پوست

روش صحیح استفاده از تونر و مواد تشکیل دهنده آن را بدانیم

روش صحیح استفاده از تونر و مواد تشکیل دهنده آن را بدانیم - بلاران
  • دانستن روش صحیح استفاده از تونر برای اینکه بتوانیم از حداکثر اثرات مطلوب این محصول بهره ببریم، بسیار لازم و ضروریست.

    چرا که گاهی اوقات با استفاده نادرست و غیر اصولی از یک محصول و یا وسیله ی آرایشی و بهداشتی، نه تنها سود و بهره لازم را نمی بریم، بلکه نتیجه برعکس شده و اثرات نامطلوبی، ضمن هزینه ای که برای آن پرداخته ایم، نصیب مان خواهد شد.

    در ادامه این مطلب به برخی از مواد تشکیل دهنده تونرها هم خواهیم پرداخت، تا بدانید که این محلول از چه موادی تشکیل شده است.

    روش صحیح استفاده از تونر و مواد تشکیل دهنده آن را بدانیم - بلاران

    روش استفاده از تونر

    برای پاک کردن و زدودن آلودگی ها و ناخالصی ها از روی پوست صورت، بعد از اینکه صورت را با آب گرم و یک محلول شوینده مانند ژل و یا صابون شستید و کرم ها و مواد آرایشی را از روی صورت پاک کردید، کمی آب سرد بر روی پوست صورت بپاشید.

    سپس مقداری از تونر را بر روی یک پد آرایشی و یا یک گلوله ی پنبه ای بریزید و یا اسپری کنید تا پد شما مرطوب شود، ولی از خیس کردن زیاد پد اجتناب کنید.

    سپس پد را بر روی پوست صورت و گردن بکشید و تمامی نقاط پوست را به این محلول آغشته کنید تا تمام پوست صورت و گردن پاک و تمیز شود.

    اگر پد پنبه ای در دسترس ندارید می توانید از یک گلوله ی پنبه ای معمولی استفاده کرده و صورت را با آن پاک کنید، اما توجه کنید که با استفاده از پد پنبه ای، مقدار کمتری از تونر به خورد پنبه رفته و کمتر هدر خواهد رفت.

    با در نظر گرفتن این نکته که تونرها با زمینه آب تولید شده اند، پس خیلی سریع جذب پوست خواهند شد و خشک شدن کامل تونر قبل از استفاده از کرم های مراقبتی و روزانه باعث حفظ رطوبت پوست و محافظت از آن در برابر آلودگی ها خواهد شد.

    اگر تونر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کرده باشید، می توانید جهت پاکیزگی صورت، در طول روز از آن دو بار استفاده کنید.

    به خاطر داشته باشید، اگر پس از استفاده از تونر پوست دچار خارش و یا قرمزی شد و یا اینکه احساس کردید پوست بیش از اندازه خشک شده است، ابتدا دفعات استفاده از آن را کاهش دهید و در صورت تکرار عوارض، نوع تونر خود را عوض کنید.

    کسانی که از تونرهایی با فرمولاسیون قوی تری برای درمان جوش های صورت استفاده می کنند، می توانند هر دو روز یک بار از این محصول کمک بگیرند.

    معمولاً تونرها حالت آبکی دارند، اما مدل های ژل مانند و سرمی آن هم به بازار عرضه می شود.

    روش صحیح استفاده از تونر و مواد تشکیل دهنده آن را بدانیم - بلاران

    اغلب تونر ها حاوی عصاره ی گیاهان مفید برای پوست، انواع ویتامین، رطوبت رسان های پوستی مانند آلوئه ورا، هیالرونیک اسید و یا گلیسیرین هستند و به کمک همین مواد، به غیر از پاکسازی پوست، رطوبت و میزان PH پوست را هم تنظیم می کنند.

    اما بطور کلی در ساخت تونر هم از ترکیبات مفید و هم از ترکیبات مضر استفاده شده است که ترکیبات مفید آن شامل:

    گلیسیرین، آنتی اکسیدان ها، ترکیبات احیا کننده ی پوستی، ترکیبات ضد التهاب پوست، سرامیدها، اسیدهای هیالورونیک، پانتنول سی وایپ که نوعی ضد التهاب قوی پوستی است و بسیاری دیگر از مواد مفید برای پوست است.

    برای اینکه استفاده از تونر بیشترین و بهترین اثر را بر روی پوست داشته باشد، در ترکیبات آن از مواد طبیعی زیر هم استفاده می شود:

    آلوئه ورا: که برای از بین بردن قرمزی و التهابات در پوست های حساس، مفید خواهد بود.

    بابونه: از بین برنده خستگی پوست و تسکین دهنده پوست های حساس

    روغن چای سبز: مناسب برای پاکسازی پوست چرب و ضد باکتری

    ویتامین E: مناسب برای آبرسانی پوست خشک و تغذیه پوست

    گل رز: آبرسانی مناسب برای پوست های خشک و حساس

    عصاره ساقه گیاهان: اغلب دارای خاصیت آنتی اکسیدانی و مناسب برای جلوگیری از پیری زود رس پوست و… .

    روش صحیح استفاده از تونر و مواد تشکیل دهنده آن را بدانیم - بلاران

    اما این محصول متأسفانه در برخی موارد شامل ترکیبات مضر مانند، منتول، اتانول و برخی از ترکیبات تحریک کننده هم می باشد، که نه  تنها مواد مفیدی برای پوست نیستند، بلکه مضر هم می باشند.

    اگر چه که شرکت های تولید کننده لوازم آرایشی باید مواد کاملاً مفید و مناسب برای پوست را به مشتریان خود عرضه کنند، اما در واقع اینطور نیست و هستند شرکت هایی که تونرهایی بی کیفیت و نامرغوب را به بازار عرضه می نمایند.

    پس در این صورت با توجه به مواد بکار برده شده در آن، از تونرهایی که حاوی برخی از مواد محرک مانند اتانول، منتول و سایر ترکیبات مضر و تحریک کننده پوست می باشند، استفاده نکرده و هرگز آن ها را خریداری نکنید.

    حتی از تونرهایی با ترکیبات عطری هم اجتناب کنید، زیرا سبب واکنش های منفی و تأثیرات منفی بر روی پوست خواهد شد.

    برای استفاده از تونر و بهره بردن از آن، حتی از مصرف تونرهایی که حاوی مواد مغذی مناسب برای پوست نیستند، اگر چه که برای پوست مضر نخواهند بود، اما نمی توانند به خوبی از پوست محافظت کرده و آن را بخوبی تغذیه کنند، اجتناب کنید.

    در مورد ویژگی ها و مزایای تونر در پست بعد با ما همراه باشید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *