسیب وارد شده و از آنچه که هستیم مسن تر به نظر خواهیم آمد.

    پس در خرید و تهیه و مصرف لوازم آرایشی نهایت دقت را داشته باشید و آن ها را به جا و درست مصرف کنید و برای اینکه جذاب تر ، جوان تر، شاداب تر و با نشاط تر به نظر برسید، از آرایش های ملایم و مناسب با سن خود بهره ببرید و تلاش کنید که از اشتباهات رایج آرایشی بپرهیزید.

    در مطالب دیگر به شما راه هایی را معرفی خواهیم کرد که اتفاقاً با بکارگیری آنها نه تنها مسن تر به نظر نمی رسید، بلکه جوان تر و زیباتر هم خواهید شد، پس کماکان همراه ما بمانید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *