عمومی

دانستن مزایا و معایب شیو کردن پوست صورت

دانستن مزایا و معایب شیو کردن پوست صورت - بلاران
  • شیو کردن پوست صورت به روش های مختلفی انجام می گیرد که آسان ترین و راحت ترین آن استفاده از تیغ و یا ژیلت است، روشی که بخاطر سرعت در کار، بسیار مورد توجه خانم هاست.

    اما اینکه این شیوه از بین بردن موهای زاید، چه مزایا و معایبی دارد، مطلبی است که در این پست به آن خواهیم پرداخت و به شما پیشنهاد می کنیم که حتماً این مطلب را مطالعه کنید، شاید جواب برخی از سؤال های خود را در آن بیابید.

    دانستن مزایا و معایب شیو کردن پوست صورت  - بلاران

    مزایای شیو کردن پوست صورت

    شیو کردن یا همان اصلاح کردن صورت بویژه با کمک تیغ، مزایای زیادی را برای پوست به همراه خواهد داشت، همین طور که معایبی را هم در بر دارد، که به آن ها خواهیم پرداخت.

    کمترین مزیت شیو کردن صورت این است که به راحتی از شر موها و پرزهای اضافه صورت و در کوتاه ترین زمان ممکن خلاص می شوید.

    شیو کردن صورت نیاز به مکان خاص، امکانات ویژه و یا ابزار حرفه ای ندارد و به سادگی و با حداقل امکانات می توانید این کار را انجام دهید.

    استفاده از تیغ برای اصلاح صورت ، نسبت به روش هایی مانند بند انداختن و یا وکس کردن، بسیار ساده تر و بدون هیچ درد و ناراحتی خواهد بود.

    شیو کردن پوست صورت با تیغ، نیاز به مکان و زمان خاصی ندارد و لازم نیست که برای انجام آن، به سالن های آرایشی مراجعه کنید و ساعت ها وقت خود را در این رابطه تلف کنید.

    این روش راهی بدون درد، مخصوصاً برای خانم هایی است که بر روی لب و یا در زیر چانه موهای ضخیم تری دارند که برای از بین بردن آن، با استفاده از بند انداختن و یا وکس و موم دچار درد خواهند شد.

    شیو و یا اصلاح صورت با تیغ، پوستی نرم، صاف و یکدست را در اختیار شما قرار می دهد، که به کمک آن آرایش شما بسیار جذاب تر به نظر خواهد آمد.

    شیو کردن پوست سبب می شود تا بطور موقت و بخصوص بلافاصله بعد از اصلاح، پوستی نرم و لطیف و یکدستی داشته باشید، بطوری که مواد و کرم پودرها و تمامی کرم های آرایشی به راحتی و بطور یکدست و یکنواخت بر روی پوست خواهند نشست.

    دانستن مزایا و معایب شیو کردن پوست صورت  - بلاران

    البته بهتر است تا این کار را یک ساعت پس از شیو صورت انجام دهید، تا پوست صورت تحریک نشده و دچار قرمزی و التهاب نشود.

    شیو صورت با از بین بردن موهای زائد، سبب نرم تر و ملایم تر شدن پوست خواهد شد، اما علاوه بر آن می تواند با حذف سلول های مرده از روی لایه های سطحی، پوست را لایه برداری کرده و بدین طریق مواد مغذی بیشتری جذب پوست شده و رنگ پوست هم روشن تر و شفاف تر شود.

    برخی از خانم ها با داشتن پوست های حساس، بلافاصله پس از بند انداختن و یا اصلاح به روش های دیگر، دچار جوش های ریز پوستی شده و در اصطلاح صورتشان بیرون می ریزد.

    روش شیو کردن صورت می تواند به این افراد بسیار کمک کرده و با حذف راحت و بی دردسر موهای زائد، دیگر شاهد چنین عوارض ناخوشایندی بر روی پوست صورت نخواهند بود.

    این روش یکی از ارزان ترین و کم هزینه ترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد و اصلاح صورت خواهد بود.

    دانستن مزایا و معایب شیو کردن پوست صورت  - بلاران

    معایب شیو کردن پوستِ صورت

    در روش های گوناگون شیو کردن مو، مخصوصاً روش تیغ زدن و استفاده از ژیلت، چون به جای کنده شدن مو از ریشه، بطور سطحی از روی پوست تراشیده می شوند، موها دوباره و بزودی نمایان خواهند شد.

    اگر چه که این مسئله به سرعت رشد موهای شما بستگی خواهد داشت، اما به هر حال ناچارید که لااقل هفته ای یک تا دو بار اقدام به شیو موهای صورت بکنید.

    مگر اینکه سرعت رشد موهای شما بسیار کند باشد، که در این صورت ماهی یکی، دو بار برای اصلاح صورت کافی خواهد بود.

    تیغ زدن سبب تحریک پوست و بوجود آمدن موهای زیر پوستی و در برخی موارد ایجاد عفونت در ریشه ی موها خواهد شد.

    بعلت اینکه شیو کردن با تیغ، اصطکاک و تماس بیش از حدی را بر روی پوست و بین پوست و تیغ ایجاد می کند، ممکن است خراشیدگی ها و زخم های بسیار ریزی بر روی پوست ایجاد شوند، که سبب احساس سوزش در پوست خواهد شد.

    شیو کردن صورت بر روی پوست هایی که در آن زخم، جوش و یا آکنه ای وجود دارد، باعث ایجاد التهابات بیشتر و گسترش جوش های صورت خواهد شد، که در این صورت بهتر است تا روش های دیگر را برای از بین بردن موهای اضافه صورت، امتحان کنید.

    اگر پوست حساسی دارید که با استفاده از تیغ و یا ژیلت، بسرعت دچار قرمزی، سوزش و یا التهاب می شود، بهتر است تا روش های دیگر شیو کردن پوست صورت را هم تست کنید.

    در این روش اگر چه که اصلاح صورت بسیار راحت تر و سریعتر از روش های دیگر خواهد بود، ولی نتیجه آن موقتی است و در زمان نسبتاً کوتاهی دوباره موها رشد خواهند کرد.

    پس اگر به دنبال راه حل های طولانی مدت و دائمی می گردید، بهتر است از روش لیزر درمانی کمک بگیرید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *