پوست

چگونگی انتخاب کرم های مرطوب کننده برای سایر پوست ها

چگونگی انتخاب کرم های مرطوب کننده برای سایر پوست ها - بلاران
  • انتخاب کرم های مرطوب کننده به نوع پوست شما بستگی دارد و برای استفاده از انواع این کرم ها ابتدا باید نوع پوست خود را با توجه به علامت هایی که دارد بشناسید و سپس اقدام به خرید کرم مناسب نمایید.

    در پست قبلی چند نمونه از انواع پوست ها را با کرم مناسب آن بررسی کردیم، اما در این پست قرار است تا در ادامه چند نوع دیگر انواع مختلف پوست را با توجه به مرطوب کننده ای که مناسب آن است معرفی کنیم، تا با شناخت بهتر پوست و کرم مربوط به آن، بهترین و مناسب ترین گزینش را از میان انبوهی از کرم ها داشته باشید.

    انتخاب کرم های مرطوب کننده بر اساس نوع پوست

    این انتخاب فقط و صرفاً در مورد کرم های مرطوب کننده نیست، بلکه وقتی بخواهید از انواع لوازم آرایشی استفاده کنید، لازم است تا در ابتدا نوع پوست خود را شناسایی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

    چگونگی انتخاب کرم های مرطوب کننده برای سایر پوست ها - بلاران

    پوست های حساس

    پوست های حساس پوست هایی هستند که بسرعت دچار خارش، التهاب، قرمزی و مشکلات دیگر پوستی می شوند، اگر شما هم دارای چنین پوستی هستید، باید از محصولات مناسبی که دارای برچسب ضد آلرژی و حساسیت است و یا محصولی که بدون عطر است استفاده کنید.

    پس بدون بو بودن برای محصولاتی که شما استفاده می کنید کافی نیست، زیرا ممکن است حتی اینگونه فراورده ها که دارای ترکیبات خاصی هستند نیز باعث التهابات و مشکلات پوستی برای شما شوند و در نظر داشته باشید که از محصولات حاوی اسید هم که سبب ناراحتی شما خواهد شد دوری کنید.

    برای این افراد باید از مرطوب کننده های کمک گرفت که حاوی ترکیبات مناسبی مانند آلوئه ورا یا کامومیل باشند.

    پوست مختلط

    چنین پوست هایی در برخی از نقاط صورت دارای خشکی و در برخی نقاط دارای چربی هستند، مثلاً در اطراف بینی و یا چانه و یا در بالای پیشانی پوست دارای چربی و در روی گونه ها خشک خواهد بود.

    در این موارد و برای انتخاب کرم های مرطوب کننده با این نوع پوست بهتر است تا از لوسیون و یا از کرم مرطوب کننده سبک استفاده کنید و اگر نیاز بود برای دست، پا و یا بقیه نقاط بدن، از یک مرطوب کننده سنگین تر کمک بگیرید که کارایی بیشتری برای پوست شما خواهد داشت.

    چگونگی انتخاب کرم های مرطوب کننده برای سایر پوست ها - بلاران

    پوست افراد مسن و سالخورده

    می دانید که با بالا رفتن سن، پوست شما شرایط خاصی پیدا خواهد کرد و خشک تر و نازک تر خواهد شد و استفاده از کرم های مرطوب کننده مناسب، حکم دارو را برای اینگونه افراد خواهد داشت و از پوست آن ها در برابر انواع آسیب ها مواظبت خواهد کرد.

    کرم های مرطوب کننده عموماً پایه محصولات ضد چروک هستند و حاوی آنتی اکسیدان، رتینوئید، پیتید و… هستند که استفاده از این نوع محصولات و بطور کلی مرطوب نگه داشتن پوست، سبب می شود که چین و چروک های پوستی و خطوط ریز روی پوست کمتر دیده شده و پوست طراوت بیشتری پیدا کند.

    پس در شرایط میانسالی و سنین بالاتر برای جلوگیری از پوسته شدن و خشک شدن و آبرسانی بیشتر پوست، باید از محصولات مناسب که دارای آنتی اکسیدان و آلفا هیدروکسی اسید هستند استفاده کنید و همچنین برای نرم و لطیف نگه داشتن پوست، هنگام انتخاب کرم های مرطوب کننده، باید کرم هایی که بر پایه روغن و حاوی وازلین می باشد، بیشتر استفاده کنید که به مرطوب نگه داشتن و لطافت پوست شما کمک مؤثری خواهد کرد.

    بطور کلی به جز مواردی که دچار خشکی شدید در پوست هستید، نباید از کرم های چرب و سنگین در ناحیه صورت استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید که پس از دوش گرفتن و یا شیو کردن، پوست خود را با یک حوله نرم و لطیف کمی خشک کنید و سپس  کرم مرطوب کننده مناسب پوست خود را بر روی پوست قرار داده و آن را به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود.

    چگونگی انتخاب کرم های مرطوب کننده برای سایر پوست ها - بلاران

    شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط پوست خود از کرم مرطوب کننده روزی دو تا سه بار استفاده کنید، هر چند که برای پوست دست این مقدار متفاوت است و چون دست ها به دفعات در طول روز شسته می شوند و در معرض التهابات و عوارض پوستی بیشتری هستند، می توانید پس از شستن هر بار دست ها از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

    باز هم تأکید می کنیم که لزوماً گران بودن یک محصول آرایشی، دلیل بر اثرگذاری بیشتر آن نخواهد بود و سبب کیفیت بیشتر و بالاتر آن هم نخواهد شد، پس در انتخاب کرم های مرطوب کننده مناسب برای پوست خود دقت کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *