لوازم آرایش

روش استفاده از فرمژه را بهتر بیاموزیم

روش استفاده از فرمژه را بهتر بیاموزیم - بلاران
  • استفاده از فرمژه مانند تمامی لوازم و ابزار آرایشی که در اختیار داریم و از آن در هنگام آرایش کمک می گیریم، نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

    فر کردن مژه ها سبب می شود تا چشمان شما حالت زیباتری داشته و بزرگتر و شفاف تر به نظر آیند، اما اگر از فرمژه های سنتی و یا فرمژه هایی با متد جدیدتر و یا حتی از نوع برقی، برای این کار استفاده می کنید، باید بی اندازه مراقب سلامت چشم ها و مژه های تان باشید که در حین انجام این کار، آسیب نبینند.

    در این مطلب قرار است تا با آموزش صحیح استفاده از فرمژه، در حفظ  این سلامتی به شما کمک کنیم، شاید در نگاه اول کار با فرمژه به نظر راحت و آسان باشد، اما اینطوری ها هم که فکر می کنید نیست و هر کاری لم خود را دارد، پس بهتر است آن را به خوبی فرا گیرید.

    روش استفاده از فرمژه را بهتر بیاموزیم - بلاران

    شیوه ی درست استفاده از فرمژه

    ابتدا تذکر این نکته بسیار لازم و ضروری است، که هیچگاه قبل از زدن فرمژه به مژه های خود ریمل نزنید، چون در این صورت علاوه بر اینکه مژه ها به هم می چسبند، مژه ها کاملاً خشک شده و بسیار شکننده خواهند شد و با یک حرکت و فشار فرمژه، شکسته و بیشتر آن ها ریخته و از بین خواهند رفت.

    اگر از فرمژه سنتی استفاده می کنید، که معمولاً درصد زیادی از خانم ها از این مدل فرمژه استفاده می کنند، آن را مانند قیچی در دستی که تسلط کافی برای کار دارید بگیرید، هیچ تفاوتی ندارد که این دست، دست راست یا دست چپ شما باشد، فقط به میزان تسلط شما به استفاده از دستانتان بستگی دارد.

    روش استفاده از فرمژه را بهتر بیاموزیم - بلاران

    هنگام استفاده از فرمژه دهانه آن را کاملاً باز کنید، در این صورت قسمت منحنی شکل آن در سمت بالا قرار خواهد گرفت، حالا تلاش کنید تا همه مژه ها را بر روی دهانه و بین لبه ی بالایی و لبه ی پایینی و بر روی قسمت لاستیکی فرمژه قرار دهید، به شکلی که فرمژه در قسمت انتهایی و پایه مژه ها قرار گیرد.

    هنگامی که فرمژه را در پایه مژه های خود می گذارید دقت کنید، که هیچ پوستی از قسمت پلک خود را در بین فرمژه قرار ندهید و مطمئن شوید که پلک شما در لا به لای آن گیر نکرده باشد.

    سپس دسته فرمژه را به آرامی فشار دهید تا دهانه آن به آرامی بسته شود و برای اینکه مطمئن شوید که مژه های تان به خوبی فر خورده است، حتماً فرمژه را به مدت حداقل 10 ثانیه به حالت بسته نگه دارید و سپس با آرامش هر چه تمام تر فشار را کم کرده و دهانه آن را باز کنید.

    مسلماً با این حرکت در موقع استفاده از فرمژه بخش زیادی از مژه های شما که در مرکز و بالای انحنای چشم قرار گرفته اند و به اصطلاح مژه های پایه نامیده می شوند، فر شده اند، اما مژه های کناری که معمولاً کوتاه تر هم هستند به حالت خود باقی مانده اند، پس لازم است تا دوباره فرمژه را باز کرده و به سمت مژه های پایینی که هنوز فر نشده اند ببرید و وقتی مژه ها درون آن قرار گرفت، دسته را به آرامی فشار دهید و مجدداً 10 ثانیه صبر کنید تا مژه ها در این قسمت هم فر شوند.

    مطمئن شوید که همه قسمت های مژه را فر کرده اید و مژه ها همه یکنواخت شده اند، زیرا در این صورت مژه های شما حالتی طبیعی خواهند داشت و چشمان شما را بهتر نشان خواهند داد.

    روش استفاده از فرمژه را بهتر بیاموزیم - بلاران

    حالا لازم است تا با ایجاد یکی دو لایه از ریمل خوب و استانداردی که استفاده می کنید، تفاوتی ندارد که این ریمل از نوع حجم دهنده و یا بلند کننده باشند، فقط ریمل های ضد آب، در هنگام استفاده از فرمژه به فر ماندن بیشتر مژه ها بیشتر کمک می کنند.

    پس کافیست تا با جلو و عقب بردن برس ریمل، آن را به روی مژه ها کشیده و به مژه ها حجم بیشتری بدهید و آن ها را پرپشت و زیبا با حالتی جذاب نشان دهید.

    در هنگام بکار بردن فرمژه فقط نحوه صحیح بکارگیری آن مهم نیست، بلکه مسائل دیگری هم در این رابطه دخیل هستند که در پست های بعدی به هر کدام از آن ها اشاره ای خواهیم داشت.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *