لوازم آرایش

فر کردن مژه ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید

فر کردن مژه ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید - بلاران
  • فر کردن مژه ها سبب زیبایی بیشتر مژه های شما خواهند شد و بالطبع چشمان شما هم گیراتر و جذاب تر به نظر خواهند رسید، اما این به شرطی است که فر کردن مژه ها را به درستی انجام داده باشید و تمامی نکات مربوط به آن را بدانید.

    در این مطلب می خواهیم شما را با نکاتی در این زمینه آشنا کنیم، تا با رعایت و دقت بیشتر در آن ها، مژه های زیباتری داشته باشید و آرایش صورت خود را با مهارت هرچه تمام تر انجام دهید.

    فر کردن مژه ها و نکات قابل توجه آن

    قبل از استفاده از فرمژه باید به این نکات توجه کنید:

    فر کردن مژه ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید  - بلاران

    از فرمژه باکیفیت و استاندارد استفاده کنید

    همه محصولات آرایشی و بهداشتی ارتباط مستقیمی با سلامت پوست و بدن ما دارند از این رو بیش از پیش باید مورد توجه و دقت قرار گرفته و همواره باید زیر ذره بین و نگاه تیز بین ما باشند، مخصوصاً محصولاتی که با چشم سر و کار دارند، زیرا که چشم عضوی بسیار حساس از بدن ماست، که سلامتی آن نباید نادیده گرفته شود.

    فرمژه هم جزو یکی از ابزار آرایشی است که چون رابطه ی بسیار نزدیکی با چشم دارد، باید به انتخاب، خرید و طرز استفاده از آن بسیار اهمیت دهید.

    پس اگر می خواهید مژه های ظریف شما در هنگام فر زدن هیچ آسیبی نبینند، بهتر است تا هنگام خرید فرمژه، از یک فرمژه با کیفیت با علامت استاندارد و از یک برند معتبر و همچنین فروشگاه معتبر خرید کنید، تا فرمژه شما کارایی لازم و مناسب را داشته باشد.

    بهتر است در این مواقع اصلاً به ارزانی و قیمت کم و یا مناسب محصول فکر نکنید، چون آنچه که ارزشمند است سلامتی و زیبایی شما، بدور از هر گونه آسیب و گزندی است، لطفاً هنگام تهیه و خرید محصولات آرایشی عمیقاً به این مسئله بیندیشید.

    فر کردن مژه ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید  - بلاران

    تمیز کردن به موقع فرمژه

    فر کردن مژه ها و استفاده از ابزار و لوازم آرایشی باید با دقت بسیار و همچنین با رعایت اصول بهداشتی انجام شود، پس همیشه قبل از استفاده از فرمژه، حتماً آن را ضد عفونی و کاملاً تمیز کنید، چون در صورتی که این ابزار آرایشی کثیف و آلوده باشد، سبب ایجاد عفونت و انواع بیماری های چشمی بخصوص ایجاد گل مژه خواهد شد.

    ممکن است بگوئید که فرمژه را همیشه قبل از زدن ریمل استفاده کرده اید پس احتمال آلودگی وجود ندارد، اما باید گفت که حتی در این صورت هم احتمال اینکه سلول های مرده پوست، باکتری ها، مقداری از خط چشم و یا سایه چشم بر روی فرمژه قرار گیرند، وجود دارد که وجود همین موارد، خود سبب آلودگی و کثیفی فرمژه خواهد شد.

    این مسئله نه تنها باعث کثیفی در فرمژه بلکه باعث تأثیرپذیری کم آن و از بین رفتن کارایی درست آن خواهد شد.

    بنابراین لازم است که همواره قبل و بعد از استفاده از فرمژه آن را کاملاً ضدعفونی و تمیز کنید و برای انجام این کار کافیست تا مقداری الکل را بر روی یک گلوله ی پنبه ای و یا پد آرایشی ریخته و آن را بر روی همه قسمت های فرمژه بخصوص قسمتی که با چشم و مژه در تماس است بزنید و سپس بگذارید تا کاملاً خشک شود، حالا می توانید در هنگام فر کردن مژه ها با خیال راحت این وسیله را مورد استفاده قرار دهید.

    فر کردن مژه ها و نکاتی که باید به آن توجه کنید  - بلاران

    تعویض به موقع پد فرمژه

    می دانید که تمامی فرمژه ها، بر روی قسمت منحنی خود دارای تکه ای لاستیکی هستند که به پد فرمژه معروف است، با گذشت زمان و استفاده مداوم از فرمژه لایه لاستیکی و نرمی که در لبه آن وجود دارد فرسوده می شود، پس لازم است تا هر چند ماه یکبار و یا هنگامی که متوجه شدید که قسمت لاستیکی و یا همان پد فرمژه بیش از حد کثیف شده و یا ترک خورده و یا از حالت طبیعی خود خارج شده است، آن را تعویض کنید.

    چون در غیر این صورت، فرمژه کارایی خود را از دست داده و احتمال آسیب رسیدن به مژه ها بسیار افزایش می یابد، زیرا که در اثر از بین رفتن پد و یا ترک خوردن آن، مژه ها با قسمت فلزی فرمژه تماس یافته و صدمه دیده و یا از بین خواهند رفت، بنابراین همیشه این قسمت باید سالم و بدون درز و شکاف باشد.

    برخی از فرمژه ها چندین پد یدک و جایگزین در بسته بندی خود دارند که هنگام خرید کالا آن را دریافت خواهید کرد، اما در غیر این صورت لازم است تا به همراه خرید فرمژه، پدهای جداگانه ای را بعنوان یدکی و متناسب با فرمژه ای که خریداری کرده اید تهیه نمائید و موقع فر کردن مژه ها از آن به خوبی استفاده کنید.

    البته این موارد تنها نکاتی نیست که باید به آن توجه کنید، اگر به سلامتی خود علاقه مندید، در پست بعدی هم مواردی دیگر از این دست برای آگاهی بیشتر، عنوان خواهد شد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *