پوست

آیا خاک رس آرایشی مصارف دیگری هم دارند؟

آیا خاک رس آرایشی مصارف دیگری هم دارند؟ - بلاران
  • شاید تصور کنید که ماسک های تهیه شده از خاک رس آرایشی فقط مخصوص پوست صورت و عوارض پوستی است و مصرف آن صرفاً به همین موارد خلاصه می شود.

    اما در این پست به شما خواهیم گفت که این خاک های رس شگفت انگیز و پرخاصیت، فواید دیگری هم بر روی پوست صورت و دیگر نقاط بدن خواهند داشت.

    با تهیه ماسک هایی که از انواع خاک رس با ترکیب مواد طبیعی دیگر تهیه می شوند، خواهید توانست از مزایای دیگر این خاک استفاده کرده و به طلایی بودن آن بیشتر پی ببرید.!

    خاک رس آرایشی و مصارف دیگر آن

    با کمک خاک رس و مواد مختلف دیگر می توانید ماسک هایی را تهیه کنید که به شما در از بین بردن مشکلات دیگری که بر روی پوست بقیه نقاط بدن هم وجود دارند و یا برای مصارف دیگری غیر از آنچه که تا به حال گفته شده است، کمک کنند.

    از بین بردن تیرگی زیر بغل

    مواد لازم:

    خاک رس قهوه ای               یک تا دو قاشق چایخوری

    آب لیموی تازه                     یک قاشق چایخوری

    طرز تهیه:

    ابتدا خاک رس را در ظرف مناسبی که نباید فلزی باشد، بریزید و سپس به آن مقداری آبلیمو که بهتر است آبلیموی تازه و طبیعی باشد، اضافه کنید، در حدی که خمیری کاملاً نرم و صاف حاصل شود، اگر خمیر بدست آمده سفت بود، می توانید از مقداری آب برای نرم کردن آن استفاده کنید.

    حالا می توانید خمیر را بر روی پوست زیر بغل و نقاط دیگری از پوست مانند آرنج و یا زانو، که تیره تر هستند قرار دهید و پس از گذشت 10 تا 15 دقیقه آن را با دقت بشویید.

    برای اینکه از این ماسک نتیجه مطلوبی بدست آورید، بهتر است بطور منظم، یک تا دو بار در هفته آن را تکرار کنید و برای رفع خشکی پوست بعد از هر بار استفاده، از یک روغن طبیعی و یا کرم مرطوب کننده کمک بگیرید.

    خاک رس آرایشی با از بین بردن سلول های مرده پوست و جذب آلودگی ها و ناخالصی ها از روی پوست با کمک آبلیمو، به مرور در رفع تیرگی پوست زیر بغل به شما کمک خواهد کرد.

    آیا خاک رس آرایشی مصارف دیگری هم دارند؟ - بلاران

    پر شدن صورت و سفت شدن پوست

    مواد لازم:

    خاک رس                  یک تا دو قاشق غذاخوری

    گلاب طبیعی               یک تا دو قاشق چایخوری

    خاک رس را با کمی گلاب ناب و خالص، مخلوط کنید به صورتی که ترکیبی نرم و لطیف از آن بدست آید، می توانید برای اثر بخشی بیشتر به این ماسک یک قاشق غذاخوری نشاسته هم اضافه کنید و سپس آن را به آرامی بر روی پوست صورت و در جهت رو به بالا پخش کرده و ماساژدهید.

    بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه، زمانی که ماسک بر روی صورت خشک شد، صورت را با آب سرد بشویید و بر روی آن از یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی و یا کرم مرطوب کننده مناسب نوع پوست خود، استفاده کنید.

    این ترکیب باعث تقویت عضلات صورت شده و از افتادگی پوست جلوگیری می نماید، همین طور سبب می شود تا بعد از گذشت مدتی، صورت پرتر و زیباتر به نظر برسد.

    آیا خاک رس آرایشی مصارف دیگری هم دارند؟ - بلاران

    چاق شدن صورت

    خاک رس بنتونیت          یک تا 2 قاشق غذاخوری

    چای سبز دم کرده          یک قاشق غذاخوری

    ژل آلوئه ورا               یک قاشق مرباخوری

    طرز تهیه:

    ابتدا مقدار لازم از خاک رس آرایشی و ژل آلوئه ورا را با هم مخلوط کرده و به آن چای سبز دم کرده را بیفزایید و آن ها را با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکدست حاصل شود.

    خمیر بدست آمده را به کمک برس و یا انگشتان خود به آرامی بر روی همه نقاط پوست به مدت 2 تا 3 دقیقه ماساژ دهید و سپس بگذارید تا ماسک خشک شود.

    این ماسک را بر روی صورت به مدت 15 تا 20 دقیقه نگه داشته و وقتی که کاملاً خشک شد، صورت را با آب ولرم بشویید.

    با وجود آنتی اکسیدان و موادی که در این ماسک موجود است، علاوه بر خاصیت ضد التهابی و تسکین دهندگی که در آن وجود دارد، می تواند به چاقی پوست و جوانسازی آن هم کمک کند.

    آیا خاک رس آرایشی مصارف دیگری هم دارند؟ - بلاران

    ماسک مناسب عرق سوز شدن صورت و گردن

    در این مورد کافیست تا مقداری از خاک رس بنتونیت را بطور مستقیم بر روی قسمت های عرق سوز شده بزنید و حدود دو ساعت آن را بر روی پوست نگه دارید و سپس خاک رس را به کمک آب شست و شو دهید.

    این ماده طبیعی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از التهابات پوستی می کاهد و سبب دفع سموم و مواد زاید از پوست خواهد شد، خاک رس آرایشی در خیلی از نقاط دنیا بعنوان یک داروی طبیعی بخصوص برای عرق سوز شدن پوست استفاده می شود.

    امیدواریم که تمامی اطلاعات داده شده در زمینه خاک رس و ماسک های ساخته شده از آن، برای شما عزیزان کاربردی و سودمند باشد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *