پوست

چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟

چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟ - بلاران
  • کرم های مرطوب کننده ساده ترین محصولات آرایشی هستند که به وسیله اکثریت افراد مورد استفاده قرار می گیرند و همین موضوع باعث می شود که به انتخاب آن بی اهمیت باشیم و آن را دست کم بگیریم.

    در این مطلب می خواهیم کمی هم در مورد کرم های مرطوب کننده صحبت کنیم و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهیم، پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که تا به حال این کرم ها را درست نمی شناختید با ما همراه شوید تا دانش خود را در این مورد بیشتر کنیم.

    چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟ - بلاران

    فواید کرم های مرطوب کننده

    مرطوب کننده ها موادی با پایه روغنی هستند که از روغن های گیاهی مانند، روغن جوجوبا، روغن نارگیل، روغن بادام، روغن زیتون و… و سایر روغن ها ساخته می شوند،همچنین مواد پوشاننده ای مثل وازلین و روغن های معدنی و امولینت ها را شامل می شوند.

    اینگونه کرم ها با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، مانع خارج شدن آب از روی پوست شده و بدین طریق در لطافت و نرمی پوست مؤثر بوده و خشکی آن را کاهش خواهند داد.

    این کرم ها به صورت روزانه و شاید چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرند، اما آن ها چه کاری را برای پوست انجام می دهند و چه فوایدی را خواهند داشت؟

    شاداب و جوان سازی پوست

    یکی از مهمترین و بارزترین فواید مصرف کرم های مرطوب کننده، مرطوب و شاداب نگه داشتن پوست و جلوگیری از چین و چروک افتادن زود هنگام آن است، که با انتخاب درست و نحوه صحیح استفاده از نوع کرمی که متناسب با پوست ماست، حاصل می شود.

    چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟ - بلاران

    محافظت در برابر سرما

    استفاده از کرم های مرطوب کننده بخصوص در ماه های سرد سال که پوست ما خشک تر می شود، بیشتر احساس شده و در صورتی که از نوع با کیفیت آن بر روی پوست دست و صورت استفاده کنیم، به سلامت و بهبود بافت پوست مان کمک بسیار مؤثری خواهد شد و پوست را در برابر خشکی ناشی از سرما، نجات خواهد داد.

    درمان خشکی پوست

    اگر پوست خشکی دارید و این مسئله شما را بشدت آزار می دهد با کمک مرطوب کننده های قوی، که البته باید مناسب پوست شما هم باشد، کم آبی پوست را درمان کرده و در صورت مصرف منظم و بهینه، پوست از خشکی و پوسته پوسته شدن رهایی خواهد یافت.

    چهره ای صاف و یکنواخت

    حتماً می دانید که در هنگام انجام آرایش، بعد از تمیز کردن و شستن صورت، اولین قدم استفاده از یک مرطوب کننده مناسب برای پوست است، تا صورت شما را بصورت یکنواخت و یکدست مرطوب کرده و پوست را از حالت خشکی درآورد، تا سایر کرم ها و پودرها بتواند براحتی بر روی پوست بنشیند و جذب پوست شوند.

    در صورتی که در انجام میکاپ، ابتدا از کرم های مرطوب کننده استفاده نکنید و بر روی پوست خشک آرایش کنید، آرایش شما کم کم تکه تکه شده و از حالت یکنواخت و طبیعی خود خارج خواهد شد.

    همچنین برای یک آرایش ملایم و طبیعی روزانه زمانی که نمی خواهید از کرم پودرها بر روی صورت استفاده کنید، لازم است تا از یک کرم مرطوب کننده رنگی بر روی صورت کمک بگیرید، که کار کرم پودر را هم برای شما انجام خواهد داد.

    چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟ - بلاران

    پوست های حساس و کرم مرطوب کننده

    اگر شما هم پوست حساسی دارید و پوست شما در مواجه با خیلی از عوامل طبیعی و غیرطبیعی دچار قرمزی، خارش، اگزما و یا لکه های موقت پوستی می شود، استفاده از مرطوب کننده های مناسب، بهترین راه برای جلوگیری از بوجود آمدن این عوارض پوستی است.

    در این صورت باید به دنبال مرطوب کننده هایی باشید که دارای ترکیبات آرام بخش و ضد حساسیت مانند آلوئه ورا و بابونه باشند، تا بتوانند از پوست شما به راحتی محافظت کرده و با ایجاد لایه ای مناسب در برابر این عوامل حساسیت زا، ظاهر مطلوبی را برای آن ایجاد کنند.

    کرم ضد پیری!

    مصرف صحیح کرم های مرطوب کننده به پوست کمک می کند تا ترکیبات ضد پیری بر روی پوست بهتر عمل کرده و کار کرد آن ها را افزایش دهد، آن ها حتی با شادابی که در روی پوست به وجود می آورند به لحاظ روانی هم به ما احساس خوبی داده و سبب می شوند که احساس جوانی کنیم.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *