پوست

نرم شدن پوست دست با استفاده از روغن های طبیعی

نرم شدن پوست دست با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران
  • نرم شدن پوست دست با کمک گرفتن از روغن های طبیعی و ارگانیک یکی از راه های ساده اما بسیار تأثیرگذار برای برطرف کردن خشکی پوست دست ها است.

    چون پوست دست، نسبت به پوست بقیه نقاط بدن بیشتر در معرض آسیب و خشکی است، از این جهت باید بیشتر مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد.

    برای اینکه خشکی دستان خود را از بین ببرید نیاز نیست تا حتماً از کرم ها و یا مواد آرایشی گران قیمت استفاده کنید، بلکه استفاده از مواد ساده و طبیعی مانند روغن هایی که معمولاً در دسترس ما هستند، بیش از آنچه که فکر کنید مؤثر خواهد بود.

    در این مطلب طرز استفاده از برخی روغن ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

    نرم شدن پوست دست با انواع روغن های طبیعی

    برای اینکه خشکی پوست دست را از بین ببرید و دستانی نرم و لطیف داشته باشید، می توانید به این روش ها عمل کنید.

    نرم شدن پوست دست با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    استفاده از روغن نارگیل

    روغن نارگیل یکی از روغن هایی است که می تواند برای سلامت پوست و مو بسیار مفید باشد و خواص فراوانی دارد که به شادابی و طراوت و همین طور نرمی پوست کمک خواهد کرد.

    برای این منظور کمی روغن نارگیل را گرم کرده و آن را بصورت دورانی بر روی پوست خشک دست ها به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید.

    علاوه بر اینکه این روغن یک مرطوب کننده طبیعی برای دستان شما محسوب می شود، سبب بهبود گردش جریان خون در پوست دست شده و سلامتی پوست را تضمین خواهد کرد.

    نرم شدن پوست دست با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    استفاده از روغن زیتون

    مقدار کمی از روغن زیتون را گرم کرده و آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی دستان خود بصورت دایره ای ماساژ دهید، این کار را می توانید هر روز انجام دهید.

    روغن زیتون با ویتامین A فراوانی که در خود دارد، سبب تحریک و کلاژن سازی در پوست شده و در نتیجه به شادابی و نرم شدن پوست دست و طراوت آن ها کمک فوق العاده ای خواهد کرد.

    در روش دیگر یک قاشق غذاخوری شکر را در کف دست بریزید و سپس به آن یک قاشق روغن زیتون اضافه کنید و مواد را در بین دست های خود مخلوط کنید.

    تمام انگشتان و پوست دست را به آرامی با این مواد آغشته کرده و به حالت دورانی به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و اجازه دهید تا به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی پوست بماند.

    حالا دست ها را با آب ولرم شسته و بعد هم با حوله ای نرم خشک کنید.

    این ترکیب در واقع خاصیت اسکراب را برای پوست خواهد داشت و سلول های مرده پوست دست را با ماساژ خارج کرده و به دست های خشک شما، لطافتی دوباره خواهد داد.

    روغن زیتون به تأمین آب و رطوبت مورد نیاز و هیدراته کردن پوست کمک کرده و شکر هم با لایه برداری سبب نرم شدن دست ها خواهد شد.

    نرم شدن پوست دست با استفاده از روغن های طبیعی - بلاران

    استفاده از روغن بادام

    ابتدا می توانید از روغن بادام ساده کمک بگیرید و با این روغن طبیعی دست های خود را در طول روز و یا شب چرب کنید.

    بصورت دیگر می توانید شیره بادام را با کمی شیر مخلوط کرده و آن ها را برای نرم شدن پوست دست بر روی دست بمالید و ماساژ دهید.

    پس از گذشت یک ساعت دست ها را با آب ولرم بشویید، استفاده از دستکش نخی پس از ماساژ این مواد بر روی پوست، کمک بیشتری در ماندگاری و اثربخشی این ماسک خواهد داشت.

    در روش بعدی می توانید به روغن بادام، یک قاشق مرباخوری عسل و یک زرده تخم مرغ را اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید و این مواد را به آرامی بر روی دست ها ماساژ دهید.

    سپس از یک دستکش نخی استفاده کرده و یک ساعت بعد دست ها را با آب ولرم بشویید.

    در روشی دیگر برای استفاده از روغن بادام می توانید یک عدد زرده تخم مرغ را با دو قاشق چایخوری از روغن بادام و کمی گلاب مخلوط کنید تا حالت یکدست و روان پیدا کند.

    سپس دست ها را به این مواد آغشته کرده و با این مواد کمی ماساژ دهید و سپس بر روی آن دستکش بپوشید، بهتر است این کار را شب ها انجام دهید و بگذارید تا صبح روز بعد دست ها در این ماسک بماند و صبح روز بعد دست ها را با آب ولرم بشویید.

    مدت زمان طولانی ماندن دست ها در این مواد سبب می شود تا اثربخشی ماسک بیشتر و بهتر شده و نتیجه خوبی از آن که نرم شدن پوست دست است، حاصل شود.

    البته روش های گفته شده تنها راه های درمان نیست و در پست بعدی روش های دیگری را برای رسیدن به لطافت پوست دست عنوان خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *