پوست

آیا جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی و ارگانیک امکان پذیر است؟

آیا جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی و ارگانیک امکانپذیر است؟ - بلاران
  • جوانسازی پوست دست و از بین بردن چین و چروک هایی که عموماً زود هنگام به سراغ دست ها می آیند، با رعایت یک سری نکات و استفاده از برخی مواد طبیعی امکانپذیر است.

    البته باید مواد مؤثر طبیعی در رابطه با این موضوع را شناسایی کرده و  روش های استفاده از آن ها را نیز بدانیم.

    ضمن اینکه در هنگام درمان های طبیعی تکرار و استمرار را فراموش نکرده و باید صبر و بردباری پیشه کنیم، تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

    در این مطلب برخی از راه های درمانی ساده را عنوان خواهیم کرد تا به کمک آن ها از خشکی و چروک پوست دست، رهایی یابید.

    روش جوانسازی پوست دست

    برخی از ماسک ها و ترکیباتی که از مواد ساده و طبیعی بدست می آیند، به راحتی باعث جوان شدن و طراوت پوست دست ها خواهند شد، که عبارتند از:

    ترکیب شیر و پوست پرتقال

    پوست پرتقال با ویتامین C موجود در خود می تواند در روشن سازی پوست کمک بسیار مؤثری باشد، اما بهتر است که پودر آن را خودتان تهیه کنید.

    برای این کار کافیست که پوست چند عدد پرتقال را در برابر نور خورشید و در تماس با هوای آزاد، خشک کرده و بعد آن را بصورت پودر در آورید.

    مقداری از این پودر را با کمی شیر مخلوط کرده تا به شکل خمیری یکدست و صاف در آید و بعد آن را بر روی پوست دست بگذارید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه دست را با آب ولرم بشویید.

    آیا جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی و ارگانیک امکانپذیر است؟ - بلاران

    ترکیب خیار و عسل

    می دانید که خیار می تواند اثر فوق العاده ای در جوانسازی و شادابی پوست داشته باشد و می تواند چروک های دست را هم از بین برده و در روشن سازی پوست دست هم به ما کمک کند.

    برای این منظور می توانید یک عدد خیار کوچک را رنده کرده و با عسل مخلوط کنید و سپس آن را بر روی دستانتان به مدت 5 تا 10 دقیقه ماساژ دهید و پس از گذشت 20 دقیقه تا نیم ساعت مواد را با آب ولرم بشویید.

    حتی می توانید خیار را بدون اینکه رنده کنید به برش های باریکی تقسیم کرده و به عسل آغشته کنید و سپس آن ها را بر روی پوست دست به مدت 10 دقیقه ماساژ داده و بعد از 20 دقیقه بشویید.

    ترکیب آبلیمو و شکر

    این مخلوط هم برای نرم و لطیف کردن و روشن سازی و جوانسازی پوست دست و همین طور لایه برداری از پوست دست بی اندازه مفید خواهد بود.

    یک قاشق غذاخوری شکر را با یک تا دو قاشق آبلیموی تازه مخلوط کرده و آن را بصورت حرکات دورانی بر روی پوست دست به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید و سپس دست ها را با آب ولرم بشویید.

    آیا جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی و ارگانیک امکانپذیر است؟ - بلاران

    ترکیب گلیسیرین و گلاب

    4 قاشق غذاخوری گلیسیرین را کمی حرارت دهید تا گرم شود و سپس به آن نصف پیمانه گلاب اضافه کنید و آن ها را با یکدیگر مخلوط کنید تا برای جوانسازی پوست دست از آن استفاده کنید.

    حالا می توانید دو قاشق مرباخوری آرد ذرت را هم به این مخلوط اضافه کرده تا بصورت خمیری روان و یکدست در آید، اگر خمیر سفت بود و لازم شد می توانید از مقدار دیگری گلاب کمک بگیرید تا خمیر نرمتری بدست آید.

    حالا این خمیر را بر روی دست مالیده و کمی ماساژ دهید و پس از گذشت یک ساعت دست ها را با آب گرم بشویید.

    استفاده از جوش شیرین

    یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب گرم مخلوط کرده و دستان خود را درون این مایع به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید و همزمان پوست دست را ماساژ دهید.

    جوش شیرین با لایه برداری از پوست باعث از بین بردن چین و چروک پوست دستان شما خواهد شد و پوست خشک را نرم و لطیف خواهد کرد.

    آیا جوانسازی پوست دست با مواد طبیعی و ارگانیک امکانپذیر است؟ - بلاران

    استفاده از آلوئه ورا

    برای این منظور باید عصاره ژل آلوئه ورا را از برگش جدا کرده و آن را بر روی پوست دست و حتی پاهای خود به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید.

    سپس 30 دقیقه صبر کنید و بعد دست ها را با آب ولرم بشویید.

    این ماسک را می توانید به صورت روزانه استفاده کرده و برای نرمی و جوانسازی پوست دست آن را مرتب و هر روز تکرار کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *