پوست

تهیه انواع ماسک با خاک رس و تأثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت

تهیه انواع ماسک با خاک رس و تأثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت - بلاران
  • تهیه ماسک با خاک رس همراه با مواد طبیعی دیگر می توانند بر روی پوست صورت تأثیرات بسیار خوبی را بر جای بگذارند.

    برخی از خانم ها سال هاست که به دنبال راه حل هایی هستند تا بتوانند به کمک آن مشکلات پوستی بوجود آمده بر روی پوست صورت خود را بر طرف کنند و چه راه های درمانی عجیب و غریبی را که در این رابطه طی نکرده اند.!

    غافل از اینکه بعضی از آن ها را مانند از بین بردن جوش های سر سیاه، جوش های زیر پوستی، جوش های سر سفید،از بین بردن منافذ باز پوستی، جوانسازی پوست، لایه برداری از پوست و روشن و شفاف کردن رنگ پوست و… را به سادگی و به مرور با ماسک هایی که بوسیله خاک رس تهیه می شود، می توان از بین برد.

    اگر در این مطلب با ما همراه باشید، چگونگی تهیه ماسک هایی با این خاک شگفت انگیز را بیان خواهیم کرد.

    تهیه ماسک با خاک رس و فواید آن

    در این قسمت شما را با تهیه چند ماسک آشنا خواهیم کرد، که برای درمان و از بین بردن انواع جوش های پوستی که مخصوصاً اکثر بانوان جوان به آن مبتلا هستند، بسیار مفید و مؤثر خواهد بود.

    ماسک برای درمان جوش های زیر پوستی

    تهیه انواع ماسک با خاک رس و تأثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت - بلاران

    ماسک خاک رس با گلاب

    مواد لازم:

    خاک رس قهوه ای           2 قاشق غذاخوری

    گلاب                             یک تا 2 قاشق مربا خوری

    آبلیمو                            3 تا 4 قاشق چایخوری

    طرز تهیه ماسک:

    ابتدا خاک رس را در ظرف مناسبی بریزید، دوباره یاد آوری می کنیم که هیچگاه نباید خاک رس را درون ظرف فلزی بریزید و یا آن را با قاشق فلزی هم بزنید، چون فعل و انفعالات شیمیایی که در آن بوجود می آید برای پوست مضر خواهد بود.

    بعد از اینکه خاک رس آرایشی را درون ظرف مناسبی ریختید، به آن گلاب و سپس آبلیمو را اضافه کنید و این مواد را بخوبی مخلوط کنید تا خمیری صاف، نرم و یکدست حاصل شود.

    می توانید همه صورت را با این ماسک بپوشانید و یا  قسمت هایی را که بیشتر دارای جوش های زیر پوست هستند، کمی مرطوب کرده و خمیر را روی آن نواحی بمالید و بگذارید تا ماسک بر روی پوست کاملاً خشک شود.

    به محض خشک شدن ماسک که می تواند زمانی حدود 10 تا 15 دقیقه باشد، صورت را با آب ولرم بخوبی بشویید و بعد هم از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

    همواره بخاطر داشته باشید که باقی ماندن زیادی ماسک با خاک رس بر روی پوست، سبب ایجاد خشکی در پوست خواهد شد، تلاش کنید که ماسک را در حد و اندازه و به مدت زمان مناسب بر روی پوست نگه دارید.

    خاک رس قهوه ای سبب تحریک گردش خون و جذب آلودگی ها و چربی های اضافه پوست شده و به مرور شما را از شر جوش های زیر پوستی خلاص خواهد کرد.

    تهیه انواع ماسک با خاک رس و تأثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت - بلاران

    ماسک برای درمان جوش های سر سفید

    مواد لازم:

    خاک رس                      یک تا دو قاشق غذاخوری

    برگ نعنای خشک          یک قاشق غذاخوری

    آب                                یک تا دو قاشق غذاخوری

    برای اثر بخشی بیشتر در هنگام استفاده از این ماسک، بهتر است از نعنای خشک تازه استفاده کنید و یا اینکه خودتان مقداری برگ نعنا را خشک کنید تا اطمینان بیشتری به خالص بودن و تمیز بودن آن داشته باشید.

    ابتدا خاک رس و سپس پودر برگ نعنا را درون ظرف مناسبی ریخته و بخوبی مخلوط کنید و به آن آب اضافه کنید، به اندازه ای که خمیری صاف و نرم بدست آید.

    بیشتر جوش های سر سفید بر روی بینی قرار دارند، اما ممکن است در بقیه پوست هم این جوش ها را مشاهده کنید، پس اگر تعداد جوش ها کم است، می توانید ماسک را صرفاً بر روی جوش های صورت قرار دهید.

    اگر هم لازم است، با کمک قلم مو و یا نوک انگشتان ماسک را بر روی تمامی نقاط صورت پخش کنید و صبر کنید، پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه، وقتی ماسک با خاک رس کاملاً بر روی پوست خشک شد، صورت را با آب ولرم شسته و بر روی پوست از کرم مرطوب کننده مناسبی استفاده کنید.

    این ماسک با اثرات فوق العاده ای که بر روی پوست دارد، جوش های سر سفید روی پوست را به مرور از بین می برد.

    تهیه انواع ماسک با خاک رس و تأثیرات شگرف آن بر روی پوست صورت - بلاران

    ماسک برای درمان جوش های سر سیاه

    مواد لازم:

    خاک رس قهوه ای              یک تا دو قاشق غذاخوری

    سرکه سیب طبیعی           یک قاشق غذاخوری

    خاک رس را در ظرفی ریخته و به آن سرکه سیب را اضافه کنید تا خمیری یکدست و نرم حاصل شود، مصرف سرکه به اندازه ایست که از خاک رس خمیر ملایمی بدست آید.

    اگر بیشتر صورت شما را جوش های سر سیاه در برگرفته باشد، بهتر است تا این ماسک را بر روی تمامی قسمت های پوست بزنید، در غیر این صورت، تمامی نقاطی را که جوش سر سیاه دارد را کمی مرطوب کنید و بعد با نوک انگشتان، که از قبل باید کاملاً تمیز و ضد عفونی شده باشند، لایه نازکی از خمیر را روی جوش ها قرار دهید.

    حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ماسک خشک شود و بعد با آب ولرم صورت را کاملاً بشویید و بلافاصله از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

    ماسک با خاک رس قهوه ای یا بنتونت که سرشار از مواد طبیعی معدنی است چربی های اضافه، جوش های سر سیاه و کلاً ناخالصی ها را از درون پوست بیرون کشیده و پوست شما را بخوبی تغذیه می کند.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *