پوست

تهیه چند اسکراب طبیعی مناسب برای پوست های چرب

  • استفاده از اسکراب طبیعی برای لایه برداری از پوست و مخصوصاً پوست صورت، سبب جایگزینی سلول های تازه و جوان به جای سلول های پیر و مرده شده و پوست را طراوتی دوباره خواهد بخشید.

    اما اینکه ما بتوانیم از مواد طبیعی و تازه خانگی این اسکراب را تهیه کنیم و از کرم ها و ژل های آماده در بازار، که اغلب در ساخت آن ها از مواد شیمیایی بکار رفته است، استفاده نکنیم، برای پوست بسیار مفیدتر و بهتر خواهد بود.

    در این پست چند نمونه از هزاران نمونه از اسکراب ها را که مخصوص پوست های چرب هم هستند برایتان معرفی خواهیم کرد.

    با هم اسکراب طبیعی بسازیم

    چون پوست های چرب معمولاً بیشتر از پوست های دیگر آلودگی ها را به خود جذب کرده و دچار جوش و کدری می شوند، طرز تهیه چند نمونه از اسکراب هایی را که سبب درخشندگی و شفافیت پوست شده و مناسب برای اینگونه پوست ها می باشند را با هم می آموزیم.

    اسکراب پوست پرتقال

    برای تهیه این اسکراب ابتدا لازم است تا مقداری پودر پوست پرتقال را تهیه کنید، که در پست های قبلی به روش تهیه آن اشاره شده است، این نکته هم حائز اهمیت است که ترکیبات موجود در پوست پرتقال و استفاده از آن باعث می شود تا چربی پوست کنترل شده و بعد از لایه برداری، رنگ پوست بازتر و چهره روشن تر به نظر برسد.

    مواد لازم:

    • پودر پوست پرتقال               یک قاشق غذاخوری
    • عسل طبیعی                     یک قاشق مربا خوری
    • زردچوبه                             یک قاشق چایخوری

    طرز تهیه:

    پودر پوست پرتقال را که بهتر است خودتان آن را درست کرده باشید، با پودر زردچوبه که آن را هم بهتر است از جای مطمئن تهیه کرده باشید، با هم مخلوط کنید و بعد عسل را به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری یکدست درآید.

    حالا با این اسکراب طبیعی تمامی پوست صورت را آغشته کرده و آن را به آرامی بر روی پوست ماساژ دهید، ولی آن را نزدیک پوست چشم نزنید، دقت کنید که هیچ لایه برداری را در اطراف پوست چشم نمالید.

    پس از گذشت 5 تا 10 دقیقه صورت خود را با آب ولرم شست و شو داده و با حوله ای نرم و لطیف خشک کنید، در پایان بهتر است از یک مرطوب کننده بر روی پوست استفاده کنید تا نرمی و لطافت آن حفظ شود.

    تهیه چند اسکراب طبیعیِ مناسب برای پوست های چرب - بلاران

    اسکراب آب لیمو

    آب لیمو تازه با اسیدی که در خود دارد، سبب کاهش چربی پوست شده و در کاهش لکه های قهوه ای روی پوست هم مؤثر خواهد بود.

    لیموی تازه به همراه نمک دریا یکی از بهترین اسکراب ها جهت لایه برداری از پوست های چرب خواهد بود و در این رابطه فوق العاده عمل می کند.

    نمک دریا می تواند به حذف سلول های مرده پوست کمک کند.

    مواد لازم:

    • آب لیمو تازه                   یک قاشق غذاخوری
    • نمک مخصوص دریا         یک قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده

    آب لیمو و نمک دریا را با هم مخلوط کنید، تا جایی که نمک در آن حل نشود و سپس این مواد اسکراب طبیعی را بر روی پوست مالیده و با ملایمت کمی ماساژ دهید، بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه که نمک ها بر روی صورت خشک شدند، صورت را با آب ولرم بشویید.

    بعد از آنکه پوست را با حوله ای نرم خشک کردید، بر روی صورت از یک مرطوب کننده که مناسب پوست شماست و فاقد چربی می باشد استفاده کنید.

    تهیه چند اسکراب طبیعیِ مناسب برای پوست های چرب - بلاران

    اسکراب برنج

    اسکراب برنج و جوش شیرین را می توان جزو لایه بردارهای ملایم پوستی محسوب کرد، جوش شیرین می تواند به کاهش چربی اضافه پوست کمک کند و پودر نرم برنج هم به از بین بردن سلول های مرده کمک خواهد کرد.

    مواد لازم:

    • پودر برنج                         یک قاشق غذاخوری
    • جوش شیرین                  یک قاشق چایخوری
    • عسل طبیعی                  یک قاشق مرباخوری

    طرز تهیه:

    بهتر است که برای این مورد از آرد برنج استفاده نکنید بلکه از پودر نرم برنج استفاده کنید تا لایه برداری را بهتر انجام دهد و مانند دانه های ریز نمک عمل کند.

    دانه های برنج نباید آنقدر درشت باشند که در هنگام ماساژ به پوست شما آسیب وارد کنند و شما احساس ناراحتی کنید، پس آن ها را برای یک اسکراب طبیعی خیلی نرم آماده کنید.

    می توانید برای آماده کردن برنج مقدار کمی برنج را به مدت 5 تا 6 ساعت در آب خیس کنید و یا آخر شب برنج را خیس کرده و صبح آب آن را خارج و برنج را میکس کرده و سپس آن را استفاده کنید.

    ابتدا پودر برنج و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و بعد یک قاشق عسل را به آن اضافه کرده و مواد را به شکل خمیری تقریباً شل و نازک در آورید و ان را به تمامی نقاط صورت به طور دورانی و به آرامی ماساژ دهید.

    بعد از گذشت 5 دقیقه می توانید صورت را با آب ولرم نزدیک به سرد بشویید.

    تهیه چند اسکراب طبیعیِ مناسب برای پوست های چرب - بلاران

    اسکراب آردنخودچی

    این اسکراب سلول های مرده پوست را از بین برده و پوست شما را پاکسازی خواهد کرد، همچنین با افزودن نمک به آن، باکتری های روی پوست شما هم از بین خواهند رفت و این لایه بردار با داشتن ماست برای پوست های چرب مفید خواهد بود.

    مواد لازم:

    • آرد نخودچی                 یک قاشق غذاخوری
    • ماست تازه                   یک قاشق غذاخوری
    • نمک دریا                      نصف قاشق غذاخوری

    شیوه استفاده:

    این مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید و وقتی خمیر نرمی حاصل شد، آن را بر روی پوست بگذارید و به آرامی ماساژ دهید، بگذارید این ترکیب 4 تا 5 دقیقه بر روی صورت بماند و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

    بعد از استفاده از این اسکراب طبیعی  می توانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست کمک بگیرید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *