پوست

معرفی راه هایی برای درمان خشکی پوست دست

معرفی راه هایی برای درمان خشکی پوست دست - بلاران
  • درمان خشکی پوست دست و یا ترک های ایجاد شده در آن، بسته به شدت و ضعفی که دارد، روش های مختلفی را می طلبد که باید آن ها را بشناسید و به آن ها عمل کنید.

    خشکی پوست دست اتفاقی طبیعی است که بیشتر افراد هر از چند گاهی به آن مبتلا شده و اغلب اشخاص آن را تجربه می کنند، اما این عارضه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد.

    البته ما در پی بررسی دلایل آن نیستیم، بلکه می خواهیم برای درمان و رفع آن راه هایی را به شما معرفی کنیم که در دسترس است و انجام آن به راحتی امکانپذیر است.

    اگر در این پست هم با ما باشید، راه هایی را به شما عزیزان که همراه همیشگی ما در سایت پُر بیننده ی بلاران هستید، پیشنهاد خواهیم داد.

    درمان خشکی پوست دست با کمک این روش ها

    خیلی از این روش ها را می توان بسادگی اجرایی کرد و از شدت خشکی پوست کاست.

    هنگام کار از دستکش استفاده کنید

    اگر مجبورید که برای انجام کارهای خود از انواع شوینده ها استفاده کنید و یا اینکه مرتب با آب سروکار دارید، حتماً از دستکش استفاده کنید.

    دستکش مانند نوعی محافظ عمل کرده و دستان شما را از خشکی بیش از حد نجات خواهد داد و باعث می شوند که چربی طبیعی پوست با شستن و یا قرار گرفتن در برابر شوینده های مختلف از بین نرود.

    اگر حس می کنید که ممکن است دست تان به دستکش پلاستیکی حساس باشد به شما پیشنهاد می کنیم که در هنگام کار ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس بر روی آن از یک دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

    معرفی راه هایی برای درمان خشکی پوست دست - بلاران

    از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.

    یکی از راه حل های بسیار مؤثر در از بین بردن خشکی دست ها، استفاده از انواع مرطوب کننده های مخصوص پوست دست است که می توانند رطوبت طبیعی را به پوست بازگردانند.

    اما در این مورد بهتر است که پس از هر بار شستن دست ها، بلافاصله به پوست کرم بزنید تا در این زمینه تأثیر بیشتری داشته باشند.

    استفاده از کرم های مرطوب کننده در طول شب، برای درمان خشکی پوست دست که دست ها کمتر شسته می شوند، مؤثرتر خواهد بود.

    در هنگام شب پوست تماس کمتری با مواد شوینده و آب دارد و استفاده از کرم مرطوب کننده سبب می شود تا رطوبت بیشتری جذب پوست شده و دست ها نرم تر و ملایم تر شوند.

    معرفی راه هایی برای درمان خشکی پوست دست - بلاران

    از آلوئه ورا کمک بگیرید

    می دانید که آلوئه ورا برای درمان های طبیعی و بخصوص پوست، یکی از معجزات طبیعت بشمار می رود و به سبب مواد مؤثری که در خود ذخیره دارد، تقریباً یک پای ثابت ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی محسوب می شود.

    خاصیت آنتی بیوتیکی، ضد التهابی، مرطوب کنندگی و همین طور ترمیم کنندگی پوست، باعث می شود تا از آلوئه ورا به عنوان یک محصول ارگانیک طبیعی بسیار مؤثر و بی خطر نام برده شود.

    برای این مورد هم می توانید از آلوئه ورای طبیعی استفاده کرده و ژل آن را، بدون اینکه در تعداد دفعات کاربرد آن منعی وجود داشته باشد، استفاده کرده و از خواص بی نظیر آن استفاده کنید.

    اگر دسترسی به آلوئه ورای تازه برایتان ممکن نبود، می توانید از ژل آلورئه ورا که در فروشگاه های لوازم آرایشی و یا داروخانه ها موجود است، کمک بگیرید.

    معرفی راه هایی برای درمان خشکی پوست دست - بلاران

    از دستگاه بخور استفاده کنید

    دستگاه بخور، بخصوص برای مناطقی که آب و هوای خشکی دارند به شما کمک خواهد کرد که به راحتی فضای مرطوبی را در خانه ایجاد کنید.

    این رطوبت به پوست شما هم کمک خواهد کرد تا برای درمان خشکی پوست دست کاری انجام داده و از خشکی بیش از حد پوست نجات یابید و این دستگاه می تواند تا حد مؤثری از پوست شما محافظت کرده وخشکی پوست را کاهش دهد.

    اگر این دستگاه را در نزدیکی تختخواب خود گذاشته و بخصوص در هنگام شب آن را روشن نگه دارید، به رطوبت رسانی پوست شما بسیار کمک کرده و بعد از مدتی اثرات آن را بر روی پوست به عینه شاهد خواهید بود.

    پوست شاداب - بلاران

    از روغن های طبیعی کمک بگیرید

    استفاده از روغن های طبیعی و ارگانیک که به سلامت آن ها اطمینان دارید، کمک بزرگی برای درمان پوست خشک دستان شما خواهند بود.

    روغن هایی مانند روغن نارگیل، بادام، زیتون، جوجوبا، کرچک و… و حتی استفاده از گلیسیرین هم به خشکی پوست کمک خواهد کرد، بخصوص اگر آن ها را بعد از استحمام که پوست لایه برداری شده و هنوز کمی مرطوب است، بر روی پوست بزنید، کمک بیشتری برای نرمی و رطوبت پوست خواهند بود.

    از انواع مواد غذایی استفاده کنید

    برای برآورده شدن این منظور و کم کردن خشکی پوست دست، از رژیم غذایی صحیح بهره مند شوید و استفاده از گروه های متفاوت و متنوع غذایی را فراموش نکنید.

    مصرف ویتامین E، ویتامین A، انواع ویتامین های گروه B، پروتئین ها، کلسیم ها و تمام مواد مغذی دیگر، هر یک می توانند نقش بسیار مهمی در سلامت پوست و مو و درمان خشکی پوست دست ما بازی کنند.

    برای اینکه پوست، مو و ناخن های خوب و سالمی داشته باشیم و حتی به خشکی پوست دچار نشوییم، لازم است تا علاوه بر این مواد غذایی به اندازه کافی آب بنوشیم، چون خشکی و کم آبی عمومی بدن بر روی پوست هم بسیار تأثیرگذار است و می تواند سبب خشکی پوست دست هم بشود.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *