پوست

نکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید

نکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید - بلاران
  • هنگام شیو کردن صورت باید نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا پوست دچار آسیب های جدی نشود، حتماً با برخی از این نکات آشنایی داشته و برخی دیگر را تا کنون نمی دانستید.

    به هر حال آنچه که مهم است این است که با رعایت تمامی این موارد، اصلاح صورت بدون هیچ مشکل و عیب و نقصی انجام خواهد شد و پوست صورت از سلامت بیشتری برخوردار خواهد شد.

    پس لطفاً موارد ذکر شده را مورد مطالعه قرار داده و اگر موردی را در موقع انجام شیو صورت رعایت نمی کردید، از این پس به این نکات دقت بیشتری داشته باشید.

    نکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید - بلاران

    نکات قابل توجه در هنگام شیو کردن صورت

    قبل از اینکه به شیو صورت بپردازید، این نکات را مورد توجه قرار دهید.

    بهترین زمان برای شیو کردن صورت، همزمان با استحمام است که پوست صورت از تمام آلودگی ها کاملاً شسته و پاک شده است.

    شیو کردن با پوست خشک، سبب آسیب رساندن به آن و ایجاد التهابات پوستی خواهد شد.

    شیو کردن بصورت خشک شیوه اشتباهی است که عارضه آن بروز لکه های قرمز رنگی بر روی پوست است که غالباً تا چندین روز اثرات آن باقی می ماند.

    هیچگاه بر روی پوست آرایش شده شیو نکنید.

    برای شیو صورت با تیغ و یا ژیلت، باید پوست را به کمک انواع محصولات بهداشتی، اعم از ژل ها و کرم های مخصوص اصلاح صورت لغزنده کنید.

    اگر این محصولات را در دسترس نداشتید می توانید از انواع کرم های بدون چربی که در خانه دارید و یا حتی شیر پاک کن استفاده کنید.

    هرگز از تیغ هایی که قبلاً استفاده کرده اید و به اصطلاح کهنه هستند، برای اصلاح مجدد استفاده نکنید.

    بهتر است قبل از انجام کار، تیغ و ابزار شیو را با الکل ضد عفونی کنید، بخصوص زمانی که از تمیز بودن ابزار آگاهی و اطمینان ندارید.

    نکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید - بلاران

    اگر تیغ ها را در محل مرطوبی مانند حمام رها کنید، محل مناسبی برای تجمع و رشد باکتری ها خواهند بود، پس از آن ها برای بار دوم استفاده نکنید.

    عموماً از تیغ های ژیلت و حتی یکبار مصرف، برای چندین بار استفاده می شود،! اما این تیغ ها بعد از چندین بار استفاده کُند شده! و سبب ایجاد التهاب و خراشیدگی و آسیب های جدی بر روی پوست خواهند شد.

    برای شیو کردن همواره از تیغ های جدید و تازه استفاده کنید تا علاوه بر رعایت بهداشت فردی، امکان آسیب به پوست را تا حد زیادی کاهش دهید.

    هرگز تیغ و ژیلت را برخلاف جهت رویش مو بر روی صورت نکشید، چون این کار موجب سایش و خراش های کوچک و ریزی بر روی پوست خواهد شد، که سبب ایجاد التهاب و همین طور رویش موهای زیر پوستی خواهد شد.

    اگر جزو افرادی هستید که دچار آکنه صورت می شوید، بهتر است تا زمانی که آکنه و جوش های پوست تان بهبود نیافته اند، از شیو صورت اجتناب کنید، چون این کار سبب ایجاد التهابات و جوش های مجددی بر روی صورت خواهد شد و آکنه را بر روی صورت گسترش خواهند داد.

    بهتر است پس از شیو صورت از یک لایه بردار سبک استفاده کرده و پوست را به کمک آن پاکسازی کنید، این کار از التهابات پوستی بعد از اصلاح جلوگیری خواهد کرد.

    بعد از اینکه شیو صورت به پایان رسید، از روغن ها . یا کرم هایی که حاوی مواد ضد التهاب هستند، مانند آلوئه ورا و یا بابونه استفاده کنید.

    نکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید - بلاراننکاتی که باید هنگام شیو کردن صورت به آن توجه کنید - بلاران

    اگر پوست حساسی دارید بهتر است از کرم ها و محصولاتی که حاوی مواد حساسیت زا مثل الکل هستند، استفاده نکنید، زیرا این مواد باعث ایجاد قرمزی پوست و سوزش بر روی ان خواهند شد.

    بخاطر داشته باشید که از یک تیغ مشترک برای اصلاح صورت و سایر قسمت های بدن استفاده نکنید.!

    شیو صورت با کمک ابزار و وسایل گوناگون و متفاوتی صورت می گیرد، شما باید روش درست و مطمئنی را با توجه به ویژگی های پوست صورت خود انتخاب کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *