پوست

معرفی ماسک های خاک رس برای انواع پوست های چرب و خشک و حساس

معرفی ماسک های خاک رس برای انواع پوست های چرب و خشک و حساس - بلاران
  • امروزه ماسک های خاک رس با انواع متنوعی در بازار یافت شده و کافیست که متناسب با نوع پوست خود و مشکلی که دارید، یکی از آن ها را خریداری کنید.

    این ماسک ها را می توانید از داروخانه ها و یا فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی و از مارک ها و برندهای به نام و معتبر تهیه کرده و بر اساس دستورالعملی که روی هر ماسک نوشته شده از آن استفاده نمایید.

    اما اینکه چه ماسکی برای چه نوع پوستی خوب است و یا اینکه چگونه با خاک رس، ماسک مناسبی را با توجه به نوع پوست خود تهیه کنیم، موضوعی است که در این مطلب به ان خواهیم پرداخت، پس همچنان همراه مان باشید.

    استفاده از ماسک های خاک رس متناسب با نوع پوست

    با اینکه خاک رس، درمانی اساسی برای پوست های چرب است و به راحتی روغن اضافه پوست را به خود جذب می کند، اما ترکیب کردن این خاک با مواد طبیعی دیگر و استفاده درست از آن، می تواند برای پوست های خشک و حساس هم مناسب باشد و به نرمی و لطافت پوست کمک کند.

    معرفی ماسک های خاک رس برای انواع پوست های چرب و خشک و حساس - بلاران

    ماسک خاک رس برای درمان خشکی پوست!

    حتماً تعجب می کنید که چگونه ماسک خاک رس را که عموماً برای درمان پوست های چرب بکار می رود، در درمان پوست خشک استفاده کرده ایم؟!

    اما با تهیه این ماسک مناسب پوست های خشک و آبرسانی بهتر پوست، شما هم به صحت این نکته واقف خواهید شد.

    مواد لازم:

    خاک رس                    یک تا دو قاشق غذاخوری

    عسل                         یک قاشق غذاخوری

    آب خیار                       یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه:

    ابتدا خاک رس را با عسل مخلوط کنید و بعد به آن آب خیار را بیفزایید تا خمیری نرم، روان و یکدست حاصل شود، اگر خمیر سفت است، بهتر است که برای نرم شدن به آن کمی شیر اضافه کنید، که در رفع خشکی پوست بسیار مؤثر است.

    حتی می توانید به جای موادی که گفته شد، از یک روغن طبیعی مثل روغن زیتون و یا روغن گل سرخ برای تهیه این ماسک استفاده کرده و اگر لازم بود کمی هم گلاب به آن اضافه کنید

    این ماسک را به کمک سرانگشتان تمیز و یا یک تکه پنبه تمیز و استریل بر روی همه صورت و یا حتی گردن مالیده و مدت 8 تا 12 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شده و اثر خود را داشته باشد.

    با کمک آب ولرم، پوست صورت را بخوبی و به آرامی بشویید و حتماً بعد از استفاده از این نمونه از ماسک های خاک رس صورت را با نرم کننده ای مناسب و قوی چرب و یا با روغن های طبیعی مانند روغن جوجوبا، روغن زیتون و سایر روغن های طبیعی، چرب کنید.

    بهتر است برای پوست های خشک از خاک رس قرمز و یا سبز کمک بگیرید و لطفاً در استفاده از این ماسک زیاده روی نکنید و آن را متناسب با پوست خود، هفته در میان و یا ماهی یکبار استفاده کنید.

    اگر به مدت زمان طولانی و یا در دفعات متعدد و پشت سر هم از ماسک های حاوی خاک رس استفاده کنید، ممکن است که پوست دچار عوارض جانبی مانند قرمزی ، خارش، التهاب و یا خشکی بیشتری شود، پس در مصرف نوع ماسک و دفعات آن دقت داشته باشید.

    اگر پس از استفاده از هر ماسکی، حس کردید که پوست دچار خارش، سوزش و یا حتی درد شده است، بلافاصله پوست خود را بخوبی شسته و از گذشت باقی مدت زمان گفته شده صرف نظر کنید؛ چون این نوع ماسک مناسب پوست شما نیست.

    معرفی ماسک های خاک رس برای انواع پوست های چرب و خشک و حساس - بلاران

    ماسک خاک رس برای پوست های حساس

    مواد لازم:

    خاک رس                      یک تا دو قاشق غذاخوری

    روغن بادام                    یک تا دو قاشق مرباخوری

    طرز تهیه:

    خاک رس و روغن بادام را با هم به نسبت تقریباً مساوی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود، حالا با کمک یک تکه پنبه تمیز و یا نوک انگشتان تمیز خود، ماسک را بر روی تمامی پوست پخش کنید و بگذارید حدود 8 تا 15 دقیقه بر روی پوست بماند تا خشک شود.

    بعد از این مدت صورت را با آب ولرم بشویید و در آخر هم از یک مرطوب کننده خوب و مناسب پوست های حساس، به جهت نرمی و لطافت پوست کمک بگیرید.

    معرفی ماسک های خاک رس برای انواع پوست های چرب و خشک و حساس - بلاران

    ماسک خاک رس برای پوست های چرب

    خاک رس سبز               یک تا 2 قاشق غذاخوری

    گلاب                            یک قاشق غذاخوری

    آب                               یک قاشق غذاخوری

    طرز تهیه:

    ابتدا خاک رس را در ظرف مناسبی بریزید و بعد گلاب و بعد هم آب را با آن مخلوط کنید تا خمیر لطیف و ملایمی از آن بدست آید و به مدت 10 تا 15 دقیقه این ماسک را بر روی پوست قرار دهید و پس از طی این زمان صورت را با آب سرد بشویید.

    اگر پوست صورت خیلی چرب است می توانید دو بار در هفته از این ماسک استفاده کنید، والا به نظر می رسد، مصرف یک بار در هفته این ماسک کافی خواهد بود.

    این نمونه از ماسک های خاک رس می توانند با پاکسازی پوست و با از بین بردن چربی اضافه روی پوست، ظاهر چرب و بیش از حد براق پوست را از بین برده و پوست را متعادل سازند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *