عمومی

چگونگی شیو کردن صورت به روش صحیح آن

چگونگی شیو کردن صورت به روش صحیح آن - بلاران
  • با اینکه شیو کردن صورت کاری آسان و ساده است، اما خیلی از افراد با انجام روش های اشتباه و یا کاربرد مراحل آن بصورت غلط، آسیب های جدی را به پوست صورت خود وارد می کنند.

    برای اینکه بتوانیم اصلاح صورت را بصورت مرحله به مرحله و با دانستن تمامی نکات پیش برده و از صدمات وارده بر روی پوست بکاهیم، لازم است تا مطالبی را که در این پست آورده ایم، بخوبی مطالعه کنید.

    همچنین در پایان به برخی سؤالات شما در این زمینه پاسخ خواهیم داد، تا ابهامات شما در باره برخی نکته ها در این رابطه حل شده و با خیالی آسوده و با دانش بیشتری به شیو صحیح صورت بپردازید.

    چگونگی شیو کردن صورت به روش صحیح آن - بلاران

    آموزش صحیح مراحل شیو کردن صورت

    البته اغلب مراحل گفته شده در این مطلب، مخصوص شیو کردن با تیغ یا ژیلت است، اما برخی از نکات، جنبه عمومی داشته و باید در انواع روش های شیو صورت بکار گرفته شود.

    ا- ابتدا باید پوست صورت را از هر گونه آلودگی و همچنین آرایش های قبلی پاک کنید و لازم است تا پوست بخوبی پاکیزه و تمیز شود.

    پس صورت را با آب گرم و یک پاک کننده ملایم شست و شو داده و با یک حوله نرم و لطیف پوست را خشک کنید.

    از یک تیغ تمیز و تیز که مخصوص اصلاح است و از دسته های مناسب که برای این کار طراحی شده اند کمک بگیرید، تا کنترل بیشتر و بهتری بر روی تیغ و راحت تر انجام دادن کار داشته باشید.

    از تیغ ابرو هم که یک طرفه است می توانید برای شیو صورت کمک بگیرید، به شرطی که مهارت کافی برای این کار را داشته باشید.

    قبل از اینکه به شیو کردن بپردازید، بهتر است تا لایه محافظی را بین پوست و تیغ اصلاح بوجود آورید، برای این کار می توانید از کرم و یا ژل اصلاح کمک بگیرید.

    این کار ضمن محافظت از پوست شما، باعث می شود تا شیو پوست با راحتی بیشتری انجام بگیرد، همچنین از پوست در برابر بریدگی و زخم شدن، جلوگیری خواهد کرد.

    بهتر است تا تیغ را در جهت رشد موها، بر روی پوست کشیده و با فشار ملایمی که به دسته تیغ وارد می کنید، اصلاح را انجام دهید.

    شیو صورت باید در نهایت آرامش و به صورت آهسته و پیوسته صورت گیرد، چون در صورتی که برای انجام این کار عجله به خرج دهید، ممکن است پوست صورت را بریده و یا زخمی کنید.

    چگونگی شیو کردن صورت به روش صحیح آن - بلاران

    اگر دچار چنین مشکلی شدید، بلافاصله اصلاح را قطع کرده و با تمیز کردن قسمت مورد نظر، بر روی آن با انگشتان تمیز خود فشار وارد کرده و صبر کنید تا خونریزی کاملاً متوقف شود.

    بعد از اینکه تمامی صورت را به آرامی و با دقت اصلاح کردید، پوست صورت را شسته و تمیز کنید و بعد هم از یک کرم مرطوب کننده مناسب و یا روغن طبیعی و ارگانیک، مانند روغن زیتون و یا روغن بادام استفاده کنید تا پوست بعد از اصلاح دچار خشکی نشود.

    شما می توانید بعد از اصلاح از روغن ویتامین E یا آلوئه ورا و یا هر محصول مراقبت از پوست دیگر هم، که حاوی مواد فعال و آنتی اکسیدان است استفاده کنید، تا پوست تغذیه بهتری داشته باشد.

    برای شیو کردن صورت به شکل راحت تر و کم خطرتر، می توانید از تیغ های ژیلت که آماده هستند استفاده کنید، اما بهتر است که از ژیلت های یک یا نهایتاً دو دَم یا دو تیغه استفاده کنید و از ژیلت های مردانه که دارای 3 یا 4 تیغ هستند، خودداری کنید.

    چگونگی شیو کردن صورت به روش صحیح آن - بلاران

    شیو کردن پوست صورت با تیغ و ضخیم تر شدن موها!!!

    آیا بعد از شیو کردن موهای صورت با تیغ، موها ضخیم تر و تیره تر نخواهند شد؟

    این سؤالی است که اکثر خانم ها، بعد از اینکه تصمیم می گیرند، از روش شیو کردن با تیغ و یا ژیلت، برای اصلاح و از بین بردن موهای زائد صورت خود کمک بگیرند، می پرسند.

    به نظر می رسد که این سؤال بیشتر شبیه یک سوء تفاهم است، زیرا که اصلاح صورت با تیغ، هیچگاه سبب ضخامت مو نخواهد شد و مطمئناً هیچ تأثیری بر افزایش ضخامت مو نخواهد داشت.!

    البته این روش ممکن است باعث رشد طولی بیشتر موها شود، اما هیچ ارتباطی با افزایش فولیکول های مو و پرپشت شدن آن ها نخواهد داشت.

    مسئله این است که در هنگام شیو کردن، موها بصورت اریب بریده می شوند و چون قسمت تحتانی و انتهایی موها ضخیم تر از نوک موهاست، هنگام رویش مجدد موها، با لمس و یا دیدن قسمت اصلاح شده، احساس می کنید که موها ضخیم تر شده و یا افزایش یافته اند.

    پس، بعد از شیو کردن صورت موها همانند قبل رشد خواهند کرد.

    باور غلط دیگر این است که شیو کردن سبب افتادگی و شل شدن پوست خواهد شد،! در این مورد هم باید گفت هرگز اینطور نیست، این گذشت سن و یا ابتلا به برخی بیماری هاست که منجر به افتادگی پوست صورت خواهد شد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۸ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *