پوست

روش های مراقبت از پوست و اشتباهاتی که آن را تکرار می کنیم

روش های مراقبت از پوست و اشتباهاتی که آن را تکرار می کنیم - بلاران
  • آموختن روش های مراقبت از پوست و بکار بردن شیوه های درست آن، سبب داشتن پوستی سالم و شاداب خواهد شد.

    اما گاهی اوقات با اشتباهاتی که ندانسته در این زمینه مرتکب می شویم و به خیال خود از پوست مان مراقبت می کنیم،! نه تنها برای سلامتی و باطراوت ماندن آن کاری انجام نمی دهیم که اتفاقاً برعکس، قدم های نادرستی را در این زمینه برمی داریم.

    برای اینکه با این روش های غلط، که اتفاقاً در برخی موارد مصطلح هم شده اند بیشتر آشنا شوید، در این پست به برخی از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

    اگر این شیوه ها را بشناسیم، قطعاً روش های نادرست را تکرار نخواهیم کرد و بدین طریق به سلامت پوست مان بیش از پیش کمک خواهیم رساند.

    نادرست ترین روش های مراقبت از پوست

    روش های زیادی برای مراقبت و نگهداری از پوست وجود دارد، که باید تمامی آن ها را بدانیم تا دچار اشتباهات ناخواسته نشویم.

    گاهی اوقات با انجام و تکرار شیوه های نادرست نگهداری از پوست، باعث بوجود آمدن صدمات جبران ناپذیر، مشکلات و بیماری های پوستی می شویم، که قطعاً باید آن ها را اصلاح کنیم.

    برخی از این رفتارهای غلط که بیشتر تکرار می شوند، شامل موارد زیر هستند:

    لایه برداری بیش از حد پوست

    می دانید که پاکسازی و لایه برداری به موقع از پوست می تواند باعث شادابی و شفافیت بیشتر پوست شود، چون در این صورت می توانید از شر سلول های مرده پوستی خلاص شده و پوستی نو و جوان را جایگزین کنید.

    ولی با اینکه این کار برای پوست بسیار مفید است و سبب تنفس بهتر پوست صورت خواهد شد، اما زیاده روی در آن و استفاده از اسکراب های مختلف پوستی، سبب ایجاد التهاب و آسیب های پوستی خواهد شد.

    برای یک لایه برداری صحیح، ابتدا باید نوع پوست خود را به خوبی بشناسید و سپس از لایه بردارهای متناسب با آن کمک بگیرید و ثانیاً باید با توجه به نوع پوست پاکسازی را به دفعات معین و حساب شده انجام دهید و از لایه برداری های مداوم خودداری کنید.

    چرا که انجام این عمل و روش های مراقبت از پوست   که در موقع خود برای پوست بسیار سودمند و مفید است، اگر بیش از حد و یا با مواد نامناسب انجام شود، منجر به آسیب های جدی پوستی و خراب شدن پوست خواهد شد.

    روش های مراقبت از پوست و اشتباهاتی که آن را تکرار می کنیم - بلاران

    پاک نکردن کامل پوست

    به همان اندازه که لایه برداری زیاد پوست سبب ایجاد آسیب های پوستی خواهد شد، پاک نکردن کامل پوست و اهمیت ندادن به پاکسازی و شست و شوی صحیح پوست هم باعث بروز مشکلات دیگری می شود.

    این نکته را هم باید بدانید که پاکسازی و شست و شوی صحیح پوست هم به معنی محکم و با شدت شستن آن نیست، بلکه اِعمال روش درست در انجام این کار است.

    پس بهتر است تا برای پاک کردن آلودگی ها، چربی ها و مواد آرایشی از یک پاک کننده روغنی و با خاصیت پاک کنندگی چربی استفاده کنید و در مرحله دوم از یک پاک کننده بر پایه آب استفاده کنید، تا باقی مانده آلودگی ها و مواد آرایشی را از روی پوست بخوبی پاک کند.

    روش های مراقبت از پوست و اشتباهاتی که آن را تکرار می کنیم - بلاران

    شست و شوی پوست با آب داغ

    از باورهای غلط که در بین بیشتر مردم رواج دارد، گرفتن دوش آب داغ و زدودن خستگی بدن است،! البته که گرفتن دوش آب گرم پس از یک روز خسته کننده واقعاً مفید است، اما نه دوش آب داغ!

    در روش های مراقبت از پوست استفاده از آب داغ برای استحمام، بویژه برای پوست های خشک، کار نادرستی محسوب شده و سبب کم آبی و خشکی پوست صورت و بدن خواهد شد و رطوبت پوست را از بین خواهد برد.

    در این موارد وقتی رطوبت پوست از بین برود، پوست با سوزش و خارش و قرمزی مواجه شده و در نهایت به پوسته و ترک های پوست منتهی خواهد شد، که بسیار آزار دهنده هم خواهد بود.

    پس سعی کنید همواره از آب ولرم نه آب داغ، برای دوش گرفتن استفاده کنید و از فواید آن که پاکیزگی و زدودن آلودگی های روزمره و دیگر موارد است هم، بخوبی بهره مند شوید.

    روش های مراقبت از پوست و اشتباهاتی که آن را تکرار می کنیم - بلاران

    نشستن صورت پس از عرق کردن

    برای مراقبت بیشتر از پوست و مخصوصاً پوست صورت، باید پس از ورزش و یا کارهای سنگین که دچار عرق زیاد می شوید، پوست صورت را بشویید تا از گرد و غبار و آلودگی ها پاک شده و منافذ پوست مسدود نشوند.

    برای اینکه این کار را به راحتی انجام دهید کافیست که در هنگام ورزش و تعریق زیاد، از دستمال های مرطوب کمک گرفته و به راحتی عرق و کثیفی ها را بوسیله آن پاک کنید.

    این روش، یک راه حل سریع و آنی است که می توانید از آن استفاده کنید.

    اما در صورتی که می توانید پس از تعریقِ زیاد، دوش گرفته و آلودگی ها را از تن بیرون کنید و یا حداقل صورت خود را بشویید، باید این کار را بلافاصله انجام دهید.

    زیرا با بکار گرفتن روش های مراقبت از پوست و انجام صحیح آن، همواره می توانید پوستی شاداب، زیبا و جوان داشته باشید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *