پوست

اسکراب پوست و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانیم

اسکراب پوست و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانیم - بلاران
  • اسکراب پوست در واقع یک نوع لایه برداری از پوست است و یکی از روش هایی است که در جهت زیبایی و سلامت پوست انجام می گیرد، این عمل در صورتی که به شکل صحیح  و درست آن انجام شود، جهت شفاف سازی، شادابی و طراوت پوست مؤثر است.

    در این مطلب در مورد اینکه اسکراب چیست، بیشتر توضیح خواهیم داد و فواید آن را با هم بررسی خواهیم کرد.

    اسکراب پوست و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانیم - بلاران

    اسکراب پوست چیست؟

    چربی های طبیعی بدن، سلول های پیر و مرده پوست، آلودگی های ایجاد شده در محیط، ذرات گرد و غبار موجود در هوا، استفاده از لوازم آرایشی و… همه مواردی هستند که منافذ پوست شما را بسته و باعث آلودگی و در برخی موارد هم صدمه به پوست خواهند شد.

    برای اینکه پوستی شاداب، تازه و جوان داشته باشیم لازم است تا هر از چند گاهی سلول های مرده پوست، از روی آن برداشته و زدوده شوند، در واقع اسکراب ترکیبی از مواد مختلف با دانه هایی ریز است تا بتواند سلول های مرده، آلودگی ها و اضافات را از پوست به راحتی جدا کرده و باعث تسریع در رشد سلول های جوان شود.

    اسکراب فرایندی است که بواسطه آن عمل لایه برداری از روی پوست انجام شده و سلول های جدید و تازه در روی سطح پوست باقی می مانند، این لایه برداری می تواند از سطح پوست صورت و یا پوست بدن انجام گیرد و به پوست شما احساس لطافت، شادابی و جوانی بخشد.

    اما باید بدانید که هر گونه اسکرابی که حاوی ذرات بزرگ و نامنظم باشد، به پوست آسیب رسانده و سبب ایجاد خراش های ریز در سطح پوست خواهد شد و در دراز مدت به جای ایجاد نرمی و لطافت در پوست،  باعث وارد شدن آسیب های جدی به آن خواهد شد.

    شاید تصور کنید که کاربرد استفاده از اسکراب صورت و لایه بردارها به سال های اخیر اختصاص دارد، اما این تصور اشتباه است زیرا که در قدیم هم افراد با استفاده از سفیداب و کیسه کشیدن در حمام ها، به شیوه خود از پوست لایه برداری می کردند و یا حتی همین لیف زدن و حذف سلول های مرده از روی پوست در واقع خود نوعی لایه برداری محسوب می شود.

    اسکراب پوست و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانیم - بلاران

    مزایای استفاده از اسکراب ها

    اینگونه لایه برداری، علاوه بر از بین بردن سلول های پیر و مرده و پاکسازی پوست، سبب باز شدن منافذ پوستی جهت تنفس بهتر و روشن شدن رنگ پوست و شفافیت و درخشندگی بهتر آن خواهد شد، ضمن اینکه پوست را برای جذب بیشتر کرم ها وخصوصاً مرطوب کننده ها و لوازم آرایشی دیگر هم آماده خواهد کرد.

    پس به طور خلاصه می توان گفت که اسکراب کردن پوست این مزایا را با خود به همراه خواهد آورد:

    با لایه برداری و حذف سلول های مرده پوست و ظاهر کردن سلول های جدید و تازه، پوستی لطیف تر و شاداب تر خواهید داشت.

    با اسکراب پوست رطوبت پوست بیشتر شده و پوست جوان تر به نظر می رسد.

    با لایه برداری از پوست، کرم ها و محصولات آرایشی بهتر و بیشتر جذب پوست می شوند.

    تنوع اسکراب ها به حدی زیاد است که نمی توان برای آن ها تقسیم بندی درستی انجام داد، آن ها می توانند به اشکال مختلفی تهیه و ساخته شوند، به شکل کرم های جامد و سفتی باشند و یا به صورت ژل هایی باشند که اسکراب ها به شکل دانه های ریزی در آن دیده شوند.

    اسکراب پوست و نکاتی که لازم است در مورد آن بدانیم - بلاران

    اسکراب صورت یا همه بدن

    خیلی از افراد تصور می کنند که عمل لایه برداری فقط مخصوص پوست صورت است و پوست بقیه بدن نیاز به اسکراب ندارد، اما اینطور نیست، چرا که تمام پوست بدن در هر قسمتی که باشد، دچار جایگزینی سلول می شود و سلول های مرده نیاز به لایه برداری خواهند داشت بخصوص در قسمت هایی مثل زانو، آرنج، قوزک پا و… که بعد از استفاده از اسکراب، پوست های مرده و جوش های سطحی پوست از بین رفته و شما احساس تازگی و سبکی خواهید کرد، ضمن اینکه اسکراب پوست می تواند خط های سطحی بوجود آمده بر روی پوست را هم از بین ببرد.

    در مطالب بعدی هم به توضیحات بیشتری در مورد اسکراب خواهیم پرداخت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *