لوازم آرایش

نکاتی برای فر زدن مژه ها به روش درست آن

نکاتی برای فر زدن مژه ها به روش درست آن - بلاران
  • فر زدن مژه ها سبب زیباتر، جذاب تر شدن و گیراتر به نظر آمدن چشم ها می شود، این هدفی است که همه ما از آرایش چشم ها و در استفاده از ابزارهای آرایشی چشم، بدان توجه داشته و آن را دنبال می کنیم.

    اما این به شرطی است که از این ابزارها استفاده درستی انجام دهیم و به کاربرد صحیح این لوازم، آشنایی کامل داشته باشیم و شاید راه دیگر آن دانستن روش های نادرست بکارگیری این ابزار و انجام ندادن آن ها باشد.

    به همین منظور و در راستای آموزش صحیح کاربرد درست لوازم آرایشی، در این مطلب به نکاتی که در هنگام استفاده از فرمژه باید به آن توجه کنیم می پردازیم.

    نکاتی برای فر زدن مژه ها به روش درست آن - بلاران

    فر زدن مژه ها قبل از مصرف ریمل چشم

    یک نکته اساسی و کلیدی برای داشتن مژه هایی زیبا و خوش حالت این است که قبل از زدن ریمل بر روی مژه ها، از فرمژه استفاده کنید، زیرا زدن فرمژه بعد از ریمل می تواند آسیب های جدی به مژه های شما وارد کند.

    می دانید که هنگامی که بر روی مژه های خود از ریمل استفاده کرده و ریمل می زنید، پس از خشک شدن ریمل، مژه ها انعطاف پذیری خود را از دست داده و سفت و سنگین می شوند، اگر مژه ها را در این حالت فر بزنید، ممکن است مژه ها یا بشکنند و یا حتی کاملاً کنده شده و از بین بروند.

    زدن فرمژه یکی از کارهای اولیه در آرایش صورت محسوب می شود و در زمان زیر سازی و قبل از استفاده از هایلایتر باید انجام شود، پس اول همیشه فرمژه بزنید و بعد که مژه ها حالت دلخواه شما را پیدا کردند، از ریمل استفاده کنید، حتی اگر از روز قبل هم ریملی بر روی مژگان شما باقی مانده است اول آن را به کمک یک ریمل پاک کن، کاملاً تمیز کنید و بعد اقدام به زدن ریمل نمائید، تا این بی دقتی در هنگام فر زدن مژه ها باعث کنده شدن و یا کوتاه شدن آن ها نگردد.

    بخصوص به آن دسته از خانم هایی که دارای مژه های کوتاه، صاف و کم حالت اما ضخیمی هستند، توصیه می کنیم که حتماً قبل از ریمل زدن برای دو تا چند بار به روش صحیح آن از فرمژه استفاده کنند تا مژه ها حالت مناسب خود را بدست آورند و سپس ریمل بزنند تا مژه ها، بلندتر و خوش حالت تر بنظر برسند و آسیبی به مژه ها هم وارد نشود، چون خمیدگی مژه ها باعث می شود تا مژه ها از حد معمول بلند تر هم به نظر آیند.

    نکاتی برای فر زدن مژه ها به روش درست آن - بلاران

    وارد کردن فشار اندازه به فرمژه

    در زمان فر کردن مژه ها به شیوه درست آن، همیشه به خاطر داشته باشید که فرمژه را باید تقریباً در انتها و نزدیک به ریشه مژه ها قرار دهید و با بستن دهانه فرمژه، به آن فشار وارد کنید و برای 5 تا 10 ثانیه به همان حالت نگه دارید.

    این چند ثانیه، فرمژه را در حالی که فشار را به مرکز طول مژه ها منتقل می کنید به آرامی نگه دارید و بعد آن را رها کنید، در هنگام فر زدن مژه ها برای بار دوم، این فشار ملایم را در حالی که آن را تا نوک مژه ها منتقل می کنید، تکرار کنید.

    اما این فشار نباید زیاد از حد اعمال شود، زیرا فشار زیادی سبب می شود تا مژه ها شکسته و یا کلاً کنده شوند و این اتفاق هنگامی روی می دهد که مژه ها به اندازه ی زاویه 90 درجه خم شوند، پس اگر می خواهید مژه های خوش حالت، زیبا و سالمی داشته باشید، باید فشار متناسبی را به دسته های فرمژه وارد کنید.

    به این ترتیب فشار وارده به مژه ها کاملاً آرام و تدریجی اتفاق می افتد و به مژه های شما آسیبی وارد نخواهد شد.

    نکاتی برای فر زدن مژه ها به روش درست آن - بلاران

    استفاده از فرمژه و استفاده از مژه های مصنوعی

    زمانی که می خواهید از مژه های مصنوعی استفاده کنید، بهتر است تا ابتدا مژه های خود را با فرمژه حالت دهید و سپس از مژه مصنوعی، در کنار مژه های خود استفاده کنید، زیرا در این صورت مژه های مصنوعی خراب نخواهند شد.

    اگر این کار را بعد از گذاشتن مژه های مصنوعی انجام دهید، تارهای مژه ی مصنوعی، بیشتر از تارهای طبیعی مژه های خودتان تحت فشار قرار گرفته و علاوه بر اینکه بطور نامنظم حالت می گیرند، اصلاً جلوه ی زیبایی نداشته و دچار آسیب جدی هم خواهند شد، پس اول فر زدن مژه ها و بعد گذاشتن مژه های مصنوعی را انجام دهید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *