پوست

ماسک خاک رس سفید و استفاده از ویژگی های آن

ماسک خاک رس سفید و استفاده از ویژگی های آن - بلاران
  • استفاده از ماسک خاک رس سفید یکی از بهترین و مناسب ترین روش ها برای درمان مشکلات پوستی و پاکسازی پوست است که کمتر به آن پرداخته شده است.

    ماسک این خاک که دارای خواص مفید و فراوانی برای پوست است، از کائولن که نوعی خاک رس سفید و نرم است و در صنعت آرایش و زیبایی استفاده های زیادی دارد، تهیه می شود.

    ماسک های زیادی را به همراه این خاک می توان برای انواع پوست ها تهیه کرد و بر روی پوست صورت به مصرف رساند و از ویژگی های فوق العاده آن بهره مند شد.

    در این مطلب به فواید دیگری که با بهره مندی از خاک رس سفید حاصل می شود، پرداخته و به ساخت چند ماسک به کمک این خاک که معجزه ای در طبیعت به شمار می آید، اشاره ای خواهیم داشت.

    ماسک خاک رس سفید و استفاده از ویژگی های آن - بلاران

    ماسک خاک رس سفید و مزایای آن

    این خاک با ویژگی های منحصر به فردی که دارد، نه تنها برای پوست مفید و مناسب است، بلکه برای موهای خشک و شکننده یکی از درمان های مؤثر است و می تواند سبب درخشندگی موها شود.

    خاک رس سفید که به آن خاک چینی و یا رس رز هم می گویند بخاطر ملایم بودنش، برای انواع پوست ها مخصوصاً پوست های حساس و ظریف مناسب است، ولی بیشترین کاربرد را بر روی پوست های معمولی دارد.

    البته از خواص ویژه این خاک این است که می توانید بر روی همه پوست ها و حتی پوست خشک هم از آن کمک بگیرید، چون این خاک غنی از کلسیم، روی، منیزیم و سیلیکاست.

    قبلاً هم به موارد درمانی و قابل استفاده این خاک پرداخته ایم، اما بطور خلاصه و فهرست وار می توان گفت، مهمترین خواص ماسک خاک رس سفید شامل موارد زیر است.

    خاک رس سفید سبب افزایش گردش خون و تحریک سیستم لنفاوی می شود.

    تصفیه کننده بسیار خوبی برای بافت های پوست است.

    پوست را نرم و پاکسازی می کند.

    پاک کننده سموم وچربی اضافی پوست است.

    به تقویت عمومی پوست و بهبود آن کمک می کند.

    ضد عفونی کننده و ضد التهاب است.

    به از بین بردن لکه های پوستی کمک می کند.

    به ترمیم و باز سازی سلول های پوستی کمک می کند.

    این خاک که سرشار از منیزیم، روی، کلسیم، سیلیکا است، سبب تغذیه پوست می شود.

    خاک رس سفید حتی به خشکی موها هم کمک کرده و آن ها را آبرسانی می کند.

    ماسک خاک رس سفید و استفاده از ویژگی های آن - بلاران

    شیوه استفاده از خاک رس سفید

    برای اینکه از خاک رس سفید به نحو مطلوبی استفاده کرده باشیم، بهتر است تا متناسب با نوع پوست، به تهیه ماسک با آن بپردازیم.

    ماسک مناسب پوست های معمولی

    مقدار مناسب از خاک رس سفید آرایشی را که معمولاً یک تا دو قاشق غذاخوری از آن کافیست را با یک قاشق گلاب و آب و یا یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کرده و هنگامی که از آن خمیر نرم و یکدستی حاصل شد، ماسک خاک رس سفید مناسب پوست های معمولی آماده استفاده است.

    حالا آن را به کمک یک برس آرایشی و یا به کمک سر انگشتان خود که تمیز و ضد عفونی شده است، بر روی تمامی پوست صورت پخش کرده و ماساژ دهید و پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه و زمانی که ماسک کاملاً خشک شد، صورت را با آب ولرم نزدیک به سرد بخوبی بشویید.

    ماسک مناسب برای پوست های چرب

    برای کسانی که پوستی چرب دارند پیشنهاد می کنیم که خاک رس را با کمی عسل و گلاب و یا مقداری آب و یا حتی چند قطره آبلیموی تازه مخلوط کرده و سپس بر روی پوست به مصرف برسانند.

    پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه ماسک را که کاملاً بر روی صورت خشک شده است، با آب ولرم بشویید.

    ماسک خاک رس سفید و استفاده از ویژگی های آن - بلاران

    ماسک مناسب برای پوست های خشک

    برای افرادی که پوستی خشک دارند بهتر است که خاک رس سفید آرایشی و یا ماسک جلبک را با کمی شیر و یا چند قطره روغن زیتون و یا بنفشه مخلوط کرده و آن را بر روی تمام پوست صورت ماساژ داده و پس از خشک شدن مواد را با آب سرد کاملاً از روی صورت پاک کنید.

    یادآوری می کنیم که پس از استفاده از ماسک های خاک رس سفید و یا دیگر ماسک ها، حتماً از یک کرم مرطوب کننده و یا روغن های طبیعی مناسب با پوست کمک گرفته و پوست را با آن کاملاً مرطوب کنید.

    امیدواریم با کمک این ماسک ها که از مواد طبیعی ساخته می شود، بهترین و زیباترین پوست ها را داشته باشید و بیشترین استفاده را از مصرف آن ببرید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *