پوست

شناخت انواع لوسیون بدن و کارایی آن ها بر روی پوست

شناخت انواع لوسیون بدن و کارایی آن ها بر روی پوست - بلاران
  • انتخاب یکی از انواع لوسیون بدن در زمینه لطافت و نرمی پوست به شما کمک خواهد کرد، به شرطی که آن را مناسب با نوع پوست خود انتخاب کنید، چون انواع آن با یکدیگر تفاوت دارند و هر کدام مخصوص پوستی تهیه و ساخته شده است.

    برای اینکه شناخت بیشتری از لوسیون ها و انواع آن حاصل کنید، بهتر است این پست را تا پایان مطالعه کنید، تا بتوانید اطلاعات کامل تری را در این زمینه بدست آورید.

    شناخت انواع لوسیون بدن و کارایی آن ها بر روی پوست - بلاران

    معرفی انواع لوسیون بدن

    لوسیون های بدن انواع مختلفی دارند و متناسب با نوع پوست باید انتخاب شوند، پس نوع پوست ما در گزینش آن نقش مهمی را ایفا می کند و اثرات بعدی لوسیون هم با توجه به همین انتخاب، بر روی پوست ظاهر خواهد شد.

    لوسیون پوست های خشک

    کسانی که دارای پوستی خشک هستند باید لوسیونی را خریداری کنند که قدرت مرطوب گنندگی آن بالا باشد.

    اغلب این نوع از لوسیون ها، به دلیل داشتن چربی و روغن بیشتری که در ساخت آن ها بکار رفته است، دارای غلظت بالایی هستند و از ترکیبات مرطوب کنندگی قوی هم برخوردار می باشند.

    لوسیون های دارای روغن دانه آفتابگردان و روغن جوجوبا برای اینگونه پوست ها، گزینه کاملاً مناسبی هستند و باید از مصرف لوسیون هایی که حاوی الکل هستند هم بشدت اجتناب کنید، تا پوست دچار خشکی بیشتر نشود.

    لوسیون پوست های چرب

    شاید فکر کنید که پوست های چرب دیگر نیازی به مصرف لوسیون نخواهند داشت! اما برای اینگونه افراد هم لوسیون های ویژه ای تهیه و ساخته شده است.

    این افراد باید لوسیونی عاری از هر گونه روغن و چربی را انتخاب کنند که غلظت آن پایین بوده و سبک تر باشد، که برای پوست آن ها بسیار مفید و تأثیرگذار خواهد بود.

    برای این پوست ها از ژل های سبکی که بر پایه آب ساخته می شوند کمک بگیرید که زودتر از دیگر لوسیون ها هم جذب پوست می شوند و برای پوست های چرب مناسب خواهند بود.

    شناخت انواع لوسیون بدن و کارایی آن ها بر روی پوست - بلاران

    لوسیون پوست های حساس

    اشخاصی که دارای پوست های حساسی هستند، نباید از انواع لوسیون بدن برای پوست خود کمک بگیرند و در هنگام خرید باید دقت بالایی را در انتخاب به خرج دهند.

    آنان باید محصولاتی را انتخاب نمایند که دارای ترکیباتی طبیعی باشند، چون ترکیبات قوی و فعال، سبب بروز التهابات پوستی و ایجاد حساسیت در این افراد خواهد شد.

    پس تلاش کنید تا لوسیونی را انتخاب کنید که طبیعی تر باشد و برای خرید یک محصول با فرمولی طبیعی تمرکز کنید، تا احتمال واکنش پوست خود را در برابر آن به حداقل، کاهش دهید.

    افراد با پوست های حساس بهتر است تا از مصرف لوسیون هایی که دارای رنگ، اسانس و مواد شیمیایی هستند بپرهیزند و از لوسیون هایی که مواد تسکین دهنده دارند استفاده کنند.

    لوسیون پوست های معمولی

    لوسیون ها و ژل هایی که خیلی چرب و یا خیلی خشک هستند، برای این گونه پوست ها، یعنی پوست های معمولی نامناسبند و باید از انواع لوسیون های معمولی که حاوی ویتامین C هم می باشند، استفاده کنید.

    لوسیون مناسب پوست های مختلط

    اگر نوع پوست بدن شما از انواع ترکیبی است، باید از لوسیون های بدون روغن بر روی ان ها استفاده کنید، چون این لوسیون ها تعادل را در نواحی مختلف پوست بدن بوجود خواهند آورد.

    دیگر انواع لوسیون بدن هم وجود دارند که شامل لوسیون حمام، لوسیون نرم کننده، لوسیون ضد چین و چروک و پیری، لوسیون های مخصوص برنزه کردن پوست و…می شوند.

    شاید جالب باشد که بدانید حتی برای فصول سرد و فصول گرم سال، لوسیون های گوناگون و متناسب با آب و هوا به بازار عرضه شده است که بتواند پوست بدن را در برابر سرما و یا گرمای زیاد محافظت کند.

    شناخت انواع لوسیون بدن و کارایی آن ها بر روی پوست - بلاران

    لوسیون ویژه کودکان

    پوست بدن کودکان و نوزادان بسیار نازک تر و ظریف تر از پوست بزرگسالان است از این رو قطعاً نمی توانید از کرم ها، ژل ها، شامپوها و یا حتی لوسیون های بزرگسالان برای آن ها استفاده کنید.

    پس برای اینکه بدن کودک دلبند خود را نرم و مرطوب نگه دارید و از اگزما و خشکی نجات دهید، لوسیون مخصوص کودک تهیه کرده و ابتدا دست های خود را بخوبی بشویید.

    سپس تکه پنبه ای تمیز و بهداشتی را به لوسیون آغشته کرده و به آرامی و بصورت دورانی بر روی پوست کودک بمالید، اگر پنبه در اختیار نداشتید، می توانید به کمک دست هایی که ناخن های آن را کوتاه کرده! و آن ها را بخوبی شسته اید به انجام این کار لذت بخش بپردازید.

    حتی برخی از لوسیون ها، حاوی ترکیبات سفید کننده اند که باعث روشن تر و سفید تر شدن پوست می شوند و برخی دیگر هم دارای دانه های کوچک پاک کننده در داخل خود هستند، که سلول های مرده پوست را از سطح پوست جدا کرده و به عنوان یک اسکراب عمل می کنند.

    انواع لوسیون بدن علاوه بر نرمی پوست، سبب شفافیت و شادابی و ایجاد حس سرزندگی در افراد خواهند شد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *