پوست

چگونگی استفاده از انواع اسکراب صورت را بیاموزیم

چگونگی استفاده از انواع اسکراب صورت را بیاموزیم - بلاران
  • استفاده از انواع اسکراب صورت همیشه طراوت و تازگی را برای ما به ارمغان خواهد آورد، به شرط اینکه متناسب با پوست انتخاب شده و حتی المقدور از مواد تازه و بصورت خانگی تهیه شوند.

    در این پست قرار است تا شما را با چگونگی روش استفاده از اسکراب آشنا کرده و نکاتی را در این زمینه عنوان کنیم، پس همچنان با ما بمانید.

    چگونگی استفاده از انواع اسکراب صورت را بیاموزیم - بلاران

    طرز استفاده از انواع اسکراب صورت

    اسکراب های صورت به منظور لایه برداری از پوست و جایگزینی سلول هی مرده با سلول های تازه نفس و جوان انجام گرفته که باید در هنگام استفاده از آن ها بدین صورت عمل کنید:

    ابتدا مواد لازم برای اسکراب را آماده کنید و بهتر است تا صورت خود را که عاری از هر گونه کرم و آرایشی است، با آب مرطوب کرده و سپس مواد اسکراب را بر روی پوست پخش کنید و تمای پوست صورت گردن و بالای سینه را به مواد آغشته کرده و با نوک انگشتان تمیز خود، بصورت بسیار ملایم و به حالت دورانی ماساژ دهید.

    در انجام این کار هیچ عجله ای نداشته باشید و با پوست خود با خشونت و شدت رفتار نکنید، تأثیر لایه برداری در دراز مدت و با صبر و حوصله امکان پذیر است نه با شدت و سرعت، زیرا پوست این نواحی از بدن بسیار حساس و لطیف هستند، پس اجازه دهید برای تأثیرگذاری بیشتر، مدت زمان لازم برای ماندن اسکراب بر روی پوست سپری شود.

    چگونگی استفاده از انواع اسکراب صورت را بیاموزیم - بلاران

    در قسمت چانه، بینی و پیشانی که منافذ پوست بیشتر باز هستند و عموماً پوست چرب تر است، می توانید با حرکات دورانی ماساژ بیشتری را در این قسمت ها اعمال کنید تا اثرگذاری بهتری را شاهد باشید.

    یکی از نکاتی که باید در حین استفاده از اسکراب بخاطر داشته باشید این است، که این مواد را نباید با انجام فشار زیادی روی پوست بمالید، بلکه یک اسکراب خوب باید طوری باشد که بدون آسیب رساندن به پوست و نیاز به اعمال نیروی زیاد و فقط با یک ماساژ سطحی و ملایم اثر خود را بر روی پوست بگذارد.

    حالا باید پوست خود را با آب ولرم به آرامی بشوئید و مواد را از تمامی نقاط به خوبی پاک کنید، در پایان هم با حوله ای نرم و لطیف صورت و گردن را با ملایمت خشک کنید..

    به نظر می رسد که بعد از انجام انواع اسکراب صورت احساس سبکی و تازگی کرده و پوست تان از همیشه نرم تر و لطیف تر شده است، بخصوص اگر اسکراب استفاده شده خاصیت مرطوب کنندگی هم داشته باشد، یک ترکیب خوب و عالی برای صورت شما خواهد بود.

    در هر صورت بهتر است اگر دارای پوست خشک و یا حتی اگر دارای پوست چرب یا ترکیبی (مختلط) هستید، از یک مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب استفاده کنید، تا پوست بتواند لطافت و طراوت خود را حفظ کند، مخصوصاً پس از لایه برداری صورت، استفاده از مرطوب کننده به جلوگیری از تولید بیش از حد چربی در پوست کمک کرده و پوست را متعادل و مرطوب نگه خواهد داشت.

    اگر هم کلاً پوست حساسی دارید، بعد از انجام لایه برداری از ماسک های مرطوب کننده و احیا کننده، برای آبرسانی بیشتر به پوست کمک بگیرید، زیرا این ماسک ها التهابات پوستی را کاهش داده و به پوست شما آرامش و خنکی خاصی خواهند داد.

    چگونگی استفاده از انواع اسکراب صورت را بیاموزیم - بلاران

    اگر شما جزو آن گروه از افرادی هستید که از آرایش بطور روزانه بهره می برید و بطور مداوم از کرم پودر ها و پنکیک ها و دیگر لوازم آرایشی استفاده می کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حداقل هفته ای یکی دو بار لایه برداری از پوست را انجام دهید و یا اگر برایتان مقدور نیست، حتماً هر از چند گاهی زمانی را به این کار اختصاص دهید و اثر آن را بر روی پوست خود مشاهده کنید.

    بهتر است این نکته را هم بدانید که اگر استفاده از اسکراب و لایه برداری از پوست، بویژه پوست صورت، بیش از اندازه باشد، به پوست صدمه زده و سلول های ظریف پوستی را دچار آسیب خواهد کرد و پوست بیش از حد نازک و خشک خواهد شد، از این رو در ابتدا فقط هفته ای یک بار از اسکراب استفاده کنید و وقتی پوست عادت کرد آن را به هفته ای دو بار افزایش دهید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *