پوست

ماسک هایی از ماست که پوست را شفاف و روشن می کنند

ماسک هایی از ماست که پوست را شفاف و روشن می کنند - بلاران
  • ماسک هایی از ماست وجود دارند که برای سفیدی و شفاف شدن پوست بسیار مؤثر و مفید عمل می کنند و کافیست که حوصله به خرج داده و آن ها را تهیه کرده و طبق دستور آن را بر روی پوست قرار دهید.

    البته اگر بتوانید که همه مواد افزودنی به ماست را از مواد ارگانیک و طبیعی و حتی الامکان خودتان تهیه کنید، بسیار بهتر و اثرگذارتر خواهد بود.

    پس در این مطلب هم با ما باشید، بلارانی های عزیز

    ماسک هایی از ماست که پوست را شفاف و روشن می کنند - بلاران

    معرفی ماسک هایی از ماست

    استفاده از ماست با اصطلاح شیرین، در ساخت ماسک های مختلف، می تواند مواد مغذی و ویتامین های زیادی را چه از طریق خوردن این محصول و چه از طریق مالیدن آن، به پوست برساند.

    ماست جزو مواد لبنی پر خاصیت و پر مصرف است، علاوه بر اثرات خوبی که بر روی پوست دارد می تواند به عنوان یک روشن کننده و سفید کننده ی پوست عمل کند.

    ماسک ماست

    ماست شیرین ساده را به کمک پنبه ای تمیز و پاکیزه بر روی پوست بخصوص صورت و گردن قرار دهید و پوست را با لایه ای از آن بپوشانید، اجازه دهید تا 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و اثرات خود را بگذارد.

    سپس صورت را با آب ولرم شست و شو داده و روزی یکبار و به مدت چند هفته پی در پی از این تقویت کننده و سفید کننده طبیعی استفاده کنید، تا اثرات شگرف آن را بر روی پوست نظاره گر باشید.

    ماسک هایی از ماست که پوست را شفاف و روشن می کنند - بلاران

    ماسک ماست و عسل

    وقتی دو ماده پر خاصیت و معجزه آسا را با هم ترکیب کنید، قطعاً اتفاقات بسیار خوبی برای پوست رخ خواهد داد و با ماسک هایی که از ماست درست می کنید این اثر بیشتر خواهد شد.

    پس یک قاشق غذا خوری از ماست تازه را با یک قاشق مربا خوری عسل طبیعی مخلوط کرده و این ترکیب را بر روی پوست صورت و گردن بزنید.

    بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست باقی مانده و سپس ماسک را به کمک آب ولرم از روی صورت پاک کنید، اگر بصورت روزانه از این ماسک استفاده کنید، می توانید بزودی شاهد تغییر رنگ پوست تان باشید.

    ماسک ماست و جو دوسر

    ماسک پر خاصیت و مفید دیگری که برای روشن کردن پوست بکار می رود، ماسک جودوسر و ماست است، که باید یک قاشق غذا خوری از ماست را به همراه چند قطره آبلیموی تازه و مقدار کمی جو دوسر مخلوط کنید تا مواد قوام یافته و خمیر نسبتاً سفتی حاصل شود.

    بعد آن را به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست نگه دارید و وقتی مواد تقریباً خشک شدند، صورت را با اب ولرم به آرامی بشویید، استفاده ی ماسک هایی با مخلوط ماست و بهره بردن از این ترکیب، علاوه بر روشن کردن پوست به مرطوب شدن و انعطاف پذیری آن هم کمک خواهد کرد.

    ماسک هایی از ماست که پوست را شفاف و روشن می کنند - بلاران

    ماسک ماست و پوست پرتغال

    ابتدا باید مقداری از پوست پرتغال را که قبلاً خشک کرده اید آسیاب کنید و یا اینکه اگر پودر پوست پرتغال در اختیار دارید از آن استفاده کنید و یک قاشق غذا خوری ماست را با یک قاشق مربا خوری از پودر پوست پرتغال به خوبی مخلوط نمایید.

    وقتی که خمیر صاف و یکدستی بدست آمد، خمیر را بصورت یکنواخت بر روی تمامی پوست صورت و یا بدن بمالید و مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا اثرات خود را بر روی پوست بگذارد.

    حالا می توانید پوست را با آب ولرم آبکشی نمایید و اگر احساس خشکی بر روی پوست دارید، از مقداری کرم مرطوب کننده استفاده کنید، این خمیر را باید در هفته یک یا حداکثر دو بار استفاده کنید که باعث خشکی پوست نشود.

    این ماسکی که از ماست و پودر پوست پرتغال درست می کنید، برای درمان لکه های صورت و همچنین سفیدی پوست بسیار کارساز و مؤثر است.

    می دانید که ماست علاوه بر اسید لاکتیک که به روشن شدن و سفید شدن پوست کمک می کند، مواد مغذی و ویتامین های فراوانی دارد، همین طور استفاده ی ماسک هایی از ماست به سلامت و شادابی پوست منجر خواهد شد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *