پوست

درخشان کردن و شفافیت پوست با ماسک های لایه بردار طبیعی

درخشان کردن و شفافیت پوست با ماسک های لایه بردار طبیعی - بلاران
  • درخشندگی و شفافیت پوست سبب می شود تا زیبایی پوست و حتی میکاپی که بر روی آن انجام می دهید، بیشتر به نظر بیاید و چهره ی جذاب تری داشته باشید.

    اما گاهی اوقات به دلایل مختلفی این روشنی و شفافیت پوست از بین می رود و پوست تیره و کدر به نظر می رسد، برخی اوقات این کدری بصورت لکه هایی بر روی پوست ظاهر می شود و در بعضی موارد هم پوست بطور یکدست دچار این تیرگی می شود.

    به هر حال باید فکری برای ایجاد روشنی و درخشندگی پوست کرد و چه بهتر است که از مواد ارگانیک و طبیعی برای این منظور استفاده کنید.

    در این پست به برخی از این مواد طبیعی مناسب روشن کردن پوست، جهت تهیه ماسک های لایه بردار اشاره ای خواهیم داشت.

    درخشان کردن و شفافیت پوست با ماسک های لایه بردار طبیعی - بلاران

    تهیه ماسک هایی برای شفافیت پوست

    تهیه ماسک های لایه بردار جهت سفید و شفاف کردن پوست بسیار مفید و تأثیرگذار است، که البته آن ها را با استفاده از مواد گوناگون و به روش های مختلفی می توانید درست کنید.

    ماسک ماست و بلغور جو دوسر

    برای تهیه این ماسک، مقدار مناسبی از ماست شیرین ( که نباید از ماست های پرچرب و همزده باشد) را با کمی از بلغور جو دوسر مخلوط کنید، اگر آن را برای استفاده پوست صورت بکار می برید، مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر جو و یک تا دو قاشق غذاخوری از ماست کافیست.

    این ماسک باید به شکل خمیری نسبتاً ژله ای مانند در آید و نباید خیلی شل و یا سفت باشد، سپس آن را بر روی پوست صورت و یا بدن قرار دهید و بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.

    بخاطر داشته باشید که برای لایه برداری بهتر از پوست، قبل از شستن پوست و همین طور در هنگام شستن پوست با حرکات دورانی ماسک را بر روی صورت ماساژ دهید، تا بر روی پوست اثربخشی بهتری داشته باشد.

    می توانید در تهیه این ماسک که برای ایجاد شفافیت پوست مناسب است، به جای ماست از شیر هم استفاده کنید، بشرطی که شیر آن هم از نوع کم چرب باشد، می دانید که شیر و ماست دارای اسیدهای آلفاهیدروکسی هستند که می تواند لایه برداری از پوست را بخوبی انجام دهد.

    درخشان کردن و شفافیت پوست با ماسک های لایه بردار طبیعی - بلاران

    ماسک زردچوبه و جو دوسر

    برای تهیه این ماسک باید دو قاشق مرباخوری از بلغور و یا پودر جو دوسر را با یک قاشق مرباخوری از زردچوبه و چند قطره آبلیموی تازه مخلوط کنید، تا حدی که خمیری صاف، نرم و یکدست حاصل شود که نباید خمیر شل باشد.

    کافیست تا یک لایه خمیر را روی پوست بگذارید و صبر کنید تا  تقریباً خشک شود، سپس در موقع شستن با حرکات دورانی پوست را ماساژ دهید تا سلول های مرده پوست از بین رفته و پوستی شاداب تر و روشن تر جای آن را بگیرد.

    این ماسک مخصوصاً برای کسانی که پوست چربی دارند، مفید است و لایه بردار خوبی برای اینگونه پوست ها خواهد بود، ضمن اینکه استفاده از این ماسک درخشندگی و شفافیت پوست را هم به دنبال خواهد داشت.

    ماسک عسل و بلغور جوی دوسر

    یک قاشق مرباخوری از عسل طبیعی را با یک قاشق چایخوری از آبلیمو، با یک قاشق مرباخوری از پودر جوی دوسر بخوبی مخلوط کنید، اگر پوست خشکی دارید می توانید به جای آبلیمو از آب خیار رنده شده کمک بگیرید و خمیری یکدست از این مواد بدست آورید و سپس این ماسک را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار دهید.

    پس از طی این مدت و در حین شستن صورت، ماسک را با حرکات دورانی بر روی پوست ماساژ دهید تا لایه بالایی و سلول های مرده پوست از بین رفته و لایه زیرین که روشن تر است به سطح پوست بیاید.

    عسل یک نرم کننده عالی و طبیعی و آبلیمو هم یک روشن کننده پوست است و جوی دوسر هم به عنوان یک لایه بردار قوی عمل خواهد کرد و خواهید دید که ترکیبی از این مواد ارگانیک و طبیعی می تواند بر روی پوست فوق العاده عمل کند.

    درخشان کردن و شفافیت پوست با ماسک های لایه بردار طبیعی - بلاران

    ماسک گلاب و آبلیمو

    برای اینکه از خواص گلاب حداکثر استفاده را ببرید می توانید دو قاشق غذاخوری از آرد نخودچی را با دو قاشق غذاخوری گلاب و دو قاشق غذاخوری شیر و چند قطره آبلیموی تازه مخلوط کرده و سپس آن را به تمامی نقاط بدن و یا صورت که پوستی تیره دارند، بمالید.

    پس از گذشت 20 دقیقه می توانید این ماسک را که سبب روشنی و شفافیت پوست صورت و یا بدن خواهد شد، از روی پوست پاک کرده و بشویید.

    خواص گلاب بخصوص برای پوست، بر هیچکس پوشیده نیست، با کمک گلاب می توانید ماسک های متفاوتی برای روشن شدن پوست و برطرف کردن سیاهی دور چشم و دیگر نقاط بدن تهیه کنید که بسیار مفید هم خواهند بود.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *