پوست

شفاف کردن پوست با چه روش های طبیعی دیگری ممکن است؟

شفاف کردن پوست با چه روش های طبیعی دیگری ممکن است؟ - بلاران
  • شفاف کردن پوست به روش های خانگی و طبیعی دیگر هم امکان پذیر است، موادی که بیشتر آن ها را در منزل داریم ولی روش استفاده از آن را بلد نیستیم و نمی دانیم که با افزودن برخی از آن ها به یکدیگر، به راحتی می توانیم ماسک های فوق العاده ای برای پوست درست کنیم.

    در این مطلب می خواهیم تهیه برخی از این ماسک های خانگی را عنوان کنیم تا به کمک آن بتوانید پوستی روشن و شاداب و جوان تر از همیشه داشته باشید، مطلبی که مخصوصاً برای خانم ها جنبه مهم و حیاتی دارد.!

    روش هایی برای شفاف کردن پوست

    اغلب محصولاتی که برای شفاف و روشن کردن پوست در بازار به صورت انواع لوسیون ها و کرم ها وجود دارند، گران قیمتند، از این لحاظ با درست کردن ماسک های خانگی و با مواد طبیعی می توانید علاوه بر سلامتی بیشتر، در مصرف زمان و پول هم صرفه جویی کنید.

    استفاده از خیار

    خیار میوه ایست که تقریباً در تمامی طول سال در اغلب خانه ها وجود دارد و علاوه بر فواید خوراکی آن می توانید ماسک های متفاوتی با آن درست کنید و از آن استفاده و بهره فراوانی ببرید.

    شفاف کردن پوست با چه روش های طبیعی دیگری ممکن است؟ -  بلاران

    ماسک خیار

    می توانید خیار را پس از اینکه خوب شستید به برش های نازکی  تقسیم کنید و آن ها را بر روی قسمت هایی از پوست که رنگ شان تیره شده و یا لکه دارند، قرار دهید.

    یا اینکه خیار را رنده کنید و بر روی همه قسمت های پوست صورت و یا بدن بگذارید و صبر کنید تا 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست باشد و هنگامی که حس کردید خیارها کمی خشک تر شده اند، آن ها را از روی پوست برداشته و صورت را با آب ولرم بشویید؛ این ماسک را حتی روزی دو بار هم می توانید برای شفاف کردن پوست استفاده کنید.

    خیار و آبلیموی تازه

    برای تهیه این ماسک می توانید آب یک خیار را بگیرید (خیار را ریز رنده کنید و بر روی یک تنظیف بریزید تا آب آن گرفته شود) و یا یک قاشق مرباخوری از آب خیار را با یک قاشق چایخوری از آبلیموی تازه مخلوط کنید و آن را با کمک یک تکه پنبه ی تمیز بر روی پوست قرار دهید.

    بعد از گذشت 10 تا 15 دقیقه صورت را با آب ولرم بشویید و اگر لازم است از یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوست و استاندارد، بر روی پوست خود استفاده کنید.

    استفاده از خیار سبب کلاژن سازی پوست شده و پوست را سفت و انعطاف پذیر می کند، خیار بخاطر سردی که دارد پوست را خنک کرده و برای پوست هایی که مستعد آکنه و جوش هستند، بسیار فوق العاده است.

    شفاف کردن پوست با چه روش های طبیعی دیگری ممکن است؟ -  بلاران

    استفاده از زرد چوبه

    بسیار باور نکردنی است که زردچوبه ارگانیک و طبیعی هم می توانید در شفافیت پوست تأثیر داشته باشد، اما می توانید به راحتی آن را امتحان کنید، چون جزو موادی است که در تمامی خانه ها وجود دارد.

    زردچوبه و آبلیمو

    یک قاشق مرباخوری یا غذاخوری ( به میزان پوستی که می خواهید آن را تحت پوشش این ماسک قرر دهید) از زردچوبه خالص را با دو تا سه قاشق چایخوری ابلیموی تازه مخلوط کنید و آن را به مدت نیم ساعت بر روی پوست قرار دهید.

    دقت کنید که این ماسک که برای شفاف کردن پوست بکار می رود، نباید خیلی شل و نباید خیلی سفت باشد و سپس پوست را بخوبی با آب ولرم بشویید.

    زرد چوبه و شیر

    پودر زردچوبه را با کمی شیر در حدی ترکیب کنید که خمیری نسبتاً غلیظ و یکدست و صاف، مناسب قرار دادن بر روی پوست بدست آید و بگذارید بماند تا هنگامی که خمیر تقریباً بر روی پوست خشک شود.

    سپس پوست را با آب ولرم شست و شو بدهید، از این ماسک می توانید بصورت روزانه استفاده کنید، که پس از مدتی تغییر را روی پوست خود کاملاً حس خواهید کرد.

    استفاده از آرد نخودچی

    آردنخود حاوی مواد مغذی گوناگونی است که به داشتن پوستی سالم و همین طور روشن شدن پوست کمک خواهد کرد.

    شفاف کردن پوست با چه روش های طبیعی دیگری ممکن است؟ -  بلاران

    آرد نخود و گلاب

    یک قاشق غذاخوری از آرد نخود را با یک قاشق غذاخوری از گلاب مخلوط کنید تا خمیر یکدست و لطیفی بدست آید و بعد این خمیر را روی صورت و یا پوست بدن که تیره شده است قرار دهید.

    بگذارید تا وقتی که خمیر خشک می شود، بر روی پوست بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید، می توانید این ماسک را بصورت روز در میان استفاده کنید و اثر آن را به عینه مشاهده کنید.

    آرد نخود و زرد چوبه

    برای تهیه این ماسک که برای شفاف کردن پوست بکار می رود، می توانید دو قاشق مرباخوری از آرد نخودچی را با یک قاشق مرباخوری زردچوبه و یک قاشق مرباخوری ابلیموی تازه ترکیب کرده و خمیر بدست آمده را بر روی پوست صورت یا دیگر نقاط بدن قرار دهید.

    این ماسک را بین 20 تا 30 دقیقه می توانید بر روی پوست نگه دارید و سپس آن را کمی ماساژ دهید و بعد هم با آب ولرم بشویید.

    استفاده از آردنخود در تهیه ماسک، چربی اضافه پوست را برطرف کرده و رطوبت طبیعی پوست را حفظ خواهد کرد و پوستی شفاف و درخشان را برایتان بوجود خواهد آورد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *