پوست

چگونه از مرطوب کننده ها به خوبی استفاده کنیم؟

چگونه از مرطوب کننده ها به خوبی استفاده کنیم؟ - بلاران
  • استفاده از مرطوب کننده ها به نظر کار خیلی ساده و راحتی است، اما باید باز هم آن را بجا و درست استفاده کنید والا برای پوست زیاد کارساز نبوده و نتیجه ای را که می خواهید از آن عاید نخواهد شد.

    در این مطلب در باره مصرف درست کرم های مرطوب صحبت خواهیم کرد، اگر حس می کنید که این کار را به خوبی یاد دارید، باز هم مطالعه این مطلب را از دست ندهید تا بدانید که تا به حال آن را درست استفاده کرده اید یا خیر.

    ترفندهای استفاده از مرطوب کننده ها

    شاید که هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده، همه روش ها و کارها را درست انجام می دهید، اما به سادگی می توانید با افزودن چند ترفند و راهکار، عملکرد آن ها را بر روی پوست خود افزایش دهید، فقط تنها چیزی که در این رابطه به آن نیاز دارید، داشتن یک مرطوب کننده مرغوب و با کمیفیت مناسب پوست شماست.

    استفاده درست از این کرم ها، آبرسانی به پوست را افزایش داده و یک لایه محافظتی مرطوب بر روی پوست بوجود می آورد که در تمامی طول روز بر روی پوست باقی خواهد ماند و از پوسته شدن و خشک شدن آن جلوگیری خواهد کرد.

    چگونه از مرطوب کننده ها به خوبی استفاده کنیم؟ - بلاران

    زمان صحیح استفاده از کرم مرطوب کننده

    اگر پوست شما زیادی خیس باشد، کرم ها از روی پوست سر خورده و بخوبی جذب آن نخواهند شد، بهترین کار این است که این کرم ها را وقتی که پوست نمناک و کمی مرطوب است بر روی آن بمالید.

    پس از استحمام وقتی که بدن خود را با حوله خشک کردید و آب اضافی را گرفتید، بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده ها است که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.

    کرم را با سمت بالا و به صورت دورانی ماساژ دهید

    بعد از اینکه کرم را روی پوست قرار دادید، آن را به سمت بالا و به صورت دورانی و خیلی آهسته و ملایم ماساژ دهید، در این حالت گردش خون در زیر پوست افزایش پیدا کرده و به کاهش پف صورت هم کمک خواهد کرد، ضمن اینکه به این ترتیب پوست بیشترین مقدار مرطوب کننده را جذب خواهد کرد.

    چگونه از مرطوب کننده ها به خوبی استفاده کنیم؟ - بلاران

    میزان مصرف

    برای هر کسی این میزان متغییر است، برای کسانی که بیش از حد پوستشان خشک است و یا اینکه رطوبت نسبی در پوست وجود دارد، میزان مصرف تغییر خواهد کرد.

    پس ابتدا مقدار کمی از آن را بر روی پوست دست و صورت قرار داده و آن را بصورت دورانی بر روی تمامی نقاط پوست پخش کنید، اگر دیدید که دیگر کرم جذب پوست نمی شود بدانید که مقدار زیادی از آن را برداشته اید و اگر نمی توانید با مقدار کرمی که برداشته اید همه جای پوست را پوشش دهید و هنوز احساس خشکی در پوست دارید، بدانید که باید مقدار مصرف را در هر بار افزایش دهید.

    استفاده از مرطوب کننده ها بر روی پوست گردن

    هنگامی که از این کرم ها بر روی پوست صورت استفاده می کنید، آن را بر روی پوست گردن هم بمالید، تا از پیری و چین و چروک افتادن بر روی پوست گردن هم تا حدودی پیش گیری کرده باشید.

    چگونه از مرطوب کننده ها به خوبی استفاده کنیم؟ - بلاران

    ترتیب استفاده از کرم ها

    برای اینکه حداکثر استفاده را از محصولات آرایشی بکنید، بهتر است استفاده از آن را به ترتیب از رقیق ترین محصولات مانند سرم ها به سمت غلیظ ترین آن ها یعنی کرم ها ببرید.

    پس در هنگام آرایش ابتدا از کرم مرطوب کننده و سپس از کرم های دیگر آرایشی استفاده کنید تا بیشترین عملکرد را بر رو ی پوست شما داشته باشند.

    مشخصات یک مرطوب کننده خوب و مناسب

    دارای شفافیت و درخشندگی خوبی باشد و ظاهری یکنواخت داشته باشد.

    از قوام و انسجام مناسب و یکدستی برخوردار باشد.

    پس از مصرف و ماساژ بر روی پوست، به سرعت جذب پوست شود.

    بر روی پوست حساسیت ایجاد نکند.

    پس از شست و شو سریع پاک شود و احساس وجود چربی اضافه در پوست را نداشته باشیم.

    به هر حال به شما عزیزان توصیه می کنیم که مصرف مرطوب کننده ها را هر روز و در زمان مشخصی جزو برنامه خود قرار دهید و از مزایای بیشمار آن بر روی پوست استفاده کنید

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *