پوست

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست شما

انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست شما - بلاران
  • انتخاب کرم مرطوب کننده متناسب با نوع پوست، یکی از نکات کلیدی است که در اثرگذاری این کرم بسیار مؤثر خواهد بود و چه بسا که استفاده از کرم های نامناسب به جای حفظ طراوت و شادابی پوست، اثری عکس بر روی صورت و پوست شما داشته باشند.

    از این رو در این مطلب شما را با یک انتخاب خوب و درست از کرم های مرطوب کننده آشنا خواهیم کرد، پس اگر ضرورتی را در این رابطه احساس می کنید با ما همراه شوید.

    نوع پوست و انتخاب کرم مرطوب کننده

    بطور کلی استفاده از کرم های مرطوب کننده باعث خواهد شد تا آب در لایه های خارجی پوست جریان یافته و حفظ شود، حتی گاهی اوقات برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است تا از چندین کرم استفاده کنید تا و با تست کردن آن ها بهترین نوع آن را، متناسب با پوست خود برگزینید.

    البته باید بدانید که محصولات مرطوب کننده فقط در کرم ها خلاصه نمی شوند، بلکه انواع آن را می توانید بصورت ژل، سرم، لوسیون و شکل های مختلف در بازار پیدا کنید و از خاصیت این محصولات که بر پایه آب ساخته می شوند استفاده کنید.

    کرم های مرطوب کننده همچنین حاوی ترکیباتی مانند، گلیسیرین، اسید لاکتیک و…هستند که سبب آبرسانی به پوست می شوند و یا سایر ترکیباتی که قادرند پوست را نرم و لطیف کنند مانند، روغن جوجوبا، روغن هسته آفتابگردان و لانولین، که همه از مواد تشکیل دهنده این محصولات آرایشی هستند.

    انتخاب کرم مرطوب کننده به فاکتورهای متعددی وابسته است که از آن جمله می توان به مواردی مثل نوع پوست، سن شخص، داشتن برخی از بیماری های پوستی و… اشاره کرد، اما آنچه که از همه مهم تر است نوع پوست شماست که این گزینش را مشکل تر و خاص تر خواهد کرد.

    انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست شما - بلاران

    پوست خشک

    قبلاً هم علائمی را جهت شناخت بیشتر پوست های خشک عنوان کردیم و گفتیم که پوست های خشک، با پوسته شدن و خارش بر روی پوست همراه است و حتی پوست را دچار ترک خواهد کرد.

    برای اینکه بتوانید رطوبت پوست خود را افزایش دهید، باید از کرم های مرطوب کننده بر پایه روغن استفاده کنید تا بتواند آب موجود بر روی پوست را نگه دارد، بخصوص اگر این خشکی را بر روی ساق پا و یا بازو و دست های خود نیز دارید، بهتر است تا از کرم هایی استفاده کنید که حاوی اسید لاکتیک یا اوره و اسید لاکتیک می باشند.

    در هنگام انتخاب کرم مرطوب کننده متناسب با پوست، اگر خشکی پوست شما بیش از حد است به اندازه ای که علاوه  بر خشکی دچار ترک در روی پوست می شوید، باید از کرم های مرطوب کننده که حاوی وازلین و آکوافور هستند استفاده کنید، تا تأثیرات عالی آن را در فرایند کاهش خارج شدن آب از سطح پوست بدن و صورت، شاهد باشید.

    انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست شما - بلاران

    پوست چرب

    پوستی که براق و چرب است و همواره مناسب جوش و آکنه هم هست، پوست چرب نامیده می شود، شاید بگوئید که چنین پوستی که نیاز به مرطوب کننده ندارد!، چون به خودی خود این پوست مرطوب و چرب هست.

    اما باید پس از شستشوی اینگونه پوست ها هم، از یک کرم مرطوب کننده سبک برای مراقبت بیشتر پوست استفاده کرد و یا پس از استفاده از محصولات مراقبتی که از میزان چربی پوست کاسته شده و پوست دچار خشکی می شود، این مسئله یعنی استفاده از مرطوب کننده ها ضروری تر به نظر می رسد.

    استفاده و انتخاب کرم مرطوب کننده که عبارت بدون چربی بر روی آن ها حک شده است و عموماً بر پایه آب ساخته می شوند، برای اینگونه افراد مناسب تر است و اگر پوست بیش از حد چربی دارید، می توانید به جای استفاده از کرم مرطوب کننده از یک ضد آفتاب خوب و مناسب با پوست خود، کمک بگیرید.

    انتخاب کرم مرطوب کننده با توجه به نوع پوست شما - بلاران

    پوست معمولی و طبیعی

    افرادی که پوستی معمولی دارند، یعنی نه پوست آن ها چرب و نه خشک است و دارای شرایطی کاملاً نرمال و طبیعی است، باید از کرم های مرطوب کننده ای که حاوی روغن های سبک یا ترکیبات مشتق از سیلیکون است، بهره ببرند.

    به عبارت دیگر این اشخاص از کرم های بر پایه آب که چرب هستند اما بسیار سبک هم می باشند، باید استفاده کنند.

    خب عزیزان تا اینجا برای انتخاب کرم مرطوب کننده سه گروه پوست های چرب، پوست های خشک و پوست های معمولی توضیح دادیم، در مطلب بعدی کرم مناسب با سایر پوست ها را توضیح خواهیم داد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *