پوست

روش های مختلف تهیه ماسک خاک رس برای برطرف کردن مشکلات پوستی

روش های مختلف تهیه ماسک خاک رس برای برطرف کردن مشکلات پوستی - بلاران
  • تهیه ماسک خاک رس به روش ها و طرق مختلفی صورت می گیرد و هر کدام از آن ها به جز خاک رس، دارای محتویات متفاوت دیگری نیز هستند، که برای برخی از مشکلات پوستی مفید خواهند بود.

    اما در هنگام استفاده از هر کدام از این ماسک ها باید به نوع پوست، خواص ماسک و هدف از ساخت آن توجه داشته باشید.

    در مطلب پیش رو چند نوع از این ماسک ها را به شما معرفی می کنیم که هریک از آن ها به منظور و برای هدف معینی، در رابطه با پوست و مشکلات آن ساخته و استفاده می شوند.

    پس ابتدا لازم است که نوع و مشکل پوستی خود را شناسایی کرده و با شناخت خواص ماسک هایی که از خاک رس تهیه می شوند، نوع ماسک مناسب پوست خود را طبق دستور بر روی پوست قرار داده و از فواید آن بهره ببرید.

    تهیه ماسک خاک رس به چند روش

    ماسک هایی که از خاک رس ساخته می شوند، با توجه به نوع متریالی که در تهیه آن مصرف می شود، دارای فواید و اثرات گوناگونی هستند که به آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

    روش های مختلف تهیه ماسک خاک رس برای برطرف کردن مشکلات پوستی - بلاران

    ماسک خاک رس مخصوص جوانسازی و طراوت پوست

    برای ساخت این ماسک به مواد زیر نیاز خواهید داشت.

    مواد لازم:

    خاک رس قهوه ای              یک قاشق غذاخوری

    سفیده تخم مرغ                یک عدد

    طرز تهیه:

    در یک ظرف مناسب ابتدا سفیده تخم مرغ را بهم بزنید تا کمی باز شود، سپس به آن خاک رس را اضافه کرده و بخوبی مخلوط کنید تا خمیریکدست و صافی حاصل شود.

    حالا با کمک یک قلم موی آرایشی و یا با کمک سر انگشتان تمیز خود، خمیر را بر روی پوست صورت، که از قبل آن را شسته و از مواد آرایشی و آلودگی های دیگر پاک کرده اید، البته با حرکت رو به بالا، قرار دهید.

    وقتی تمام پوست را به ماسک آغشته کردید، صبر کنید تا مواد بر روی صورت خشک شود و بعد از آن صورت خود را با آب ولرم بشویید و برای اینکه بر روی پوست احساس خشکی نکنید، از کرم های مناسب مرطوب کننده استفاده کنید.

    به یاد داشته باشید، در این فاصله تا ماسک خشک شود، سعی کنید کمترین تحرک را داشته باشید تا بعداً سبب چروکیدگی پوست نشود.

    این ماسک با داشتن ویتامین ها، املاح و مواد معدنی بالا، برای جوانسازی و شادابی پوست بسیار مفید است و می تواند یکی از بهترین ها در نوع خود باشد.

    روش های مختلف تهیه ماسک خاک رس برای برطرف کردن مشکلات پوستی - بلاران

    تهیه ماسک خاک رس برای لایه برداری از پوست

    برای تهیه این ماسک نیاز به مواد زیر دارید.

    مواد لازم:

    آب                                  2 تا 3 قاشق غذاخوری

    خاک رس بنتونیت             یک قاشق غذاخوری

    بلغور جوی دوسر              یک قاشق غذاخوری

    روغن درخت چای              3 تا 4 قطره

    طرز تهیه:

    خاک رس بنتونیت و بلغور جو دوسر را درون ظرف مناسبی ریخته و مخلوط کنید و بعد به آن سه قطره روغن درخت چای را بیفزایید و سپس دو قاشق آب را به آن اضافه کنید.

    باید خمیری روان و یکدستی را با مخلوط کردن این مواد بدست آورید، اگر دیدید که خمیر سفت است به آن یک قاشق دیگر آب اضافه کنید تا خمیر مورد نظر حاصل شود.

    مواد را خوب هم زده و با یکدیگر ترکیب کنید، حالا به کمک یک برس و یا قلم موی آرایشی و یا با کمک انگشتان تمیز خود، مواد را به آرامی بر روی پوست پخش کنید و صبر کنید تا مواد کاملاً خشک شوند، تقریباً زمانی بین 10 تا 15 دقیقه لازم است تا ماسک اثر خود را بر روی پوست گذاشته و خشک شود.

    در پایان باید پوست صورت را به آرامی و با آب ولرم بشویید تا آثار ماسک کاملاً پاک شود و در آخر هم حتماً از یک کرم مرطوب کننده متناسب با پوست خود استفاده کنید.

    این ماسک می تواند به شما کمک کند تا با حذف سلول های مرده پوست و لایه برداری از پوست، در مدت زمان کوتاهی پوستی تمیز و روشن داشته باشید.

    تهیه ماسک خاک رس به این روش، اثرات شگفت انگیزی در رابطه با لایه برداری پوست دارد و با نفوذ عمقی به لایه های زیرین پوست، می تواند چربی های اضافه و آلودگی ها را از روی پوست زدوده و پوست را جوان و شفاف نماید.

    روش های مختلف تهیه ماسک خاک رس برای برطرف کردن مشکلات پوستی - بلاران

    ماسک خاک رس برای از بین بردن منافذ پوستی

    موادی که برای ساخت این ماسک احتیاج دارید.

    مواد لازم:

    گلاب یا شیر                 یک تا دو قاشق غذاخوری

    خاک رس آرایشی         2 قاشق غذاخوری

    طرز تهیه:

    بهتر است خاک رس آرایشی از نوع بنتونیت و یا کائولینیت باشد و آن را در ظرف مناسبی بریزید و سپس مقدار مناسبی از شیر یا گلاب را به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری یکدست و نرم در آید.

    لایه ای از این ماسک را به کمک سر انگشتان و یا قلم موی آرایشی، بر روی پوست صورت کشیده و آن را به آرامی پخش کنید و بگذارید مدت زمان 10 تا 15 دقیقه بگذرد تا ماسک کاملاً خشک شود و سپس پوست صورت را با آب سرد بطور کامل شست و شو دهید.

    بعد از استفاده از ماسک، استفاده از مرطوب کننده را به جهت خشک نشدن پوست فراموش نکنید.

    تهیه ماسک خاک رس به روشی که گفته شد، توانایی جذب تمام ناخالصی ها را خواهد داشت و با کم کردن منافذ پوستی و یا بستن آن ها و سفت کردن پوست، یکی از درمان های مؤثر برای منافذ باز و همین طور شل شدگی و افتادگی عضلات پوست صورت، به شما می رود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *