پوست

چگونه لوسیون بدن طبیعی بسازیم؟

چگونه لوسیون بدن طبیعی بسازیم؟ - بلاران
  • شاید طرز تهیه لوسیون بدن طبیعی را ندانید و تا به حال از آن استفاده نکرده باشید، همانطور که دیدید، در مورد لوسیون ها و روش استفاده و فواید آن در مطالب قبلی صحبت کردیم. در این مطلب روش هایی را در رابطه با ساختن لوسیون بدن با مواد طبیعی، توضیح خواهیم داد، که امیدواریم با ساختن اینگونه لوسیون ها در منزل، از خرید لوسیون های دیگر بی نیاز شوید، با ما همراه باشید.

    لوسیون بدن طبیعی و طرز تهیه آن

    لوسیون بدن برای آن هایی که همیشه خواستار پوستی لطیف و شاداب هستند، یک گزینه عالی و فوق العاده به حساب می آید و استفاده از آن توصیه می شود.

    این لوسیون ها برای هر پوستی که مصرف شوند، آب مورد نیاز برای بافت ها را فراهم ساخته و آن ها را نرم و جوان نگه خواهند داشت.

    اما اگر بتوانیم آن را به صورت طبیعی و با مواد ارگانیک تهیه کنیم، برای پوست بسیار مفیدتر و بهتر خواهد بود و ما را از خرید لوسیون هایی با مواد غیر طبیعی راحت خواهد کرد.

    در نظر داشته باشید که هر کدام از این لوسیون هایی که تهیه می کنید، حتی به شکل خانگی آن، برای برخی از انواع پوست ها، مفید خواهند بود و احتمالاً برای برخی دیگر کارایی لازم را نخواهند داشت.

    چگونه لوسیون بدن طبیعی بسازیم؟ - بلاران

    طرز تهیه لوسیون عسل

    این لوسیون با مواد بسیار کم، ولی بسیار تأثیرگذار ساخته می شود، که این مواد عبارتند از:

    عسل طبیعی                2 تا 3 قاشق غذاخوری

    آب                                به میزان لازم

    حتماً تعجب کرده اید که تنها با وجود آب و عسل بتوان لوسیون بدن تهیه کرد، اما جای شگفتی ندارد، زیرا که عسل از جمله مواد طبیعی بسیار پرخاصیت و اعجاب آور است که برای تمامی درمان ها و بخصوص درمان های پوستی و ایجاد زیبایی بیشتر، از آن استفاده می شود.

    برای تهیه لوسیون بدن طبیعی ازعسل ناب طبیعی، استفاده می شود، عسل با خاصیت جذب آبی که در خود دارد از تبخیر آب موجود در بدن جلوگیری کرده و می تواند به تنهایی رطوبت لازم برای بافت های بدن را تأمین کند.

    مسلماً نمی توانید خود عسل را بخاطر غلظت زیادی که دارد، به تنهایی بر روی پوست بدن مالیده و از آن استفاده کنید، پس باید آن را به کمک آب رقیق کنید.

    مقدار 2 تا 3 قاشق عسل را با کمی آب مخلوط نمایید( بهتر است آب را به صورت کم و قطره قطره به عسل اضافه کنید که بتوانید مقدار غلظت آن را بخوبی کنترل کنید) و وقتی یکدست و روان تر شد، آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید.

    بهتر است بعد از استحمام و هنوز که بدن را خشک نکرده اید، از این لوسیون استفاده کنید و بعد از اینکه به صورت دورانی بر روی تمامی نقاط بدن ماساژ دادید و پس از گذشت یک ربع بدن را آبکشی نمایید.

    دقت داشته باشید که هنگام افزودن آب، همه آن را به یکباره به عسل اضافه نکنید که خیلی رقیق شود، البته نباید این مایع

    بیش از اندازه غلیظ هم باشد، چون مالیدن آن بر روی بدن سخت خواهد شد و به مقدار بیشتری عسل نیاز پیدا خواهید کرد.

    این لوسیون بدن طبیعی را می توانید برای انواع پوست ها استفاده کنید و در اثر تکرار، از فواید بی نظیر آن بر روی پوست بهره ببرید و با این همه خاصیت باید گفت چه می کنه این عسل!!!

    چگونه لوسیون بدن طبیعی بسازیم؟ - بلاران

    لوسیون لیمو ترش تازه

    عسل طبیعی               2 تا 3 قاشق غذاخوری

    ماست تازه                   2 تا 3 قاشق غذاخوری

    آبلیمو تازه                    2 قاشق غذاخوری

    ابتدا عسل و آبلیمو را که بهتر است از لیموی تازه تهیه کرده باشید، با یکدیگر مخلوط کنید تا عسل کمی رقیق شود و سپس به آن ماست را اضافه کنید تا یک مایه یکدست و کرم مانند بدست آید.

    حالا می توانید پس از استحمام این لوسیون را بر روی بدن زده و به صورت دورانی و کاملاً آرام آن را بر روی پوست ماساژ دهید، بعد از گذشت 15 دقیقه این لوسیون پر خاصیت را با آب ولرم ابکشی کرده و بدن را با حوله ای نرم به آرامی خشک کنید.

    این لوسیون می تواند آبرسانی فوق العاده ای بر روی پوست انجام دهد و پوست را کاملاً جوان و شاداب نگه دارد.

    چگونه لوسیون بدن طبیعی بسازیم؟ - بلاران

    اما همه لوسیون بدن طبیعی به این سادگی تهیه نمی شوند و برای ساختن برخی از آن ها باید مواد بیشتری را تهیه کنید که در پست بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *